Toon posts:

Gaming desktop €1500 of minder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Spellen die ik onder andere van plan ben te gaan spelen: Witcher 3, GTA V, Fallout 4, Just Cause 3, en verder online spellen en wat er nog in de toekomst uit gaat komen natuurlijk. Mijn desktop zal voornamelijk voor dat doeleinde gebruikt worden, naast internetten en dergelijke. Als ik er mogelijk fijn Photoshop op zou kunnen draaien zou dat een fijne bonus zijn, maar geen eis.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
De kosten zonder videokaart mogen maximaal €1000 en het liefst minder dan €900 bedragen. Dit is inclusief randapparatuur als een monitor, netwerkkaart, optische drive (zoals te zien in mijn wenslijst). Qua videokaart zou ik daar het liefst het meeste in stoppen qua budget, vandaar de 980, maar alleen als dit een nuttig verschil geeft in prestatie in verhouding met prijs.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Razer Deathadder muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorlopig zijn mijn minimale eisen de Nvidia Geforce GTX 970, mogelijk de GTX 980 indien dit dus een significant verschil geeft met de rest van de build. Ik wil graag nog een tijd kunnen doen met deze desktop, maar ben over dit verschil nog niet uit.
Zelf vind ik de 16GB ram erg prettig als vooruitzicht om ook mee te photoshoppen.
Tot zover denk ik niet dat ik een krachtige overclocking processor (i5 4690k) nodig zou hebben, maar hier twijfel ik nog over.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voorkeur gaat uit naar Intel en Nvidia, simpelweg omdat dit meer gebruikelijke merken zijn, en ik tot nu toe met Nvidia heb gewerkt. Ik sta wel open voor andere merken en aanbevelingen! Dit is mijn eerste eigen build, dus ik heb weinig ervaring.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Aan grootte heb ik geen specifieke eisen, geluidsniveau zou ik graag laag genoeg willen houden om in elk geval mijn roommates niet wakker te hoeven houden 's nachts. Waar mogelijk zou ik het energieverbruik zou laag mogelijk willen houden, gezien er een limiet zit op hoeveel energie ik mag verbruiken in mijn flat.

Ga je overklokken?
Gezien ik nog vrij nieuw ben met PC builds ben ik niet van plan te overclocken. Voornamelijk omdat het de kosten flink omhoog lijkt te brengen, en ik daar nog veel over te weten wil komen. Het zou mogelijk zijn dat ik in de toekomst nog zou willen upgraden, maar ik denk het niet perse.

Mijn meest belangrijke vragen over de onderdelen die ik nu heb gekozen:
- Is de GTX 980 het waard tegenover de GTX 970 met mijn huidige build en eisen? Zeker met de huidige monitor keuze?
- Is deze monitor de beste keuze of kan ik beter voor een monitor gaan met IPS panel (voor mogelijke Photoshop) voor een vergelijkbare prijs?
- Is de PSU (en algemene build) een goeie keuze om niet teveel energie te verbruiken?
- Zijn er onderdelen waar ik relatief teveel aan zou uitgeven die ik zou kunnen downgraden?

Als het kan hou ik het systeem natuurlijk goedkoper, met het doel om games op hoge graphics settings te kunnen spelen op 1080p op zn minst en latere games ook aan te kunnen (natuurlijk ervan uitgaand dat de settings uiteindelijk lager moeten en dergelijke, dat is oke, maar dat het een tijdje meegaat).

Bedankt allemaal :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 183,50€ 183,50
1Gigabyte GA-Z97-HD3€ 96,-€ 96,-
1Gigabyte GV-N980G1 GAMING-4GD€ 551,51€ 551,51
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 35,95€ 35,95
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 26,85€ 26,85
1Asus VG248QE Zwart€ 286,-€ 286,-
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16€ 84,49€ 84,49
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,25€ 12,25
1Seasonic S12II-Bronze 620W€ 66,95€ 66,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.474,40

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Om maar eens te beginnen met je vragen:

- Is de GTX 980 het waard tegenover de GTX 970 met mijn huidige build en eisen? Zeker met de huidige monitor keuze?
Om eerlijk te zijn vind ik de 980 in geen enkel geval een betere keuze over de 970. Je wint zo'n 15% prestaties, maar daar betaal je wel 55% meer voor in vergelijking met een 970.
- Is deze monitor de beste keuze of kan ik beter voor een monitor gaan met IPS panel (voor mogelijke Photoshop) voor een vergelijkbare prijs?
Met de spellen die je in de TS opnoemt eigenlijk niet. Hoewel je het verschil tussen 60 en 1440Hz altijd kunt zien is het pas echt te merken bij zeer snelle games (shooters) als CS:GO en quake. Ik zou zelf gewoon voor een net IPS-paneel gaan, eventueel zelfs 1440P.
- Is de PSU (en algemene build) een goeie keuze om niet teveel energie te verbruiken?
Je PSU is een tikkeltje overgedimensioneerd, de pricewatch: Seasonic S12G 450W is net zo duur en nog een stukje zuiniger ook ;)
- Zijn er onderdelen waar ik relatief teveel aan zou uitgeven die ik zou kunnen downgraden?
Ja:
Je moederbord, met een B85 of H97 kan je ook prima uit de voeten. Voor hetzelfde (minder) geld haal je een luxe B85 (of H97) moederbord waar bijvoorbeeld een betere geluidschip en netwerkkaart opzit.
Daarnaast uiteraard je GPU (zie hierboven).

Mijn mening over je build zelf:
Mobo/GPU/voeding overkill.
Daarnaast ben ik van mening dat je met een budget als dit best een luxere kast zou mogen uitzoeken. Natuurlijk is dit puur persoonlijk, maar de N300 is een instapmodel en mist veel van het gemak van een luxe behuizing als de Define R5.

Ten slotte heb ik twee vragen voor je:
1. Waar wil je dat wifi-kaartje kwijt? (hint, hint)
2. heb je in een eventuele vorige PC nog een DVD-brander zitten die je mee kan nemen? Scheelt toch weer een tientje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Top reactie, thanks! Ja het idee dat de 980 het niet waard is met mijn huidige specs en budget had ik ook, dus goed om daaraan te denken.

1440p IPS zou super zijn, maar zijn die niet vrij snel aan de prijzige kant en is dat het waard? :) Ik zou denk ik best wat meer aan een fijne monitor willen uitgeven als het t waard is inderdaad.

Voeding vond ik nog erg lastig als first time builder, dus dat is zeker een goeie suggestie!! Een H97 moederbord had ik inderdaad als alternatief, gezien ik niet echt wil overclocken, dus daar ga ik nog even achteraan!

Haha, typical first timer, de wifi kaart moest ik inderdaad nog helemaal uitvinden, goed dat je het meld!
Helaas niet, tot nu toe heb ik met (Windows) laptops en iMac's gewerkt, en de desktops van vrienden waarvan de familie niet bestaat uit Apple fanboys haha! Aka, ik heb ook nog veel te leren ;)

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
Moederbord kun je nog naar een gigabyte sniper b1 doen, z97 is voor oc'en, tenzij je een andere goede reden hebt om dit bord te kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit trouwens wel te denken of ik mogelijk de GTX 970 zou willen overclocken en of ik daar inderdaad extra voor nodig heb. Mijn CPU is niet overclockbaar, maar de Gigabyte en MSI GTX kaarten schijnen geschikt te zien ervoor. Is dat het waard en mogelijk?

Overigens heb ik IPS monitoren opgezocht en wel een paar gevonden waar ik toch wel geinteresseerd in ben, waaronder deze:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2515h.htm (25" 1440p 60Hz voor €320)

Waar ik me nog steeds het meeste 'zorgen' om maak is de frequentie en input lag en hoeveel verschil dat zal maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 14:36 ]

• moret14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-10 11:01
Als je je videokaart wilt overclocken is het wel veilig om voor meer te gaan dan een 450w voeding.
Of het het waard is ligt een beetje aan hoeveel waarde je hecht aan geluidsproductie en temps, maar de kaarten van MSI en Gigabyte hebben inderdaad een zeer degelijke koeler.

Ik heb een paar keer de 2515h mogen testen, en het is een indrukwekkend beeldscherm. De kleuren zijn prachtig, en het beeld is erg scherp. Backlight bleeding is er bijna niet, en zoals al eerder gezegd, tenzij je games als CS:GO fanatiek speelt, zul je ook de inputlag en de 'slechts' 60Hz van deze monitor echt niet merken.

Programma's als Photoshop hebben ook erg veel baat bij een goed ips paneel, dus dat is mooi meegenomen als je voor de 2515H kiest.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Heel fijn om te horen dat je het scherm zelf hebt kunnen zien, voor mij klinkt het als een fijn scherm en na gegoogle is voor mij IPS toch belangrijk, dus een fijne combo!

MSI en Gigabyte zijn precies degenen waartussen ik inderdaad nog zat te twijfelen, MSI schijnt overal heel goed te zijn, Gigabyte volgens mij het sterkst voor overclocken. Voeding zal ik inderdaad nog even een stuk gedetailleerder op in moeten gaan.

Ik heb al een veel beter beeld van wat ik wil kopen, bedankt allemaal! :)

Update:
Waarschijnlijk ga ik morgen/overmorgen de volgende onderdelen al bestellen:
GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
CPU: Intel i5 4460 Boxed
HDD: Seagate Barracuda 1TB
SSD: Crucial BX100 250GB
RAM: Kingston HyperX Fury Black 16GB
En mogelijk ook de Dell U2515 monitor.

Dingen waar ik nog niet helemaal over uit ben:
Moederbord
Behuizing
Voeding

Deze zou ik ook graag binnenkort willen opzoeken zodat ik ze de komende week in huis kan halen, ik verhuis namelijk over anderhalve week naar Engeland, waar de prijzen een stuk hoger liggen haha!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Typisch: ik twijfel nu toch over de grafische kaart. Ik heb de AMD 390 nog even bekeken, en die lijkt toch vaak beter te presteren op hogere resoluties (1440p). Daar tegenover staat dan wel dat de GTX 970 een veel betere overclock boost heeft en dan vaak vergeleken wordt met de stock 980. De AMD heeft twee keer zoveel VRAM, wat zeker voor hogere resoluties goed schijnt te zijn.

Wat zouden jullie aanraden?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik heb een beetje laatste advies nodig voor ik mogelijk mijn onderdelen zou willen bestellen over de beste videokaart voor 1440p gaming, of mogelijk 1080p gaming op een 1440p scherm.

Ik zoek een?
Ik zoek een grafische kaart die nieuwe spellen op minimaal high en liever ultra settings zou aankunnen. Ik twijfel tussen de GTX 970 en R9 390 en heb er al veel over opgezocht, daarom ben ik nu vooral op zoek naar persoonlijke ervaring met de kaarten en duidelijke 'dit is anders' info.

Wat is je budget?
Deze kaarten zitten al op mijn max budget ongeveer, dus rond de 370/380 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb tot nu toe meer ervaring met Nvidia, en heb gehoord dat hun drivers beter zijn dan AMD drivers, plus een aantal games zijn meer geoptimaliseerd voor Nvidia kaarten. Maar vooral de 8GB Vram maakt de AMD aantrekkelijk voor 1440p monitors.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Monitor: Dell U2515 1440p 60Hz
CPU: i5 4460
Mobo: Gigabyte G1 Sniper B6 met B85 chipset
RAM: Kingston HyperX Fury Black 16GB
PSU: Seasonic 620W 80+ bronze
(Dit moet nog gekocht worden, dus veranderingen zijn ook mogelijk)

De IPS 1440p monitor was voor mij de keuze omdat ik ook Photoshop en simpelweg de mogelijkheden van 1440p. Ik speel geen FPS games, meer single players als GTA V, Witcher 3, etc.

Waarom de twijfel?
De AMD Radeon R9 390 staat beter aangeschreven voor 1440p wegens de Vram, en algemene prestaties die dichtbij die van de 970 liggen. De 970 schijnt problemen met de Vram te hebben, maar in hoeverre ik hier last van zal hebben weet ik dus niet.

Maar de GTX 970 heeft veel betere OC snelheden en mogelijkheden, met een goeie boost die een stuk meer FPS zou halen op 1080p.

Ik vraag me af of ik op 1440p games zou kunnen spelen op 1080p als ik zou moeten wegens lage FPS, en of dan de AMD of Nvidia kaart beter zou zijn. Alle ervaringen die jullie hebben met de kaarten hoor ik graag! Dankjulliewel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2015 22:49 ]

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-11 23:14
De r9 390 van amd presteerd net iets beter op 1440p, maar net iets minder op 1080p. Ik zou voor de r9 390 gaan. Maar eigenlijk is het prestatieverschil bijna nihil. Let wel op dat als je een r9 390 gebruikt dat je dan wel een 550 watt voeding nodig hebt.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2hmq7g4.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Centelte op 10-08-2015 12:55 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit kan natuurlijk prima in Gaming desktop €1500 of minder. Merge.
Pagina: 1