Subwoofer simpel draad in een tulp ingang?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688444

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag ik heb een subwoofer zonder power knop en gewoon een zwart rode draad als uitgang.

Nu heb ik een nieuwe versterker gekocht. En in de omschrijving staat subwoofer with built in power amplifier. En op de versterker is het dus een tulp uitgang.

Kan ik ni een zwart roode draad converten naar tulp en die in de versterker stoppen of is mijn subwoofer niet geschikt voor dit type versterker?

Gr iimmy

Merk versterker is onkyo tx-sr343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:16

DjVe

Hatsaflats!

Nee. Je hebt een passieve subwoofer en een actieve (met versterker) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. Weet niet wat voor speakers je er op wilt hangen (merk en type)? :)
Alternatief zou je de rode en witte parallen kunnen aansluiten met een van je frontspeakers. Is alleen geen mooie oolossing, want je gaat nooit echte 5.1 krijgen.
Het is een beetje afhankelijk van je huidige speakerset of het verstandiger is om een actieve subwoofer, danwel een compleet nieuwe speakerset te kopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan ik eventueel de oude dvd speler waar dus wel een versterker in zit. Gebruiken als versterker tussen de sub en nieuwe versterker. Dus tulp kabel op tuner ingang en dan vanuit daar de sub op oude dvd aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

(jarig!)
Ja dat kan idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat kan idd. Wel even zorgen dat je de sub pre out van de onkyo (lijnsignaal) verbindt met de ingang op je oude alles in 1 setje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik heb een aux ingang met rood witte tulp. Dus moet dan toch een enkele tulp die splitst naar rood witte tulp hebben. Dan de alles in 1 set op aux zetten. Of gaat dit niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

(jarig!)
Je kan maar 1 kant van de versterker gebruiken. Dus je kan een enkele tulp gebruiken, die in de witte tulp van de aux ingang steken, en dan de subwoofer op de linker front speaker aansluiting.

Wat verder nog belangrijk is, is dat je in je alles in 1 setje, je front speakers op large zet. Anders haalt ie het laag eruit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Duidelijk dit gaat wel goed komen dan ;) bedankt voor de hulp!
Pagina: 1