onzichtbare horizontale lijnen op scherm

Pagina: 1
Acties:

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 17:44

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Sinds vanmorgen heeft mijn videokaart problemen met het uitzenden van het juiste signaal. Op mijn tweede scherm is het onmogelijk om nog iets normaals te lezen of doen. Je kunt het alleen niet zien met screenshots, daarom heb ik een foto genomen:

Strepen

Ik heb al vercshillende kabels geprobeerd en ook de schermen gereset. Tevens viel het mij op dat als ik terugviel naar 1 scherm dat mijn hoofdscherm er ook last van heeft. Maar als het tweede scherm er in zit heeft het eerste scherm geen problemen.

Gisteravond waren er nog geen problemen en heb ik niks veranderd. Iemand een idee?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 10:59

SeatRider

Hips don't lie

Wat gebeurt er als je de twee schermen omwisselt als primary/secundary?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
SeatRider schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:33:
Wat gebeurt er als je de twee schermen omwisselt als primary/secundary?
Geen verschil voor de fout

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:10
Je hebt zelf al gevonden dat het hier om een softwareprobleem gaat, heb je al bij de fabrikant van de videokaart gekeken voor drivers voor Windows 10?

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
luukbartelet schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:34:
Je hebt zelf al gevonden dat het hier om een softwareprobleem gaat, heb je al bij de fabrikant van de videokaart gekeken voor drivers voor Windows 10?
Ik heb de laatste drivers van AMD geïnstalleerd na de upgrade. Ik draai al een week zonder problemen op windows 10. Het pas sinds vanmorgen dat dit gebeurt.

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:10
Probeer eens een andere resolutie. Verbetert het dan?
Bij een hardware issue zou de vertikale lijn doorlopen over de iconen en balk aan de onderkant van het scherm, dus ik vermoed nog steeds een driver issue.

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
luukbartelet schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:38:
Probeer eens een andere resolutie. Verbetert het dan?
Bij een hardware issue zou de vertikale lijn doorlopen over de iconen en balk aan de onderkant van het scherm, dus ik vermoed nog steeds een driver issue.
Meerdere resoluties geprobeerd zonder succes. Ik ga zo even de drivers opnieuw installeren om te zien wat dat utihaalt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe zijn de schermen aangesloten? D-SUB (analoog) of DVI / HDMI / Displayport (digitaal)? :) Een analoog signaal op hoge resoluties wil nog wel eens rare fratsen geven (en ja, dat kan spontaan).

Muggenzifter: als ze onzichtbaar zijn, hoe weet je dan dat ze er zijn? :+ Maar ik neem aan, dat je de verticale strepen / balken bedoeld? Anders begrijp ik hem niet zo, om eerlijk te zijn aan de hand van de foto.

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ze zitten aangesloten op HDMI en DP beide naar DVI-D, maar heb dus ook andere soorten kabels gebruikt zonder effect. En ik wist niet zo goed hoe ik ze moest noemen het zijn de horizontale lijnen die op de foto alles 'doorzeven'.

De verticale strepen zijn gewoon de pixel strepen.

Drivers hergeïnstalleerd deed de trick trouwens :). Erg vreemd dat dit spontaan gebeurt.

[ Voor 13% gewijzigd door Ircghost op 08-08-2015 10:54 ]

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-01 14:46
Blijft het dan nog steeds op hetzelfde scherm? Heb je de display port adapters al omgewisselt? Misschien dat een van die de problemen veroorzaakt?

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Sleepkever schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:53:
[...]

Blijft het dan nog steeds op hetzelfde scherm? Heb je de display port adapters al omgewisselt? Misschien dat een van die de problemen veroorzaakt?
Ik had inderdaad de verschillende ingangen op het beeldscherm ook geprobeerd met verschillende kabels. Maar het was dus een driver issue :).

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je ook verkeerde weergave in de bios of uefi? Dan is de kans groot dat gpu chip of geheugen defect is, dat is uit te sluiten met een andere videokaart

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Zoals ik net zei, na de nogmaals uitgevoerde driver update was het weg :).

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Overheen gelezen

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1