Op starten Windows 10 traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meden
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 09:48
Hallo mede Tweakers,

Na de overstap naar Windows 10 loop ik tegen een probleem aan.
Het Boot Screen loop super traag en het duurt bijna 5 minuten dat hij daar klaar mee is.
Als hij door het eerste scherm heen is loop hij wel snel en als Windows is opgestart loop hij goed
Ik heb Windows geïnstalleerd op een laptop.
Acer Aspire 5720
Cpu T7800 2.6 gig
4 gig ddr2
128 gig ssd
Alle drivers en hardware zijn gevonden bij apparaat beheer en geen fouten
Mocht iemand hier een oplossing voor hebben dan hoor ik het graag

mvg Dennis

[ Voor 5% gewijzigd door meden op 09-08-2015 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De drivers zijn gevonden. Maar zijn het de meest recente? Want daar gaat het om.

Je kan dit vrij eenvoudig controleren en oplossen met Driverbooster 2 free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Reepje schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:08:
De drivers zijn gevonden. Maar zijn het de meest recente? Want daar gaat het om.

Je kan dit vrij eenvoudig controleren en oplossen met Driverbooster 2 free.
Drivertools zijn nooit een goed idee! Duh! Kijk even op de website van je computerfabrikant of op de websites van je hardware om de nieuwste drivers te downloaden.

Kan de topicstarten ten eerste ook een wat be ter op zijn spa ties letten? :P Daarnaast, kan je de system specs wat overzichterlijker onder mekaar zetten met extra info over het merk, snelheid etc. van het RAM-geheugen, C/GPU, je harde schijven en SSD etc. Misschien staat de Windows 10 installatie perongeluk gedeeltelijk op een andere, slomere HDD i.p.v. je snelle SSD?

Welke oplossingen, die je hopelijk hebt gevonden via Google, heb je al allemaal geprobeerd? *knip*....

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 09-08-2015 13:36 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
mrtnptrs schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:27:
[...]

Drivertools zijn nooit een goed idee! Duh! Kijk even op de website van je computerfabrikant of op de websites van je hardware om de nieuwste drivers te downloaden.
Drivertools, daar ziiten aasgieren tussen. Dat is bekend.
Maar een goede scanner is wel zo slim. En een goede scanner is Driver Booster 2.

Juist op de website van je hardware (moederbord) staan de verouderde drivers, of je moet een moederbord hebben dat net uit is. Ondersteuning op de site van je merkcomputer is zo mogelijk nog slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:15
Reepje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 07:42:
[...]

Drivertools, daar ziiten aasgieren tussen. Dat is bekend.
Maar een goede scanner is wel zo slim. En een goede scanner is Driver Booster 2.

Juist op de website van je hardware (moederbord) staan de verouderde drivers, of je moet een moederbord hebben dat net uit is. Ondersteuning op de site van je merkcomputer is zo mogelijk nog slechter.
@Reepje bedankt,ik kende dit niet maar liet het gelijk even (simpel) draaien en er viel wat te updaten op de onlangs geïnstalleerde W10 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

MilesD. schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 08:56:
[...]

@Reepje bedankt,ik kende dit niet maar liet het gelijk even (simpel) draaien en er viel wat te updaten op de onlangs geïnstalleerde W10 :+
Heel simpel: al die tooltjes zien wel wat om te updaten, don't be an idiot @Reepje En trouwens, Iobit heeft ook al verschillende keren vuile handjes gekregen..... @Meden, je moet dus niet naar Reepje luisteren in dit geval.... :) Dat is het beste voor iedereen :P Kan de TS dan nog mijn gevraagde info geven? :)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wel grappig: Dat Driverbooster 2 ding vind voor 't Dell laptopje uit 2006 wat ik hier voor m'n neus heb liggen "nieuwe" chipset drivers terwijl Intel voor die chipset al sinds jaren niks nieuws meer gemaakt heeft :P

Intel Drivers controlleer je beter met de standaard Intel tooling: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

En 't restorepoint wat ik maakte voordat ik dat die Driverbooster Installer spullen als download binnen harkte staat weer terug....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meden
wegens omstandigheden even uit de running geweest maar ik zal kijken met de Intel tooling.
die driver tools ben ik zelf ook geen voorstander van ivm alle extra's die je er bij krijgt.
uit slaapstand halen van laptop duurt ook 5 min.
Wat ik niet snap is dat Windows 10 eenmaal geladen is het soepel en snel loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

meden schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:55:
wegens omstandigheden even uit de running geweest maar ik zal kijken met de Intel tooling.
die driver tools ben ik zelf ook geen voorstander van ivm alle extra's die je er bij krijgt.
uit slaapstand halen van laptop duurt ook 5 min.
Wat ik niet snap is dat Windows 10 eenmaal geladen is het soepel en snel loopt
De Intel Driver Update Utility werkt helaas op dit moment nog zeer slecht tot gewoon niet op Windows 10. Het detecteert nog vaak je apparaten niet. Ik zou gewoon adviseren handmatig op de website van Intel en andere fabrikanten te zoeken voor de drivers van al je hardware, dus ook van je videokaart en zo.

Ik mis trouwens nog de gevraagde uitgebreide systeem specificaties..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meden
De specificaties van me laptopje
Acer Aspire 5720
T7800 2.6 gig
4 gig ddr2 ( 2x2gig ddr2 pc6400)
GeForce 8600M GS 512 MB
128 gig ssd (SanDisk SDSSSDP128G)
Wifi Qualcomm Atheros AR9285

De Intel Driver Update utility vond geen betere drivers en apparaat beheer geeft ook geen foutmeldingen.
Driver Booster ook geprobeerd en vond nog 5 drivers maar probleem is nog niet opgelost.
Ik zal vandaag even rondje doen bij de leveranciers van hardware als ik nog iets te vinden is voor me 6 jaar ouwe laptopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Wat geeft de logfile aan van Windows. Daarin staat meestal wel foutmelding en kun je zien waar het fout gaat.

Configuratiescherm-->Sysyteembeheer-->Logboeken-->Windows Logboeken
En
Configuratiescherm-->Sysyteembeheer-->Prestatiemeter
Gegevensverzamelaarsets
Systeem
System Diagnostics (rechtermuisknop erop en klik op starten. Laat dit lopen tot het klaar is, gem 60 sec.)

Daarna naar
Configuratiescherm-->Sysyteembeheer-->Prestatiemeter
Rapporten
Systeem
System Diagnostics en daar zie je een log met je pc naam.
Daarop klikken en controleren of daar fouten staan.

p.s System Booster gebruik ik inmiddels al een aantal jaren op veel systemen en heb er totaal geen problemen mee. Natuurlijk heeft de voorkeur van fabrikant drivers maar als die niet meer te vinden zijn of sterk verouderd zeker een aanrader. Daarbij wel altijd eerst een System Restore laten aanmaken.

[ Voor 20% gewijzigd door MikeOO op 11-08-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meden
Dankzij de tip van MikeOO is het probleem opgelost.
ADWCleaner vond het volgende:
HKLM\SOFTWARE\systweak
Na deze hersteld te hebben ging hij ook meteen Windows10 updaten

Systeem loopt goed en Windows 10 is in 10 sec geladen
Pagina: 1