Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo ubeein bridge modus; port forwarding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ik heb de volgende opstelling:

Ziggo ubee modem in bridge modus. Op de lan1 poort zit mijn tp-link router aangesloten. Deze tp-link heeft als wan netjes het buitenadres van mijn aansluiting. In de tp-link laat ik een aantal poorten forwarden naar mn nas. Deze heeft een vast ip-adres 192.168.0.2 in de dhcp range van de tp-link router. So far so good.

Als ik nu middels het wan-ip + poortnr mijn nas wil benaderen, gebeurt er niks. Het lijkt alsof de boel in het modem nog dicht staat.

Heeft iemand een oplossing voor mij?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je router het publieke IP heest zit het probleem niet in je modem.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Probeer je vanaf je eigen verbinding de nas via het externe ip-adres te benaderen? Meestal werkt dit alleen als je router local loopback ondersteunt. Probeer het eens vanaf een andere verbinding. Welke poorten heb je precies gedeeld?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:51
Inderdaad, even het intern IP proberen, of je WAN IP vanaf een andere verbinding. Local loopack zie je niet al te vaak bij het goedkopere spul.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb het geprobeerd vanaf mn 4g verbinding. Hetzelfde resultaat. Hiervoor werkte het local loopback verhaal wel (toen ik nog in oud-ziggo woonde met een oud ubee modem). Dus dat is het niet.

Ik begrijp dat het een instelling in mn router is? Ik gooi poort 5000, 5050, 8081 open.

Edit: nou het is opgelost. Mn forward regels stonden op disabled (soooo stupid :-))

[ Voor 20% gewijzigd door Ferra op 08-08-2015 09:33 ]