Stille Grafische kaart gezocht

Pagina: 1
Acties:

• aRegularUser
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-02 22:26
Ik zoek een?
Grafische kaart. Ik zoek minstens 2GB en vooral een stille stille stille kaart. Ik dacht aan:
- pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G
- pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G

Wat is je budget?
+/- 200 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al 2x radeon gehad. Deze keer een radeon hd 7970. Deze is extreem luid, gewoon niet meer leuk om die pc aan te zetten. Nvidia lijkt me ook wel wat.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
[i][Intel Quad Core I5-2400 Boxed
Asus B75M-Plus
Sapphire HD7970 3GB GDDR5
WD Red 500 GB x2
Bitfenix Prodigy M Zwart
Windows Office 8.1
Kingston HyperX 2x4GB
Corsair Gaming GS600
Kingston SSDNow V300 240 GB/i]

Ook vroeg ik me af of het normaal is dat een CPU in idle zonder OS (windows) geinstalleerd 43° kan zijn? Lijkt me nogal veel, en de mijne haalt dat op z'n tenen 8)7

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09

Thomg

Aww yiss

Welke 7970 radeon heb je gehad? Als het een reference was werkt zo'n beetje iedere aftermarket en vraag ik me af waarom je dat jezelf hebt aangedaan. :+

43°C idle is een tikkeltje heet, maar eerlijk is eerlijk, het is echt ontzettend warm atm.
Als load ook +80 is zou ik me toch wel eens wat meer zorgen gaan maken.

[ Voor 45% gewijzigd door Thomg op 08-08-2015 02:32 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
dat kan makkelijk hoor. hoe warm is het in de kamer. een stock koeler haalt makkelijke de 40 graden idle makkelijk in een kamer die 25 graden is. of hij is slecht gemonteerd.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:06
In Windows zitten een hoop energie-instellingen die het verbruik omlaag brengen, maar die werken natuurlijk niet buiten Windows. Die temperatuur is dus vrij normaal.

• Tycho206
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-02-2025
Ik heb zelf een 960 van EVGA op dit moment.
Idle in windows draaien de fans niet tot 60 graden en tijdens gamen is hij voor mij nauwelijks hoorbaar.

Helaas weet ik niet hoe stil of luid de amd kaarten zijn.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik zou gewoon voor de MSI gtx960 gaan die is muisstill ;)
http://nl.hardware.info/r...oductie-en-stroomverbruik

[ Voor 70% gewijzigd door calsonic op 08-08-2015 10:31 ]

• aRegularUser
Thomg schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 02:29:
Welke 7970 radeon heb je gehad? Als het een reference was werkt zo'n beetje iedere aftermarket en vraag ik me af waarom je dat jezelf hebt aangedaan. :+

43°C idle is een tikkeltje heet, maar eerlijk is eerlijk, het is echt ontzettend warm atm.
Als load ook +80 is zou ik me toch wel eens wat meer zorgen gaan maken.
pricewatch: Sapphire HD 7970 3GB GDDR5 (21197-00)
Deze is echt zo luid :p & wat heb ik mezelf aangedaan? :+

& ik zal een van de komende dagen nog eens de temp hier posten als het wat minder warm is!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Mja, AMD reference is nogal, ahem, shit.
Zo'n beetje alles werkt als je reference gewend bent.

Houdt er wel even rekening mee dat beide kaarten een flinke downgrade zijn, wat vind je hiervan?
pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision Rev.2 (All VGA Cards)

[ Voor 56% gewijzigd door Thomg op 08-08-2015 14:23 ]

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02 21:05
Doe der een ander koeler op zoals hierboven aangegeven, is ten eerste goedkoper, en kan je beter je resterende bedrag opsparen voor een toekomstige upgrade.

• aRegularUser
Thomg schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:22:
Mja, AMD reference is nogal, ahem, shit.
Zo'n beetje alles werkt als je reference gewend bent.

Houdt er wel even rekening mee dat beide kaarten een flinke downgrade zijn, wat vind je hiervan?
pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision Rev.2 (All VGA Cards)
Nou voor mij gaat het vooral om het stiller zijn, daarom dat ik dus een andere koeling zoek. Denk je dat hem dat stil gaat maken?
Ik vrees enkel dat dit niet in mijn kast gaat passen. Zoals je op onderstaande foto kan zien raakt mijn grafische kaart al behoorlijk de bovenkant aan, daar nog een hele coolingblok op gooien gaat dan weer te hoog zijn vrees ik. Dan kan ik mijn wifi-kaartje (dat ik op mijn studentenkamer gebruik) wel vergeten. Misschien gewoon gaan voor een andere kast dan? Zoals de silecio 550 van CoolerMaster?
Ik werk met de Bitfenix Prodigy M (micro-ATX kast)
http://imgur.com/FQjb4Ve

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Als je de wi-fi kaart weghaalt zou de videokaart inderdaad nog moeten kunnen passen.

Je hebt ook nog iets als een usb wi-fi dongle, maar of ik daar nou vrolijk van wordt...

Is bekabeld internet echt geen optie?

• aRegularUser
Thomg schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:57:
Als je de wi-fi kaart weghaalt zou de videokaart inderdaad nog moeten kunnen passen.

Je hebt ook nog iets als een usb wi-fi dongle, maar of ik daar nou vrolijk van wordt...

Is bekabeld internet echt geen optie?
Beste,

Op mijn studentenkamer niet nee. Veel om over na te denken...

Bedankt alvast

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-02 13:43
Al moet ik zeggen, een GTX770 is verder goed stil. Zelfs wanneer er wordt gegamed en een temperatuur tussen 70 en 80 graden. Dit kaart is alleen niet meer te koop aangeboden in de winkel, dus is het alleen online beschikbaar.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dit is lichtelijk problematisch eigenlijk.
Als je een aftermarket erop monteert pas de wi-fi niet meer -> usb stick of andere kast.
Als je een andere videokaart koopt gaat deze mogelijk problemen krijgen met lucht aanzuigen -> luid

Je hebt jezelf in een aardig hoekje gewerkt door die onderdelen te combineren.
Je zult dus ook een nieuw moederbord aan moeten schaffen wil je voorkomen dat de nieuw kaart ( of koeling ) luid gaat zijn. Bah.

@Hierboven
Een 770 is aardig EOL met de 2GB VRAM, zeker als TS in bezit is van een 7970 is het vrij idioot om deze te vervangen door een 770. Dan kan die net zo goed de 7970 underklokken.
My 2 cents.

[ Voor 17% gewijzigd door Thomg op 08-08-2015 20:18 ]

• aRegularUser
Thomg schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:14:
Dit is lichtelijk problematisch eigenlijk.
Als je een aftermarket erop monteert pas de wi-fi niet meer -> usb stick of andere kast.
Als je een andere videokaart koopt gaat deze mogelijk problemen krijgen met lucht aanzuigen -> luid

Je hebt jezelf in een aardig hoekje gewerkt door die onderdelen te combineren.
Je zult dus ook een nieuw moederbord aan moeten schaffen wil je voorkomen dat de nieuw kaart ( of koeling ) luid gaat zijn. Bah.

@Hierboven
Een 770 is aardig EOL met de 2GB VRAM, zeker als TS in bezit is van een 7970 is het vrij idioot om deze te vervangen door een 770. Dan kan die net zo goed de 7970 underklokken.
My 2 cents.
Beste,

Allereerst bedankt voor je reactie. Eigenlijk valt het nog mee: ik zoek gewoon een andere cooler voor mijn grafische kaart en dan regel ik dat internet wel op een andere manier (zoals wifi dongle). Het enige wat ik eigenlijk wil weten is of die aftermarket cooler in mijn kast gaat passen, maar dat bekijk ik zelf wel. Daarnaast is mijn main concern het geluid: gaat het wel stil zijn? Want daarvoor heb ik dit draadje opgemakt natuurlijk... Want als ie daardoor lekker muisstil is, dan heb ik daar echt wel wat voor over! :p

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Maar natuurlijk :)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Bedenk je wel dat de fans van de gelid koeler standaard op 12V draaien, dan zijn ze nog steeds wel iets hoorbaar (maar zeker niet luid).
Je kunt kijken of je ze op 7V of misschien 9V kunt laten draaien, dan zijn ze onhoorbaar en koelen ze nog steeds heel aardig.
Bedenk ook dat je toch al gauw 2 uur bezig bent met het plaatsen van de koeler.

• aRegularUser
mitsumark schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:07:
Bedenk je wel dat de fans van de gelid koeler standaard op 12V draaien, dan zijn ze nog steeds wel iets hoorbaar (maar zeker niet luid).
Je kunt kijken of je ze op 7V of misschien 9V kunt laten draaien, dan zijn ze onhoorbaar en koelen ze nog steeds heel aardig.
Bedenk ook dat je toch al gauw 2 uur bezig bent met het plaatsen van de koeler.
Ik zou je graag al willen bedanken, en de anderen die hebben gerageerd natuurlijk ook!!, voor alle informatie die ik van jullie heb gekregen in mijn queeste naar mijn pc'tje stiller te maken. Met het antwoord dat jullie me hebben geleverd, namelijk de cooler vervangen, ben ik natuurlijk ontzettend blij. Die kaart bevalt me nu eenmaal wel qua prestaties :) Twee uurtjes (of in mijn geval wss wel wat meer 8)7 ) heb ik er wel voor over haha

Ik had toch nog een vraagje:
Nou zie ik wel niet specifiek in de beschrijving staan dat deze ook voor een HD7970 werkt (pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision Rev.2 (All VGA Cards). Ook als ik naar de handleiding kijk staat die er niet bij (http://www.gelidsolutions...n_installation_manual.pdf).
Ik heb nog wel een andere cooler gevonden voor AMD-kaarten, maar ook daar staat de HD 7970 niet bij (pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision-A (AMD Series). Deze is ook duurder dan de andere, wat is het verschil?
Moet ik een expansie pack hebben of zoiets voor de hd7970? Op internet staat wel dat de hd 7970 erop zou moeten passen, maar ik vraag het toch liever na 8)7

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik denk eigenlijk dat het wel past, anders moet je voor de zekerheid inderdaad de rev 1 / A(MD) versie pakken (daar staat ie namelijk wel bij).
pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision-A (AMD Series)
http://www.gelidsolutions...ex.php?lid=1&cid=17&id=73

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 10-08-2015 22:45 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Je hebt inderdaad de AMD series nodig, de 7970 heeft een andere IHS.

https://www.techpowerup.c.../HD_7970/images/front.jpg
Anders raake het koper de IHS niet, goed opgelet!
Pagina: 1