Ziggo ubeein bridge modus; port forwarding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ik heb de volgende opstelling:

Ziggo ubee modem in bridge modus. Op de lan1 poort zit mijn tp-link router aangesloten. Deze tp-link heeft als wan netjes het buitenadres van mijn aansluiting. In de tp-link laat ik een aantal poorten forwarden naar mn nas. Deze heeft een vast ip-adres 192.168.0.2 in de dhcp range van de tp-link router. So far so good.

Als ik nu middels het wan-ip + poortnr mijn nas wil benaderen, gebeurt er niks. Het lijkt alsof de boel in het modem nog dicht staat.

Heeft iemand een oplossing voor mij?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je router het publieke IP heest zit het probleem niet in je modem.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Probeer je vanaf je eigen verbinding de nas via het externe ip-adres te benaderen? Meestal werkt dit alleen als je router local loopback ondersteunt. Probeer het eens vanaf een andere verbinding. Welke poorten heb je precies gedeeld?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:10
Inderdaad, even het intern IP proberen, of je WAN IP vanaf een andere verbinding. Local loopack zie je niet al te vaak bij het goedkopere spul.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb het geprobeerd vanaf mn 4g verbinding. Hetzelfde resultaat. Hiervoor werkte het local loopback verhaal wel (toen ik nog in oud-ziggo woonde met een oud ubee modem). Dus dat is het niet.

Ik begrijp dat het een instelling in mn router is? Ik gooi poort 5000, 5050, 8081 open.

Edit: nou het is opgelost. Mn forward regels stonden op disabled (soooo stupid :-))

[ Voor 20% gewijzigd door Ferra op 08-08-2015 09:33 ]