Alle pictogrammen nog steeds op een hoop ook met Windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 16:53
Het gebeurd nog steeds ook onder Windows 8.1 vermoedelijk ook nog onder Windows 10?

Opeens alle pictogrammen op een hoop. Gevolg dat je weer even bezig bent met alle pictogrammen terug te zetten op de juiste plek. In mijn geval dik een uur veel pictogrammen "snelkoppelingen"

Niet vergeten om op "VERNIEUWEN" te klikken als je klaar bent.

Ik begrijp niet waarom Microsoft dit oeroude probleem nog steeds niet heeft opgelost.

Het zal me niet verbazen dat dit onder Windows10 nog steeds voor komt.

Gewoon door blijven borduren op de oude basis.

Als u tips heeft deze zijn meer dan welkom.

Lex63
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S. Ook het probleem van internet snelkoppelingen die in wereldbollen veranderen is anno 2015 nog steeds niet opgelost.

Er bestaat een Fix-it tool van microsoft, als je dat gebruikt worden alle wereldbollen weer pictogrammen. Jammer genoeg worden ze ook weer eens een keer op een hoop gegooid.

Lex

[ Voor 36% gewijzigd door LEX63 op 08-08-2015 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik snap niet waar je het over hebt? Elk bestand op je harde schijf heeft een icon. Ik heb nog nooit gezien dat alle icons uit C:\Windows\System32 ineens op een hoop werden gegooid.

Vanaf beta 1 werk ik met Windows 8, 8.1 en 10; dus grofweg een jaar of 4 alweer. De klacht die je post komt mij niet bekend voor; niet op mijn werkstations en ook niet op de (vergelijkbare) server-OS'en.

Je weet 100% zeker dat je niet een instelling ergens ooit over het hoofd hebt gezien of dat je een wazig virus hebt; ook jouw klacht komt weinig/niet voor op T.net terwijl toch omgerekend ongeveer 9% van de Nederlandse bevolking een account heeft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LEX63 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 07:50:
Opeens alle pictogrammen op een hoop..
Je kan iets als dit proberen: http://www.howtogeek.com/...-layout-in-windows-vista/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MAX3400 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:33:
Ik snap niet waar je het over hebt? Elk bestand op je harde schijf heeft een icon. Ik heb nog nooit gezien dat alle icons uit C:\Windows\System32 ineens op een hoop werden gegooid.
Hij heeft het niet over de pictogrammen zelf, maar als jij alle web applicaties aan de rechter kant van je bureaublad hebt geplaatst, dan worden die opeens naar links gesmeten en ben je weer bezig om alles te herstellen. Oftewel, ipv vrije locatie wordt er opeens een 'sorteer op naam' oid uitgevoerd.

@LEX63,
Had je zelf al gezocht naar een oplossing, zoals ido aangeeft? Er zijn zat aparte tooltjes beschikbaar die dat voor je kunnen herstellen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 16:53
Hoi Hero of time.

Bedankt voor de reacties.

De enige tool die ik ken is van Microsoft zelf Fix-it. Zoals vermeld veranderd deze tool de wereldbollen weer in de juiste pictogrammen maar word alles weer eens links op een hoop gegooid.

Deze problemen komen trouwens alleen voor bij internet snelkoppelingen.

Als er tooltjes zijn graag even een link ik zal zelf ook nog even Googelen.

Lex63

[ Voor 15% gewijzigd door LEX63 op 09-08-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt blijkbaar een issue met uitloggen/afsluiten, dat is namelijk de tijd waarin je desktop settings gesaved worden. Check je logboek voor problemen.

Je zou ook dit kunnen gebruiken: http://www.chip.de/downloads/Desktop-Restore_30997925.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

LEX63 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:55:
Als er tooltjes zijn graag even een link ik zal zelf ook nog even Googelen.
Je bent toch zelf prima in staat om de termen 'save desktop location windows' te bedenken en in Google te gooien :?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1