wel beeld geen geluid via hdmi

Pagina: 1
Acties:
  • 32.854 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687885

Topicstarter
ik had mijn oude computer aangesloten via hdmi op samsung tv ik had beeld en ik stelde de geluid via afspeel apparaten in op s/pdif en het werkte goed
die pc is overleden en heb ik via tweakers een andere pc gekocht
en wou hetzelfde doen maar ik heb nu wel beeld maar geen geluid
ik heb bij afspeelapparaten mogelijk heden
luidsprekers die werken goed
s/pdif gebruik ik niet en als ik die test hoor ik hem ook niet
hooftelefoon gebruik ik niet
digitaleaudio (hdmi) bij test zie ik groene balkje bewegen maar hoor niets
amd hdmi output als ik die wil testen op geluid krijg ik melding

het apparaat wordt door een andere toepassing gebruikt. sluit apparaten die audio via dit apparaat afspelen en probeer het opnieuw.

dat snap het niet want ik speel geen geluid af
ik heb een amd radeon hd 6800 series

ik hoop dat iemand me kan helpen
ik ben door mijn kennis van 10 jaar geleden heen

groet bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

SPDIF en HDMI zijn twee verschillende beestjes.
Als je het geluid via HDMI naar je TV wil sturen, zet je hem op HDMI.
Of dat nou Windows' eigen DirectX gestuurde audio interface is of linea recta via de videokaart (sommige applicaties geven je de keuze om via DirectX naar HDMI te gaan of de interface aan te spreken via de drivers van AMD, o.a. XBMC/Kodi geef je die mogelijkheid).
Beide zouden moeten werken iig.

Dan is het nog de vraag: hoe staat je TV ingesteld en welke HDMI ingang gebruik je.
Samsung TV's hebben namelijk in bepaalde gevallen een HDMI interface die in DVI mode draait. DVI en HDMI zijn gelijk aan elkaar, afgezien van het feit dat DVI alleen videosignalen stuurt en HDMI ook audio, CEC, en zelfs netwerkverbinding ondersteunt.
Kortgezegd: gebruik je de HDMI/DVI aansluiting van je TV, dan krijg je dus geen audio uit je TV.
Makkelijkste manier om te checken is om even op de Source knop van je afstandsbediening te drukken. Dan zie je welke HDMI interface er wordt gebruikt. Is dat de HDMI-DVI, dan zal je de stekker er uit moeten trekken en in een andere HDMI aansluiting van je TV moeten prikken.

Verder zit er in het menu van je TV ook de mogelijkheid om wat instellingen aan te passen met betrekking tot het audioformat. Zet die eens op PCM. Die zou altijd moeten werken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de tv staat net zo als ik bij mijn oude computer had de stekkers zijn er niet uit geweest en de instellingen ook niet die werkte toen goed
als ik de hdmi wil testen via windows krijg ik dit
https://imageshack.com/i/idzcF2Qjp

ik ben nieuw hier en al lang niet meer met pc geknutseld
ik heb gezocht naar realtek en directx maar die kan ik niet op mijn pc vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb de realtek drivers geinstalleerd maar ik krijg nog steeds hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Dat is niet zo vreemd. Jouw realtek geluidschipje staat los van de hdmi output.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Inderdaad. Realtek drivers doen helemaal niets met HDMI. HDMI zit op je videokaart.
Installeer de laatste AMD Catalyst drivers eens?

Trouwens, stomme vraag misschien, maar zet de output eens op die onderste HDMI uit je screenshot en ga dan eens met het volume van je TV spelen terwijl je een muziekje afspeelt?

En check ook je mixer van Windows eens. Voor hetzelfde staat de HDMI output heel erg laag.
(klik op speakertje bij klok en dan daar onder op Mixer klikken)

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 09-08-2015 16:01 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:46

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Verwijder de Realtek HDMI audio drivers en installeer niet de laatste AMD drivers. Bij mij (A4-3400) kreeg ik met de laatste AMD drivers ook geen geluid over HDMI met ook de melding die jij aangeeft (en na wat gegoogle bleek ik niet de enige te zijn). Met een wat oudere (14.4) geloof ik wel.

En selecteer uiteraard bij audio playback devices AMD/ATI HDMI audio.

[ Voor 5% gewijzigd door Gundogan op 09-08-2015 16:30 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deze heeft ie net van de amd site geinstalleerd

http://imageshack.com/a/img912/6931/3tJzwt.png

de onderste is die donkergele tulp stekker als ik die test zie ik dat die het wel doet
mixer staat helemaal hoog

de probleem is nog steeds als ik wil testen is dat hij aangeeft zoals op de eerste afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gundogan schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:28:
Verwijder de Realtek HDMI audio drivers en installeer niet de laatste AMD drivers. Bij mij (A4-3400) kreeg ik met de laatste AMD drivers ook geen geluid over HDMI met ook de melding die jij aangeeft (en na wat gegoogle bleek ik niet de enige te zijn). Met een wat oudere (14.4) geloof ik wel.

En selecteer uiteraard bij audio playback devices AMD/ATI HDMI audio.
dit is de oplossing ik heb de oude inderdaad gegedaan en een oudere 14.15 geinstalleerd toen was het goed
bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juut1960
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-01-2017
Hier hetzelfde probleem, via HDMI geen geluid meer op mijn tv.
Ik heb de Realtek audio driver verwijderd, maar weet niet goed wat ik nu moet doen/downloaden/installeren.
Mij grafische kaart is een AMD Radeon HD 5570.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Hiervoor een anderhalf jaar oud topic kicken is niet de bedoeling. Je hebt immers andere hardware en hopelijk alle bovenstaande oplossingen al doorgelopen. Open dus een nieuw topic waarin je een volledige beschrijving geeft van je hardware en alle stappen die je tot nu toe hebt genomen om tot een oplossing te komen.

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.