Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stagefright bug - OnePlus One patch?

Pagina: 1
Acties:

• JonasDeMoor
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-12-2022
Hallo,

Weet er iemand of OnePlus of Cyanogen in de toekomst een fix zou uitrollen voor de Stagefright-bug voor CyanogenOS op de OnePlus One? Ik zou graag dit toestel kopen, maar als de fabrikant nalatig is met het fixen van security issues zoals deze, dan kijk ik liever uit naar een Nexus-toestel.

Alvast bedankt :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cyanogenmod heeft het in hun dev builds al opgelost. Had je makkelijk kunnen vinden.
pekeltje in 'nieuws: Google: veel Android-apparaten krijgen snel fix voor Stagefright-bug' Of die build ook al beschikbaar is voor de One+, geen idee, maar zal ongetwijfeld volgen. Als je een Cyanogen build hebt van ná 5 augustus, zit je goed.

http://review.cyanogenmod.org/#/c/105084/

En om het nu al 'nalatig' te noemen is ook wel wat voorbarig, aangezien het een bug is wat in de basis Android zit (waar Cyanogen een fork van is) en reeds opgelost is door Google en nu de fabrikanten aan zet zijn, om ROMs te maken voor hun telefoons. Daarna moeten de providers de ROM nog testen e.d. Je raadt het al, eer de patch uitgerold is, ben je wel even verder.

Daarnaast heeft Stagefright geen al te grote impact, mits ASLR aan staat (wat bij 90% van de Android gebruikers het geval is), bron.

[ Voor 116% gewijzigd door CH4OS op 08-08-2015 13:48 ]

• JonasDeMoor
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-12-2022
CptChaos schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:39:
Cyanogenmod heeft het in hun dev builds al opgelost. Had je makkelijk kunnen vinden.
pekeltje in 'nieuws: Google: veel Android-apparaten krijgen snel fix voor Stagefright-bug'

http://review.cyanogenmod.org/#/c/105084/

En om het nu al 'nalatig' te noemen is ook wel wat voorbarig, aangezien het een bug is wat in de basis Android zit (waar Cyanogen een fork van is) en opgelost moet worden door Google, voordat fabrikanten ROMs voor hun toestellen kunnen maken.

Daarnaast heeft Stagefright geen al te grote impact, mits ASLR aan staat (wat bij 90% van de Android gebruikers het geval is), bron.
Ik dacht dat CyanogenMod en CyanogenOS los van elkaar werden ontwikkeld, blijkbaar is dit dus niet het geval. Op Tweakers las ik dat grote fabrikanten zoals Samsung een patch zullen uitbrengen, maar over OnePlus kon ik niets terugvinden. Na enig opzoekwerk verricht te hebben kon ik geen specifieke informatie voor deze bug m.b.t. de OnePlus One terugvinden, vandaar deze topic :)

Hartelijk bedankt voor je reactie :)

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 18:25

MethinX

't is wat!

Al meer bekend over een fix op de OPO?

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.