Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Krijg Canon LBP6020 niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Vandaag een Canon Laserprinter gekocht, maar helaas lukt het me niet deze met de desktop te verbinden. Volgens de computer is de software gedownload, maar als ik probeer te printen wordt hij niet gevonden.
De bijgeleverde CD geeft geen oplossing, daar krijg ik de melding dat er iets niet goed gaat.
Ik heb Windows 7 pro.

Alvast bedankt voor het meedenken.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wordt hij goed herkend in apparaatbeheer?
Vaak wordt op de CD veel (nutteloze) software meegeleverd die losstaat van de drivers. Kan dus best zijn dat je wel enkele programma's hebt geinstalleerd maar nog niet de daadwerkelijke drivers.
Edit: dit geldt evengoed voor de website van veel fabrikanten

[ Voor 11% gewijzigd door Switchie op 08-08-2015 21:22 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zie hem staan bij apparaatbeheer. Maar als ik wil printen, wordt er geen enkele printer gezien.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ingesteld als voorkeursprinter in "apparaten en printers"? Windows wil nog wel eens pdf progs als printer aanmerken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat met een geel driehoekje bij de apparaten. Als ik hem wil instellen als voorkeur, krijg ik de melding dat dit alleen kan bij draadloze apparaten. Met snoer wordt vanzelf herkend (niet dus ;-)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Geel driehoekje geeft aan dat er problemen zijn met de drivers. Heb je toevallig een typenummer van de printer voor ons? excuses, niet goed gelezen :+

[ Voor 13% gewijzigd door Switchie op 08-08-2015 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die staat in de header van mijn vraag ;-)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Heb je deze toevallig al geïnstalleerd? (Even er vanuit gaande dat je een 64bit os draait)
[Windows 64bit] LBP6020/6020B CAPT Printer Driver (R1.51 Ver.1.10)
http://www.canon.nl/suppo...=tcm:16-996090&os=Windows 7 (64-bit)&language=

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is degene waarvan steeds gemeld wordt dat-ie al geinstalleerd is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb werkelijk alles geprobeerd, elke aanwijzing opgevolgd die ik vond op internet zonder resultaat.
Kan iemand mij nog tips geven hoe ik verder kan? Moet de printer anders teruggestuurd worden?
Of zou het helpen als ik Windows 10 installeer?
Ben behoorlijk wanhopig.........

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb wel eens ooit gehad dat je eerst de driver moest installeren en dan pas het apparaat moest aansluiten. Aangezien de driver al geinstalleerd is: trek de (ik neem aan usb) kabel naar de printerr er eens uit, reboot je pc en sluit dan de printer eens aan, kijken wat ie doet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank allemaal voor het meedenken!
Uiteindelijk heb ik Canon gemaild en een uitgebreide instructie gekregen. Mochten er meer mensen zijn die vastlopen met de installatie, dit was hun instructie:

Naar aanleiding van uw contact met onze service afdeling waarin u aangeeft problemen te ervaren met het installeren van uw LBP6020, sturen wij u deze email.

Ten eerste willen wij u adviseren om alle drivers en software die behoren bij de LBP6020B te verwijderen van uw computer. Wij willen u hiervoor adviseren onderstaande instructies te volgen.

- Voordat u begint met het verwijderen van de software is het van belang om de printer los te koppelen van uw pc (USB kabel verwijderen)

- Vervolgens start u de pc opnieuw op.

- Ga naar het configuratiescherm.

- Vervolgens gaat u naar “programma’s en onderdelen”.

- U mag hier alle programma’s verwijderen die behoren tot de LBP6020B (indien aanwezig)

o CAPT printer driver

- Vervolgens mag u de computer weer opnieuw opstarten.

- Nu gaan we controleren of er nog oude stuurprogramma’s op uw computer zijn geïnstalleerd.

o Druk op uw toetsenbord de volgende toetsencombinatie in: Windows logo + R toets.

o Het venster uitvoeren wordt geopend. Hier mag u het volgende invoeren: “printui /s”

o Er wordt een nieuw venster geopend, u mag hier naar het tabblad “stuurprogramma’s” gaan.

o Wanneer u hier uw Canon printer in de lijst ziet staan, mag u deze verwijderen. Als er gevraagd wordt of u het hele pakket wilt verwijderen, kiest u voor het verwijderen van het hele pakket.

o U mag hierna nogmaals uw computer opnieuw opstarten.

Nu alles verwijderd is van uw computer willen wij u adviseren de nieuwste versies te installeren van onze stuurprogramma’s en software. Daarom sturen wij u bij deze de link(s) toe waarmee u de nieuwste versie(s) kunt downloaden.

- Zorg ervoor dat het apparaat is ontkoppeld van de computer en dat u bent ingelogd met administrator rechten. De printer mag pas weer gekoppeld worden aan uw computer, wanneer dit tijdens de installatie wordt aangeven.

- Wanneer u op de onderstaande link(s) klikt, wordt u doorgestuurd naar onze download pagina. Wij willen u adviseren om deze link bij voorkeur te openen met “Internet Explorer”.

- Wanneer u de licentie overeenkomst heeft doorgelezen kunt u onderaan de pagina op Accepteer & Download klikken. Als u deze niet ziet kan het zijn dat u nog moet aanvinken dat u de licentieovereenkomst accepteert. Vervolgens kunt u op de knop “Downloaden” klikken.

- Om de installatie van de software en drivers correct te laten verlopen, willen wij u adviseren om het bestand eerst op te slaan en vervolgens pas uit te voeren.

- Wanneer u het bestand vervolgens uitvoert zal het de installatie starten. Volg de instructies op het scherm en herstart de computer zodra de installatie is afgerond.

Wij raden u aan om het apparaat pas aan te sluiten zodra de computer is herstart of wanneer de installatie u hierom vraagt.

driver:
http://www.canon.nl/suppo...-996090&os=WINDOWS%207%20
(64-bit)&language

Wij willen u nogmaals bedanken voor het contacteren van Canon Services & Support en vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Pagina: 1