• Hansenmol
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Gisteravond ben ik thuisgekomen na een weekje Boedapest en besloot ik mijn foto's een beetje door te bladeren. Tot mijn verbazing zag ik dat alle foto's van (ongeveer) dinsdagavond tot donderdagochtend niet meer in mijn gallery staan. Ik heb ook al in file explorer gekeken, en ook hier kan ik deze niet vinden. De foto's stoppen gewoon bij 4/8/2015 en beginnen pas weer bij 6/8/2015.

Ik snap er werkelijk niets van. Ik heb gedurende de vakantie meer dan 200 foto's gemaakt en die staan er allemaal gewoon op. Ik heb op die dag niets anders gedaan dan andere dagen, gewoon foto's gemaakt (die overigens toentertijd wél in de gallery verschenen). Deze zijn dus gewoon verdwenen. Heeft iemand enog idee hoe dit kan of hoe ik deze kan terugvinden?

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

- In file explorer gekeken om te kijken of het aan de gallery app lag, maar ook hier zijn deze foto's niet te vinden.
- Een alternatieve gallery app gedownload om te kijken of ze hier wel in stonden, wederom zonder succes.
- Van de 'media storage' app het cache-geheugen gewist en de app opnieuw laten opstarten (deze reset dan alle media, zo ook de afbeeldingen) maar ook dit hielp niet.

Wellicht bruikbare informatie:
Mijn telefoon is een Oneplus One en ik draai hierop Cyanogenmod 12.0, gebaseerd op Android 5.0.2.

Bedankt alvast!

Verwijderd

Het lijkt mij het waarschijnlijkst dat je per ongeluk die dag geselecteerd en verwijderd hebt.

• Hansenmol
Dat zou het verklaren, maar dat is echt onmogelijk. Alle foto's van de camera worden in 1 map gezet, maar worden niet onderverdeeld per dag. Dan zou ik ruim 20 foto's een voor een onbewust moeten hebben verwijderd :/

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Even voor de duidelijkheid... toen je de foto's nam kon je ze nog wel terugvinden? Het kan dus niet zo zijn dat je denkt dat je de foto's genomen hebt, maar dat ze niet zijn opgeslagen?

Heb je misschien op de dagen waarvan de foto's missen iets speciaals gedaan met je telefoon? Een app, een setting misschien?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:31
Zijn er van die dag wel andere logs (bel log, of is er die dag iets geupdate, heb je de telefoon al herstart
en zijn in whatapp op die datum berichten verzonden, als je die betreffende dagen ook mist dan is er een flinke bug aanwezig.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Hansenmol schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:11:
Dat zou het verklaren, maar dat is echt onmogelijk. Alle foto's van de camera worden in 1 map gezet, maar worden niet onderverdeeld per dag. Dan zou ik ruim 20 foto's een voor een onbewust moeten hebben verwijderd :/
In CM kan je in de gallery de foto's wel per tijdseenheid sorteren. Als je dan onbedoeld één van gesorteerde groepen gewist hebt krijg je wel zoiets als dat je nu hebt.

• Hansenmol
RoD schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:23:
Even voor de duidelijkheid... toen je de foto's nam kon je ze nog wel terugvinden? Het kan dus niet zo zijn dat je denkt dat je de foto's genomen hebt, maar dat ze niet zijn opgeslagen?

Heb je misschien op de dagen waarvan de foto's missen iets speciaals gedaan met je telefoon? Een app, een setting misschien?
Ja, toen ik de foto's had genomen kon ik ze toentertijd nog terugvinden. Ze stonden gewoon in de gallerij dus moeten ze wel zijn opgeslagen.

Ik heb op 5/8 eind van de middag nog een van de (nu) missende foto's naar een vriend verstuurd via Whatsapp. Die foto kan ik via dat gesprek wél terugvinden maar staat niet meer in de gallerij.

Telefoon heb ik overigens al meerdere malen herstart. Sorry ik snap dat het raar klinkt, maar dat is het voor mij ook! Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

• RoD
  • Niet online

RoD

Uit je topicstart haal ik dat je je foto's alleen op de telefoon hebt bekeken, klopt dat? Zo ja, misschien eens op de pc proberen?

Heb je misschien toevallig automatische synchronisatie van je foto's met een cloudopslagdienst (Dropbox, OneDrive oid) aan staan?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:58
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

In CM kan je in de gallery de foto's wel per tijdseenheid sorteren. Als je dan onbedoeld één van gesorteerde groepen gewist hebt krijg je wel zoiets als dat je nu hebt.
Vermoed dat Camacha hier gelijk heeft. Heb je niet onbedoeld een groep foto's verwijderd? misschien kun je met recovery software nog wat van de verwijderde foto's terughalen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:54

SeatRider

Hips don't lie

Ik weet niet of ze op CF staan of op het interne geheugen, maar wat gebeurt er als je de CF in je computer steekt (ofwel de telefoon als een USB device mount) en dan met een recoverytool aan de gang gaat?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

SeatRider schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:30:
Ik weet niet of ze op CF staan of op het interne geheugen, maar wat gebeurt er als je de CF in je computer steekt (ofwel de telefoon als een USB device mount) en dan met een recoverytool aan de gang gaat?
Een Oneplus One heeft geen SD-kaartslot, maar recoveren kan misschien wel. Ik weet niet precies wat de interne mappenstructuur van zo'n ding is.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:54

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:33:
[...]

Een Oneplus One heeft geen SD-kaartslot, maar recoveren kan misschien wel. Ik weet niet precies wat de interne mappenstructuur van zo'n ding is.
Het feit dat ik CF noemde en niet SD onthult mijn leeftijd een beetje ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

SeatRider schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:35:
Het feit dat ik CF noemde en niet SD onthult mijn leeftijd een beetje ;)
Dan is het eigenlijk nog een MicroSD-slot ook _O- Stelletje harken bij elkaar.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:33:
[...]

Het heeft gewoon intern geheugen dat als externe schijf wordt gezien op de computer. Recoveren zou dus inderdaad moeten kunnen.

• Hansenmol
Heb net inderdaad ook via mn laptop naar de foto's gekeken, maar ook hier stonden ze er niet tussen..

Overigens kan ik in de gallerij app nergens een optie vinden voor het onderverdelen van mn foto's per dag (of andere tijdseenheid). En als dat was gebeurd had ik het ook moeten kunnen zien aan de indeling van de rest van de foto's lijkt me toch? Ik ben er echt zeker van dat het een bug is, of een andere softwarematige fout.

Echt vreemd, nog nooit zoiets meegemaakt. Als ik ernaar google krijg ik wel een paar soortgelijke issues te zien maar allemaal zonder oplossing. Rest mij dan nog om idd recovery software te proberen, ik zal dat eens uitvogelen!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:31
Is er ook geen app update geweest op die dagen? of erna

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Hansenmol schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:10:
Overigens kan ik in de gallerij app nergens een optie vinden voor het onderverdelen van mn foto's per dag (of andere tijdseenheid). En als dat was gebeurd had ik het ook moeten kunnen zien aan de indeling van de rest van de foto's lijkt me toch?
Ik heb geen Oneplus One, maar wel iets met CM: linksboven in de Gallery bij het knopje dat standaard op Albums staat Times kiezen. Sommige mappen bevatten dan precies één dag en zijn ook zo weg te gooien. Als je de app sluit herstelt deze sortering zich weer naar Albums. Tenzij de Oneplus One opeens erg afwijkt klinkt het allemaal plausibel :)
Ik ben er echt zeker van dat het een bug is, of een andere softwarematige fout.
Ik niet. User error is ontzettend veel waarschijnlijker dan een bug, zeker eentje die zomaar opeens uit het niets komt vallen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik roep nog maar ns wat: toevallig geen grappenmaker die je telefoon in handen heeft gehad en foto's heeft verwijderd?

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:23:
Ik roep nog maar ns wat: toevallig geen grappenmaker die je telefoon in handen heeft gehad en foto's heeft verwijderd?
Dat is ook nog mogelijk, of zelfs een combinatie - iemand drukt op wat dingen die hij niet snapt, foto's van één dag zijn weg.

• Joach1m
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb dit ook een keer gehad met mijn Oneplus One, maar dan met een enkele foto. Bleek dat deze in de Trash van Google Photos zat. Naar mijn weten heb ik de foto nooit verwijderd. Gelukkig had ik de foto dus nog. Zou dit bij jou ook gebeurd kunnen zijn? Ik draai trouwens OxygenOS.

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wel een oud bericht, al gebruik ik de OnePlus One nog steeds.

Ik heb vrijwel vanaf het begin hetzelfde probleem, sterker nog: een zojuist gemaakte foto is soms NIET meer terug te vinden.Meestal gewoon in de gallerij, maar af en toe zijn ze niet meer te vinden.
En heel uitdrukkelijk, niet gewist of verplaatst.

Uiteraard met foto's die belangrijk zijn, zul je net zien.
Dit is altijd een grote ergernis geweest van dit toestel, foto's weg.
Nu let je erop, en maak je ze nog eens, als het blijkt dat hij niet in de gallerij staat, de zojuist gemaakte foto.
Meestal staat ie erbij, maar soms ook niet dat is frusterend. Heb nooit de oplossing gevonden, het is net of de foto dan niet gemaakt is.
Dus alle suggesties van: heb je niet per ongeluk dit of dat gedaan, zijn goed bedoeld, maar slaan in mijn (ons) geval eigenlijk nergens op.
Het is ook onhandig dat deze OPO geen sd kaartje heeft, dat zal ik nooit meer kopen.
Heb ook een tijd geleden een Samsung a7 gekocht, deze heeft nog nooit een gemaakte foto niet terug kunnen vinden.
Pagina: 1