Toon posts:

sendmail/header rewriting ondanks aliasing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb gepoogd een zo duidelijk mogelijk onderwerp te verzinnen voor mijn vraag.

Probleem is dat ik twee domeinen heb geregistreerd op een extern ip-adres (upc). mailserver bevindt zich in een intern netwerk (zeg maar 192.168.3.70 = mail.domein1.nl, maar ook mail.domein2.nl)

Ik heb heel aardig voor elkaar gekregen dat e-mail ontvangen wordt op beide domeinen (user@domein1.nl en user@domein2.nl werkt van buitenaf en intern), met behulp van "/etc/mail/local-host-names"

Nu wil ik van beide domeinnamen ook e-mails kunnen verzenden, dit lukt in principe maar de header geeft bij domein 1 het volgende resultaat:

X-Sender: user@mail.domain1.nl (Unverified)
From: user@domain1.nl

Dit is perfect, maar.. bij het 2e domein in de afzender doet hij het volgende:

X-Sender: user@mail.domain2.nl (Unverified)
From: user@domain1.nl

Dus wederom domein 1 die in de header gegooid wordt. Nou heb ik wel het idee dat het ligt aan de volgende macro in sendmail.cf, namelijk "DMdomain1.nl". Maar t zou handig zijn als ik ook de tweede kan gebruiken als afzender; heeft er iemand een oplossing hiervoor? (of ik ga wel een macro'tje schrijven wat de headers checkt voor domain2 en die niet rewrite, maar toch ff liever niet :7 )

(ow ja... voor de administratiefjes: sendmail-versie 8.11.0; Level 9 config file; RedHat 6.2; Kernel 2.4.5)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Gewoon die DMdomein1.nl weghalen (of er een # voorzetten) en klaar..

mail client vult nagenoeg altijd de from header wel in.. en dan past sendmail em niet meer aan..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
ok.. thanx!
als ik dit had geweten :P