HP Compaq 6710b valt uit!

Pagina: 1
Acties:

• Asakir
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2023
Hey allemaal,

Ik heb hier een oude laptop liggen de HP Compaq 6710b liggen en wanneer ik op het internet ben of aan het surfen ben, valt het beeldscherm weg en krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2qnz8lh.jpg

Zelfs als ik dan het uitzet en weer opstart, dan hoor ik opstartgeluiden maar de beeld blijft dan zwart. Zet ik hem weer uit en wacht ik een tijdje en start ik het weer op, dan krijg ik weer normale beeld HP logo en dergelijke. Alsnog krijg ik dan tussendoor op het internet of het gebruik van laptop dat bovenstaande beeld

Mijn laptop maakt ook best harde ruisgeluiden aan de linkerkant van de laptop. Ik had wel eerst wat BSOD, maar na wat puzzelen in de BIOS kreeg ik het niet meer. [Wanneer ik Windows logo kreeg waardoor het vastliep en erachter gelijk BSOD scherm kreeg] maar dat heb ik dus niet meer, weet ook niet of het daar ook mee te maken heeft.

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-01 10:45
Te warm zou kunnen, videokaart kan kapot zijn, externe monitor eens gebruiken kun je proberen.

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-01 15:32

JesseMacaw

Electronicafanaat

Dit is inderdaad most definitely het te warm worden van de videokaart. Een externe monitor gaat het probleem alleen maar erger maken. Je zult je laptop moeten openmaken, uitstoffen en nieuwe koelpasta op zowel de videochip als de CPU aanbrengen.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
vaak is toegerichte schade door oververhitting niet meer te herstellen, het bovenstaande kan dus helpen maar kans is dat hij weer koel draait maar dat de videochip alsnog kapot is.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Asakir
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2023
Hey allemaal,

Nu gaat ie helemaal niet meer aan (qua beeldscherm) maar je hoort het wel opstarten. De beeld blijft zwart en opvallende is dat de wifi blauwe lichtje niet aan gaat tijdens opstarten. Ook de externe monitor geprobeerd geen resultaat

Dus het zou dus aan de videokaart liggen? *dat is toch de achterkant waar zwarte en witte draden aan vastzitten, Anatel ofzo* Is het moeite om andere kaart halen?