[Windows 10] - runnen zonder internet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamukota
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-03-2021
Als je Windows 10 geïnstalleerd hebt - of die komt pre-installed bij je nieuwe box - kan je dan Windows 10 runnen - en jarenlang blijven runnen - zonder internetverbinding?

Ik draai nu nog XP in een internetloze omgeving met specifieke audio software en zal binnenkort naar Windows 10 (moeten) overstappen. Ik heb helemaal geen nood aan een internetverbinding met deze machine. Is dat mogelijk?

Indien niet, dan zal ik me genoodzaakt zien om XP te blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Uiteraard gewoon mogelijk al zul je vanzelfsprekend geen updates binnen kunnen halen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Het wordt in ieder geval aangeraden, maar noodzakelijk? nee.
Sommige features zullen niet werken en handigheidjes zoals Cortana zullen allicht niet bijgewerkt worden en dus nooit beter gaan werken.
Gaten worden ook niet gedicht, dus als je toevallig met een virus op USB stick oid aan de slag gaat, dan ben je screwed.

Maar als het ding helemaal opzichzelf staat, zou het in de basis gewoon moeten werken.

Wat voor audio software praten we over trouwens? Is een Linux variant ook niet iets voor jouw situatie? Er bestaat meer als Windows ;) Dan kan je mogelijk je oude machine gewoon blijven gebruiken en hoef je geen smak geld neer te leggen voor nieuwe hardware die Win10 aan kan.

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 08-08-2015 15:36 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alleen activatie wordt wel enigszins omslachtig zonder internet, dan moet je het telefonisch doen.... dus als een internet-verbinding écht onmogelijk is, moet je dus ff bellen naar MS.

Verder moet het kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 08-08-2015 15:37 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:59

D4NG3R

kiwi

:)

wildhagen schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:37:
Alleen activatie wordt wel enigszins omslachtig zonder internet, dan moet je het telefonisch doen.... dus als een internet-verbinding écht onmogelijk is, moet je dus ff bellen naar MS.
Zelfs dan, een van de grootste issues bij een niet-geactiveerde licentie is dat je geen updates krijgt. Die komen zonder internetverbinding sowieso al niet binnen. :+

Maar goed, dit moet prima kunnen ja. Buiten de activatie om die je even moet activeren zoals Wildhagen aangeeft.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Updates kun je gewoon offline uitvoeren, mocht dat nodig zijn.
Als het voor heel specifieke software is, is LTSB dan een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

D4NG3R schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:39:
[...]

Zelfs dan, een van de grootste issues bij een niet-geactiveerde licentie is dat je geen updates krijgt.
Plus dat je Windows natuurlijk na afloop van de trial in een limited modus zit, met iedere keer meldingen dat je moet activeren ;)

Onoverkomelijk is het niet, maar irritant lijkt het me wel ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:59

D4NG3R

kiwi

:)

Je behoud toch enkel op het bureaublad onderin de hoek een melding + een melding als je inlogd? Afaik krijg je niet constant pop-ups.

Ik draai sinds Win7 geen gekraakt OS meer dus durf het eigenlijk ook niet helemaal met zekerheid te zeggen. :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Waarom MOET je naar Windows 10 overstappen? Als XP werkt blijf je toch gewoon met XP werken.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

clogie886 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:52:
Waarom MOET je naar Windows 10 overstappen? Als XP werkt blijf je toch gewoon met XP werken.
8)7 8)7 8)7 Het is onveilig, verouderd, slomer, onstabieler etc. etc. Oh ja, en vooral onveilig, omdat er geen updates meer voor uitkomen, had ik dat al gezegd? 8)7 8)7 8)7 Ook veel programma's beginnen de laatste tijd ondersteunig voor XP te laten vallen.

[ Voor 9% gewijzigd door mrtnptrs op 08-08-2015 23:53 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

mrtnptrs schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:52:
[...]

8)7 8)7 8)7 Het is onveilig, verouderd, slomer, onstabieler etc. etc. Oh ja, en vooral onveilig, omdat er geen updates meer voor uitkomen, had ik dat al gezegd? 8)7 8)7 8)7
Onveilig voor wat? Het is een standalone systeem dat niet aan internet hangt.
Zodra iemand met een usb-stickje fysieke acces heeft is win 10 net zo onveilig als xp hoor ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Switchie schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:53:
[...]

Onveilig voor wat? Het is een standalone systeem dat niet aan internet hangt.
Zodra iemand met een usb-stickje fysieke acces heeft is win 10 net zo onveilig als xp hoor ;)
Ok, jij wint, maar het is nog steeds verouderd en steeds meer nieuwere versies van programma's werken er niet meer goed op.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Ben ik allemaal met je eens en niemand zal beweren dat Windows XP veilig is om mee te werken als hij aan internet hangt. Op mijn laatste project draaide een groot aantal PC's nog steeds IE6, waarom - omdat de applicatie die nog steeds dagelijks gebruikt wordt alleen werkt met IE6. Gaan we die upgraden naar een andere versie, nee want dat kost verschrikkelijk veel geld en het eindresultaat is precies hetzelfde. Iedereen weet de beperkingen en weet wat die wel en niet mag doen.

Een ander project waar ik gewerkt heb draaide een hele fabriek op een PC die nog steeds Windows 2000 Workstation draaide. Upgraden is veel en veel te kostbaar dus blijft men deze PC net zolang gebruiken totdat hij instort en dan wordt hij vervangen door .... weer een andere PC met Windows 2000 Workstation die we allemaal bewaard hebben in de opslag. Bij een andere fabriek draait de gehele productie nog steeds op 3 PC's met Windows NT4. Valt er een PC uit gaan we er met 2 verder...

Nogmaals upgraden naar altijd de laatste versie is in sommige gevallen niet altijd noodzakelijk ALS je maar de beperkingen begrijpt, dus niet gebruiken in een netwerk met andere PC's!

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
clogie886 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 03:21:
Nogmaals upgraden naar altijd de laatste versie is in sommige gevallen niet altijd noodzakelijk ALS je maar de beperkingen begrijpt, dus niet gebruiken in een netwerk met andere PC's!
Netwerk kan prima. NetBEUI is niet routeerbaar.
LTSB moet serieus in overweging worden genomen in dergelijke gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamukota
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-03-2021
Hartelijk dank voor alle antwoorden.

Ik zal hier proberen op alles wat gepost werd kort te antwoorden.

Mijn vriend runt een kleine muziek studio. Hij maakt al 12 jaar gebruik van dezelfde PC die onder Windows XP SP1 draait, zoals die kwam van bij de computerboer. Daarop draait hij het programma Samplitude 10 - dat nu natuurlijk niet meer bestaat - van het bedrijf Magix ( http://www.samplitude.com/en/ ).

Deze week is zijn moederbord kuren gaan verkopen waardoor we veronderstellen dat het EOL is. Dus moet er naar een opvolger gezocht worden.

Verder doen met XP zou kunnen. We hebben nog alle originele software liggen, dus het zou gewoon een kwestie zijn van een avondje installeren en daarmee zou de kous af zijn. Maar in die tien jaar is de software van Samplitude ook geëvolueerd zodat een updrade naar hun laatste versie quasi noodzalijk wordt.

Dus wordt de piste van een nieuwe unit met Windows 10 en de laatste versie van Samplitude serieus overwogen. Alleen is er geen internet verbinding in de studio en voor het werken met de software is er ook geen nodig. De enige vorm van connectie is een firewire via een PCI-424 kaart met de opname apparatuur. Die laat toe om 24-kanaals data syncroon te importeren.

Vandaar de vraag of een Win10 zonder enige internetverbinding kan, en dat we niet komen te zitten met een Win10 die om de zoveel maand toch eens naar mama moet bellen om verder te draaien. Eens geïnstalleerd en geactiveerd moet het ding voor de rest van leven zonder internet en mama MS verder kunnen.
Ik meen te kunnen verstaan dat dit voor Windows 10 geen probleem zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik meen te kunnen verstaan dat dit voor Windows 10 geen probleem zal zijn.
Voor zover bekend is dat inderdaad geen probleem, en moet dat gewoon kunnen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:23:
[...]

Voor zover bekend is dat inderdaad geen probleem, en moet dat gewoon kunnen.
Belangrijk is wel, dat je bij een nieuwe installatie een lokaal account aanmaakt en geen 'hotmail of live' account gebruikt.
Het is wat verborgen bij installatie, maar lees goed de kleine lettertjes en je vind je weg. De juiste keuzes daarvoor heb ik niet direct paraat, maar 'google is your friend'.
Pagina: 1