Ik heb een linux bakje colocated draaien, met sendmail d'r op. Meel verzenden enzo werkt prima, en dankzij Pim Derks' hulp werkt het ook bij bijv. aikeleer@weblines.nl (weblines.nl is het domein).
Alleen nu wil ik dat alles@weblines.nl ook naar aikeleer gaat, dus dan zou de usrfile er zo uit zien:
Alleen dit werkt dus niet
aapje@weblines.nl werkt wel, die word gewoon verstuurd naar aapje, maar bijv. asdfasdfa@weblines.nl niet, ik krijg hetvolgende terug van de mailer-deamon:
Dus gewoon een user not exist error, hij wilt hem dus doorsturen naar de user 'asdfasdfasdf', want de user aikeleer bestaat gewoon.
Dus het is iets anders dan gewoon @weblines.nl aikeleer, maar wat
Alleen nu wil ik dat alles@weblines.nl ook naar aikeleer gaat, dus dan zou de usrfile er zo uit zien:
code:
1
2
| aapje@weblines.nl aapje @weblines.nl aikeleer |
Alleen dit werkt dus niet
aapje@weblines.nl werkt wel, die word gewoon verstuurd naar aapje, maar bijv. asdfasdfa@weblines.nl niet, ik krijg hetvolgende terug van de mailer-deamon:
code:
1
2
3
4
5
| ----- Transcript of session follows ----- ... while talking to mail.weblines.nl.: >>> RCPT To:<asdfasdfasdf@weblines.nl> <<< 550 5.1.1 <asdfasdfasdf@weblines.nl>... User unknown 550 <asdfasdfasdf@weblines.nl>... User unknown |
Dus gewoon een user not exist error, hij wilt hem dus doorsturen naar de user 'asdfasdfasdf', want de user aikeleer bestaat gewoon.
Dus het is iets anders dan gewoon @weblines.nl aikeleer, maar wat