Ik heb pas geleden ps4 gekocht LE editie maar het is versie cuh 1116 de nieuwe is 1200 maar de nieuwe is bijna pcies het zelfde alleen minder ram chips.en 8% power saving nou me vraag is ..is 8% power saving waard om mij LE te verkopen en dan de 1200 proberen te regelen of is 8% bijna niks en je ziet geen verschil ?
Stroomverbruik kan je niet zien.
[ Voor 39% gewijzigd door BFmango op 08-08-2015 12:58 ]
Stroomverbruik kan je prima zichtbaar maken, maar 8% is nou niet bepaald iets om over naar huis te schrijven. En al helemaal niet als je daarvoor je oude PS4 moet gaan verkopen en een nieuwe moet gaan kopen.BFmango schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:52:
Stroomverbruik is niet zichtbaar, dus je ziet geen verschil.
The devil is in the details.
Je zou het zelf uit kunnen rekenen of dat het je waard is. Kijken hoeveel verlies je maakt op een nieuwe PS4, kijken hoelang je je ps4 per week aan hebt staan en dan kun je je bespaarde stroom per week uitrekenen als je weet hoeveel een ps4 verbruikt. Zo kun je je terugverdientijd uitrekenen maar ik kan je alvast vertellen dat dat hoogstwaarschijnlijk het niet waard gaat zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:37:
Ik heb pas geleden ps4 gekocht LE editie maar het is versie cuh 1116 de nieuwe is 1200 maar de nieuwe is bijna pcies het zelfde alleen minder ram chips.en 8% power saving nou me vraag is ..is 8% power saving waard om mij LE te verkopen en dan de 1200 proberen te regelen of is 8% bijna niks en je ziet geen verschil ?
Stroomverbruik kan je idd zichtbaar maken. Je kan het daarentegen niet zien. Nuanceverschil. Zal m'n post maar gauw aanpassenHahn schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:54:
[...]
Stroomverbruik kan je prima zichtbaar maken, maar 8% is nou niet bepaald iets om over naar huis te schrijven. En al helemaal niet als je daarvoor je oude PS4 moet gaan verkopen en een nieuwe moet gaan kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door BFmango op 08-08-2015 12:57 ]
Ik vind het vooral mierenneuken.BFmango schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:57:
[...]
Stroomverbruik kan je idd zichtbaar maken. Je kan het daarentegen niet zien. Nuanceverschil. Zal m'n post maar gauw aanpassen
The devil is in the details.
de PS4 gebruikt ongeveer 140 Watt als je aan het gamen bent
8% is dus 11 Watt
Met een stroomprijs van €0,23/kWh bespaart de nieuwe PS4 je dus een euro voor elke 388 uur dat je op je PS4 speelt.
8% is dus 11 Watt
Met een stroomprijs van €0,23/kWh bespaart de nieuwe PS4 je dus een euro voor elke 388 uur dat je op je PS4 speelt.
Is het ook. Maar zo'n openingspost verdient ook geen serieus antwoord.
Ok dus dat is niet echt.een groot verschil maar 8% minder stroom betekend dat ook dat de system heel ciol blijft of blijft het even warm ? Mij ps4 word soms en ik heb hem ook op 4 pootjes staan dat de ps4 1 cm hoog van de tafel af staan want als ik de ps4 gewoon neerzet op de eigen voetjes als ik spel installeer of laad dan maak me bluray.een trillebd vibratie geluid dat nu weg is met de nieuwe pootjes en de nieuwe model is stiller geld dat alleen voor fan noise? Of is de bluray ook stiller in de nieuwe?
Leer eerst eens fatsoenlijk schrijven, lees dan nog eens goed de regels hier op GoT en stel dan je vraag nog eens in het algemene PS4 topic ipv dit forum te vervuilen met meerdere topics.
Lol ik tiep vanaf een telefoon en elke keer doet met tel een auto correct of zo iets en dan tiep ik verkeerde dingen maar goed ... Me laatste vraag is 8% minder stroom hoeveel cooler zou de console dan eindelijk zijn groot of klein verschil like paar celsius of weet niemand de resultaat?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd om welke LE het gaat, ik ken er maar een en die verkopen levert sowieso geld op!
Inmiddels zijn andere topic gelezen en het is de batman versie, niet de 20th anniversary.
Inmiddels zijn andere topic gelezen en het is de batman versie, niet de 20th anniversary.
[ Voor 31% gewijzigd door Erapaz op 08-08-2015 17:43 ]
Zoals al eerder aangegeven kun je deze vragen het beste kwijt in het ps4-topic.Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:27:
Heeft 1 van jullie de nieuwe model en word het nog steeds even warm?
Dat topic zit vol met (de naam zegt het al) ps4 eigenaren.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Dit is al je tweede topic over een besparing van 8%. Zonde van je tijd en die van ons. Blijf lekker op het ding spelen wat je hebt en stop met erover nadenken. Het scheelt bijna niks dus laat het lekker zoals het is. Maar als je het echt niet uit je kop kan krijgen, verkoop het ding en haal een nieuwe.
Omdat ik de beroerdste niet ben, bied ik vast 150 euro voor je ps4. Waarom zo weinig? Nou geen 8% powersaving en toch een erg gedateerd model
.
Omdat ik de beroerdste niet ben, bied ik vast 150 euro voor je ps4. Waarom zo weinig? Nou geen 8% powersaving en toch een erg gedateerd model
Ja ik weet wel 8% bespaar je niet veel energie kosten maar minder energy is minder warmte dus ik wou weten hoe cool ze zijn dan is upgrade misschien wel waard omdat ik temp freak ben hehe maar als het bevoorbeeld maar paar graden scheelt dan kan ik beter wachten op een slim met nieuwe apu die

Is tot 18% zuiniger. En iets stiller.
Maar ik moet zeggen hoor mijn ps4 "oude versie" amper. Alleen savinds alsnik stiller moet zijn qua game geluid. Dan hoor ik hem lichtjes. Nou komende van een oude x360 is dit een verademing.
Maar om precies te zijn een cuh1200 is nog iets stiller en iets zuiniger ja. Wil je graag altijd nieuwste van nieuwste en kan je het betalen tja waarom niet.
[ Voor 68% gewijzigd door v8power67 op 09-08-2015 12:21 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ja alleen ik heb het geld niet voor ik.voel me tot omdat ik week geleden ps4 heb gekocht tewel er nieuwe modelen zijn ik had het moeten weten maar ja..ik denk dat het 18% zuiniger is van de launch model ik heb cuh/1100 dan is het 8% volgens mij tog?
Gekke vraag, maar typ jij met je vingers of probeer je het met je voorhoofd? Of heb je een aapje die voor jou dingen op je smartphone typt?Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:25:
Ja alleen ik heb het geld niet voor ik.voel me tot omdat ik week geleden ps4 heb gekocht tewel er nieuwe modelen zijn ik had het moeten weten maar ja..ik denk dat het 18% zuiniger is van de launch model ik heb cuh/1100 dan is het 8% volgens mij tog?
Anyhoe, ik zou als ik jou was een banaan kopen. En een vliegtuig worden. Brwoaaaaapp.
Waarom ga je zo moeilijk doen over die 8% power saving... jezus
Kan deze analfabeet een ban krijgen? Vervuilt GoT met kansloze topics vol met spelfouten.
Ga eens spelen op je PS4, en nu wegwezen!
Volgens mij werkt je autocorrect niet helemaal goed...Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:37:
Lol ik tiep vanaf een telefoon en elke keer doet met tel een auto correct of zo iets en dan tiep ik verkeerde dingen maar goed ... Me laatste vraag is 8% minder stroom hoeveel cooler zou de console dan eindelijk zijn groot of klein verschil like paar celsius of weet niemand de resultaat?

Mensen...gewoon rapporteren en niet reageren...ChrisLNFF schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:13:
Kan deze analfabeet een ban krijgen? Vervuilt GoT met kansloze topics vol met spelfouten.
Verplicht leesvoer voor een paar mensen hier: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics. Oftewel TR plaatsen, maar niet reageren hier als je niets nuttig hebt bij te dragen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En het is 18% en niet 8% hehe, waarom is iedereen zo tegen me? Ik vind het een seriouse vraag die ik wou weten van hoe warm de nieuwe model eindelijk is vergelijk me de ouwe , begin iedereen gelijk te flippen dat ik gebanned moet worden en zo en ik blijft niet topics aan maken ik heb maar 2 topics gemaakt in me hele leven op dit forum lol maar goed
Volgens mij kan je zowel niet tellen als typen.
Niemand is tegen je. Waarom zouden we?
Je posts getuigen echter van relatief weinig eigen inzet en daarnaast lijk je enkele reacties volledig te negeren. Kan mij voorstellen dat enkele forumgenoten dit als onprettig ervaren.
Maar goed, back on topic.
Energieverbruik scheelt dus 18% wat betekend dat het nieuwe model waarschijnlijk minder warmte genereerd. Heb je inmiddels al een bevredigend antwoord gehad of zijn er concrete zaken die je nog wilt weten?
Zoals ik al eerder aangekaart heb zou je met je vragen goed terecht kunnen in het ps4 topic.
Hier zitten veel eigenaren die jou wellicht precies kunnen aangeven hoe warm hun model wordt.
Uiteraard hangt dit ook af van plaatsing dus wellicht zou je daar nog wat meer informatie over kunnen geven.
Succes in ieder geval!
Je posts getuigen echter van relatief weinig eigen inzet en daarnaast lijk je enkele reacties volledig te negeren. Kan mij voorstellen dat enkele forumgenoten dit als onprettig ervaren.
Maar goed, back on topic.
Energieverbruik scheelt dus 18% wat betekend dat het nieuwe model waarschijnlijk minder warmte genereerd. Heb je inmiddels al een bevredigend antwoord gehad of zijn er concrete zaken die je nog wilt weten?
Zoals ik al eerder aangekaart heb zou je met je vragen goed terecht kunnen in het ps4 topic.
Hier zitten veel eigenaren die jou wellicht precies kunnen aangeven hoe warm hun model wordt.
Uiteraard hangt dit ook af van plaatsing dus wellicht zou je daar nog wat meer informatie over kunnen geven.
Succes in ieder geval!
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Vind je de PS4 die je hebt te veel lawaai maken?
[ Voor 159% gewijzigd door SR8 op 09-08-2015 15:30 ]
Hij is op zn meest ong 6 decibel stiller.
Maar ik weet 100% zeker dat mijn ps4 nooit de 60 decibel gehaald heeft. Zal wel in een ruimte geweest zijn die dik 30+ graden was. Of slecht geventileerd.
Maar een cuh 1200 is dus max ong 54 decibel. Wel schijnt hij sneller max rpm ventilator te draaien als een versie ervoor.
Dus hij is ong 14 % zuiniger tegenover een cuh 1100. En 6 decibel stiller maximaal.
Ook is de layout van aansluitingen ietsje anders achterop. En de hdd cover is gelijk aan rest van de kleur van ps4.
Dat zijn zo ong de verschillen.
Maar inderdaad dit zou de topic starter makelijk kunnen vinden met een simpele google search. Even ps4 cuh1200 test ofzo intikken en voila zelfde info als ik je net gaf
En of iets het waard is of niet is heel persoonlijk. De data is er jij bepaalt of je het verschil het waard vind of niet. Kunnen wij je verder niet mee helpen.
Maar ik weet 100% zeker dat mijn ps4 nooit de 60 decibel gehaald heeft. Zal wel in een ruimte geweest zijn die dik 30+ graden was. Of slecht geventileerd.
Maar een cuh 1200 is dus max ong 54 decibel. Wel schijnt hij sneller max rpm ventilator te draaien als een versie ervoor.
Dus hij is ong 14 % zuiniger tegenover een cuh 1100. En 6 decibel stiller maximaal.
Ook is de layout van aansluitingen ietsje anders achterop. En de hdd cover is gelijk aan rest van de kleur van ps4.
Dat zijn zo ong de verschillen.
Maar inderdaad dit zou de topic starter makelijk kunnen vinden met een simpele google search. Even ps4 cuh1200 test ofzo intikken en voila zelfde info als ik je net gaf
En of iets het waard is of niet is heel persoonlijk. De data is er jij bepaalt of je het verschil het waard vind of niet. Kunnen wij je verder niet mee helpen.
Ik weet wel dat die iets zuiniger is maar ik wou weten hoe warm het word door de minde stroom gebruik moet het minder warm worden ik vraag het wel even in de ps4 topic
Ik vond ChrisLNFF z'n bijdrage best nuttig; ik dacht het, hij schreef het.gambieter schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:47:
Verplicht leesvoer voor een paar mensen hier: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics. Oftewel TR plaatsen, maar niet reageren hier als je niets nuttig hebt bij te dragen.
Cuh 1000

Cuh1100

Cuh1200

Bron:
http://m.neogaf.com/showpost.php?p=170261135
Zoals te zien is cuh1200 niet koeler maar ondanks minder db en minder watt toch zelfde temps. Dus zeer netjes.

Cuh1100

Cuh1200

Bron:
http://m.neogaf.com/showpost.php?p=170261135
Zoals te zien is cuh1200 niet koeler maar ondanks minder db en minder watt toch zelfde temps. Dus zeer netjes.
[ Voor 11% gewijzigd door v8power67 op 09-08-2015 16:36 ]
Aaahh thanks daar was ik opzoek idd netjes maat ik dag dat het veel mindr zou worden dan die ik heb maar het is het zelfde en mij ps4 maakt zo ie zo geen herrie dus nu zie ik geen rede om mij PS weg te doen thx
Nee het verschil ia inderdaad niet heel groot. Hadden ze zelfde db gehouden dus snellere rpm fan dan had ie stukje koeler geweest waarschijnlijk.
Maar denk dat jij beter kan wachten tot er een echte slim komt ofzo. Dat zal een echte verandering zijn.
Maar denk dat jij beter kan wachten tot er een echte slim komt ofzo. Dat zal een echte verandering zijn.
Jongens, wat zijn jullie verdomme kinderachtig bezig. Als je een topic ziet dat je niet bevalt maak je een topicreport aan en als het je te lang duurt open je een topic in Schop een Modje. Je gaat dus absoluut niet roepen dat een user geband moet worden of op moet rotten! Zie Policy mbt replies in 'slechte' topics. De volgende keer dat een van de mensen die het hier deed om een ban loopt te roepen kan diegene zélf een ban verwachten. 
Infamoussix: dit is al je derde topic over exact ditzelfde onderwerp waarin je totaal geen enkele moeite lijkt te willen doen en bovendien vrijwel onleesbaar schrijft. Met dit soort topics kunnen we niks. Lees De Quickstart even door voordat je een nieuw topic opent, want op deze manier gaan we niet lang van elkaar kunnen genieten.

Infamoussix: dit is al je derde topic over exact ditzelfde onderwerp waarin je totaal geen enkele moeite lijkt te willen doen en bovendien vrijwel onleesbaar schrijft. Met dit soort topics kunnen we niks. Lees De Quickstart even door voordat je een nieuw topic opent, want op deze manier gaan we niet lang van elkaar kunnen genieten.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.