Toon posts:

Update .NL zonefiles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe laat wordt dagelijks de .NL dns zonefiles upgedate bij SIDN?

Verwijderd

Om 5 uur 's ochtends begint de update, dit kan makkelijk 2 a 3 uur duren.

Verwijderd

Topicstarter
ow, dan is het goed. De domeinen
werden vanmiddag aktief en ik dacht dat
de update om 18 uur gebeurde. Dus
nog effe tot 05.00-08.00 uur wachten.

Verwijderd

en dan nog wachten tot de nameservers van de inbelproviders de updates overnemen. Dit kan afhankelijk van de refresh rate van de nameservers makkelijk tot het eind van de dag duren.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 23:17 schreef Magio het volgende:
en dan nog wachten tot de nameservers van de inbelproviders de updates overnemen. Dit kan afhankelijk van de refresh rate van de nameservers makkelijk tot het eind van de dag duren.
Voor nieuwe domeinen hoeft er niets overgenomen te worden. Die komen rechtstreeks bij sidn vandaan als ze opgevraagd worden. Caching van negative-hits is maar een paar minuten ofzo. (Een secondairy draaien van tld is een zeer slecht plan)

Verwijderd

van nieuwe domeinen niet nee, maar een verhuizing kan op deze manier gewoon wel tot 5 's middags na de zone update duren, afhankelijk van de inbelprovider.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

Kettrick

Rantmeister!

nog wel langer :P

• Eastern
  • Laatst online: 23-04 13:06
Als je een dns update doet bij sidn, of ergens anders (je laat dus je registratie van je dns server aanpassen bij voorbeeld van ns2.zoneedit.com naar ns1.ditismijndomein.nl ) dan duurt dat wel 3!!!! dagen voor het 100% rond is.
Hangt dus vanaf wat je gaat zitten changen, hoelang het een en ander duurt.

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Dat soort waarden staan toch in de SOA :?

kan je met de expire value niet de "cache-tijd" instellen van een domein.

(dit is niet van toepassing als je van dns1.bla.com naar dns1.meuk.org verhuist)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 22:15 schreef RoeLz het volgende:
Dat soort waarden staan toch in de SOA :?

kan je met de expire value niet de "cache-tijd" instellen van een domein.

(dit is niet van toepassing als je van dns1.bla.com naar dns1.meuk.org verhuist)
maar er is ook een refresh van de NS van de inbelprovider...en daar het hem hier om

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Die nameserver cache't een domein toch gedurende zn expire value..

Verwijderd

precies ja... daarnaa gaat ie serienummers vergelijken en als dat hoger is dan dat in zijn cache trekt ie de nieuwe zone naar binnen... en als je weer eens wat met serienummers hebt liggen frutselen is dat soms heel erg.. prut..

Maar wat SIDN betreft, aan hun refresh tijden kun je geen touw aan vast knopen (ze beginnen ergens in de ochtend, maar dat loopt volgens mij de hele dag door)... voordat een domein overal ter wereld werkt ben je meestal 48 uur verder (dat zeg ik tenminste onze klanten altijd). Je hebt dus altijd een beetje geduld nodig :)

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 17:09 schreef griebels het volgende:
precies ja... daarnaa gaat ie serienummers vergelijken en als dat hoger is dan dat in zijn cache trekt ie de nieuwe zone naar binnen... en als je weer eens wat met serienummers hebt liggen frutselen is dat soms heel erg.. prut..

Maar wat SIDN betreft, aan hun refresh tijden kun je geen touw aan vast knopen (ze beginnen ergens in de ochtend, maar dat loopt volgens mij de hele dag door)... voordat een domein overal ter wereld werkt ben je meestal 48 uur verder (dat zeg ik tenminste onze klanten altijd). Je hebt dus altijd een beetje geduld nodig :)
hier ook al, ben je bezig alles omhoog te schoppuh ofzow :+

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 21:56 schreef Eastern het volgende:
Als je een dns update doet bij sidn, of ergens anders (je laat dus je registratie van je dns server aanpassen bij voorbeeld van ns2.zoneedit.com naar ns1.ditismijndomein.nl ) dan duurt dat wel 3!!!! dagen voor het 100% rond is.
Hangt dus vanaf wat je gaat zitten changen, hoelang het een en ander duurt.
Bij mij duurt het nu al 5 dagen en nog is het nergens doorgedrongen.. als je hem whoist zie je wel de nieuwe servers staan enzo, maar als je digt nog steeds de oude.

Verwijderd

Jaja.. ik ben flink aan het schoppuh geslaguh ;)

Nee... was ff bind 8-).. moet misschien ff mijn zonnebril afzetten. Had een wat lang topic lijstje en had ff niet door dat ik al meer dan een maand terug zat te werken...
Pagina: 1