Toon posts:

750 euro build

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben vooral van plan om te gaan gamen, voornamelijk CSGO en FFXIV ARR, maar ook regelmatig GTA-V en andere nieuwe triple A titels.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben een studentje, ik ga dus niet voor de high end, mijn budget voor de PC zelf ligt rond de 750 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, alles moet nieuw gekocht worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zeker wel een videokaart en minimaal 1TB opslag, heb nog getwijfeld over een SSD maar deze kan ik er altijd nog inzetten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiterlijk vind ik niet heel onbelangrijk, heb dus liever dat de kleuren e.d bij elkaar passen :X

Ga je overklokken?
Met deze processor is overklokken niet mogelijk maar zit nog een beetje te twijfelen over de FX-8320, misschien hebben jullie hier een mening over?

Ik heb al reeds een wenslijst gemaakt, een vriend zal mij helpen met het in elkaar zetten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 184,-€ 184,-
1ASRock B85M Pro4€ 62,95€ 62,95
1Gigabyte GV-R938G1 GAMING-4GD€ 243,-€ 243,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1BitFenix Comrade Window Zwart€ 36,51€ 36,51
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 34,90€ 34,90
1Kingston HyperX Savage HX316C9SRK2/8€ 48,95€ 48,95
1be quiet! System Power 7 500W€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 719,21

Vroeg mij dus af of dit een degelijke build is voor de prijs, tips/verbeteringen? graag :Y

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 14:18 ]

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 12:17
Overclocken is meer een sport, je gaat hiermee geen grote winsten boeken. Omdat je budget laag is zou ik mooi voor de 4460 gaan.

Hoe zit het met de rand apparatuur? (beeldscherm en boxen enz.) Als je dit er nog bij moet kopen gaat dat ook nog van je budget af.

Verder ziet de build er goed uit, zelf zou ik meteen voor een SSD gaan maar zoals je zelf al aangeeft kan die er later altijd nog bij.

Verwijderd

Topicstarter
Top, ik blijf bij de 4460, had al me voorkeur maar overclocken zag er wel verleidelijk uit. Heb de behuizing trouwens veranderd naar een Corsair Carbide R100, las dat mijn eerste keus nogal warm werd (mag natuurlijk niet te veel verwachten voor de prijs tho). Denk je dat ik nog ergens op kan besparen? Kan ik eventueel het geld in een SSD stoppen, maar als het te geforceerd gaat worden laat ik het intact natuurlijk.

De 750 euro is trouwens puur voor de PC zelf, heb nog een goed toetsenbord, speakertjes en headset.

Monitor en een nieuwe muis moet ik inderdaad nog gaan uitzoeken, maar ik ga niet te fancy doen met de monitor.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 17:38 ]

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 12:17
Op het moederbord zou ik niet meer besparen, hij is al behoorlijk goedkoop.

Voor een SSD kan je ook altijd even kijken bij vraag en aanbod.

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
Ik zou zeker wel een goed scherm kopen, daar zit je heel de tijd naar te kijken, niet naar je pc.

De 380 kan je beter vervangen voor een 280 of 280X, een 380 is marginaal beter dan een 380 voor een flinke meerprijs. Heb je meteen geld voor een SSD of een goed scherm (kijk naar IPS/ PLS ~ 23")

• HijskraanBaas
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-05 10:19
Persoonlijk zou ik voor een modulaire voeding gaan omdat er een sidepanel in je case zit. Al die niet aangesloten lelelijke kabels zijn soms moeilijk weg te werken en de "mooiheid" factor beïnvloed. Verder ben ik het met GOTD eens dat je voor een ssd bij vraag en aanbod zou kunnen kijken. Mocht je daar niks vinden zou ik persoonlijk echt een 128gb ssd kopen voor +- 60 euro om windows op de draaien. Het verschil in snelheid is zo enorm dat je echt spijt hebt als je er geen gebruikt voor windows.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys, voor de reacties alvast.

Qua videokaart is de 280x bijna in prijs gelijk aan de 380, en volg en deze video zit er toch een degelijk verschil tussen de 280 en 380 qua performance. :$ https://www.youtube.com/watch?v=ESeFXwGfBsI Zit er dan weer wel aan te denken om terug te vallen op het 2gb model.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung S27D390H Zwart€ 205,91€ 205,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 205,91

Heb dit scherm gevonden, ziet er goed uit, heb vaak meerdere tabbladen openstaan dus een groot scherm lijkt me tevens handig.

Om bij de voeding te komen, ik zal op zoek gaan naar een modulair alternatief, maar ben nu ook weer niet zo obsessief bezig met het uiterlijk hoor ;)) Ik heb een klein budget en besef dat ik water bij de wijn moet doen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 18:24 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De System Power 7 serie is alleen interessant tot en met 400W, daarboven gebruiken ze een ander platform FSP Raider en dit is niet echt een geweldige platform.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Vind het uitzoeken van een (goede scherp geprijsde) voeding zeer lastig, van veel voedingen is niets te vinden.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Van meer dan 95% van de voeding is meer dan genoeg te vinden om een goede keuze te maken, alleen van enkele heel weinig voorkomende voedingen van vooral de onbekende en minder goede merken is vaak minder te vinden.

pricewatch: Antec VPF Series 450W
pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
pricewatch: Seasonic S12G 450W

Zijn bijvoorbeeld voedingen met een goede prijs/prestatie/kwaliteisverhouding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1