Azerty Videokaart Garantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460889

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een videokaart bij Azerty ongeveer 1,5 jaar geleden gekocht een

Gainward GeForce GTX 670 Phantom - Grafische adapter - GF GTX 670 - PCI Express 3.0 x16 - 2 GB GDDR5 - DVI,HDMI, DisplayPort Tnv : 299 euro :/

Nu blijft deze Nvidia Kernal Failure te geven heb de videokaart opgestuurd met bon van aankoop,
zij zeggen dat er op de videokaart geen serial nummer meer op de videokaart aanwezig is.

Heb me kast uit elkaar gehaald en opnieuw terug in elkaar gezet maar kon geen sticker vinden.
Wat kan ik doen is er nog een mogelijkheid om er achter te komen?

Met vriendelijke Groet,
Joey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:11
De sticker op de videokaart.
De sticker op de doos.
Het serienummer in apparaatbeheer. (mogelijk anders dan het nummer op de doos/sticker)

Kortom, voor jou geen mogelijkheid om dat nu te lezen.
Daarom altijd vooraf foto's maken, zodat je ook eventuele transportschade kan bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt was ook stom om de doos niet te bewaren ,

Maar als serienummer uit te lezen is in apparaatbeheer waarom doet Azerty dat niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 460889 op 07-08-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
Anoniem: 460889 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:54:
Klopt was ook stom om de doos niet te bewaren ,

Maar als serienummer uit te lezen is in apparaatbeheer waarom doet Azerty dat niet?
Omdat zij net zoals jij dat niet uit kunnen lezen, omdat je videokaart kapot is..?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij is na mijn vermoeden kapot omdat die na enige tijd Nvidia Kernal Failure geeft klopt, maar hij start gewoon op en draaid wel alleen moet er geen spellen mee spelen dan kan hij eventueel crashen (kan)

meestal met 2 beeldschermen te gelijk speel (RPG)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 460889 op 08-08-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:34
weet je zeker dat ie stuk is? Volgens mij heeft Nvidia laatst ook een driver uitgebracht die constant zorgde voor faillures, ik had er op mijn 970 ook last van, sinds de laatste driver update geen error meer gezien.

Verder hoeft het natuurlijk niet zo te zijn dat alle fabrikanten het serienummer ook op de kaart programmeren. Ik heb het gevoel dat Gainward dit mogelijk niet doet, daar je voor directe garantie via Gainward zelf ook je bon + een foto van de sticker met serial number moet opsturen om garantie te kunnen claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb daarvoor probleem gehad met die videokaart met oude windows , dus heb er nieuwe opgezet met alle nieuwste drivers van windows en nvidia maar probleem bleef zich nog voort doen. (mijn PNY 670 gtx) heeft er weer geen last van

(heb alleen bon van aankoop en sticker schijnt er dus niet op de videokaart meer te zitten volgens Azerty )

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 460889 op 08-08-2015 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:11
Niet netjes geregistreerd op de site van GeForce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee deze had ik niet bij geforce laten registeren helaas .

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 460889 op 08-08-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:20

ViezeVis

Sample Text

Wellicht geeft Speccy wel een serienummer? Niet elke videokaart heeft de mogelijkheid om dit uit te lezen via dit programma.

https://www.piriform.com/speccy/download

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-05 07:49
Als het goed is staat op het factuur van Azerty ook je serienummer.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
BaZnGaNL schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:50:
Als het goed is staat op het factuur van Azerty ook je serienummer.
Dat zal het probleem niet zijn, echter moet het serienummer op de factuur wel kloppen met het serienummer op de kaart. Met serienummers op een factuur of doos is niet aan te tonen dat de kaart in kwestie die bij Azerty aangegeven is met een defect ook daadwerkelijk de gekochte kaart is. Dat kan alleen wanneer het serienummer nog aanwezig is op de kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 10-08-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Dennism schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:28:
[...]

Dat zal het probleem niet zijn, echter moet het serienummer op de factuur wel kloppen met het serienummer op de kaart. Met serienummers op een factuur of doos is niet aan te tonen dat de kaart in kwestie die bij Azerty aangegeven is met een defect ook daadwerkelijk de gekochte kaart is. Dat kan alleen wanneer het serienummer nog aanwezig is op de kaart.
Daar geef ik je inderdaad gelijk aan. Gelukkig zelf nog nooit problemen gehad met Azerty RMA (Zakelijk).

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wel raar , heel me kaart ziet onder het stof maar op de plek waar het serial nummer zou moeten hebben gezeten zit geen stof , en ik weet 100% zeker dat hij voor de verzending daar moest zitten.

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/nkbhgxwq7/20150810_160939.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 460889 op 10-08-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Kijk eens even goed door je hele kast, misschien dat deze eraf gegaan door de warmte? En de kans is dan groot dat deze los in je kast ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
al gedaan heb de voeding etc ( ligt op de bodem van de pc) er uit gehaald nix kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Zit die niet bij Azerty in de doos? Dat die er tijdens het uitpakken bij hun eruit gevallen is.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Als je de kaart toch weer hebt, kan je dan het serienummer uitlezen met software? Daar even een foto/screenshot van maken et voila.

Ze mogen niet eisen dat het stickertje daar zit, ze mogen vragen dat je aannemelijk maakt dat je de gekochte kaart opstuurt. Maar eigenlijk moet de factuur zelf al voldoende zijn - je hebt het daar gekocht op een bepaalde datum. In feite gaan ze nu als default van fraude uit, en dat is ook niet echt netjes te noemen. Om niet te zeggen dat een rechter daar vermoedelijk niet in mee gaat. Vooral niet omdat het internet vol staat met verhalen over loslatende stickertjes. Willen ze die koppelen aan garantie, dan moeten ze zorgen dat die dingen niet los kunnen.

https://www.consuwijzer.n...elpen-als-ik-bonnetje-heb

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 11-08-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
in de doos gekeken maar zit er ook niet op maar weet bijna zeker dat sticker er op heb gezeten voor de verzending , ( je ziet heel de kaart onder het stof maar op de plek waar het sticker hoord te wezen . zit geen stof??? raar)

Ik weet wel dat ik niets meer bij Azerty koop , en zal het ook aan niemand aanraden om dat in de toekomst wel te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 460889 op 11-08-2015 14:02 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:38
http://www.gainward.com/main/support_detail.php?id=9

Probeer een sdirect naar gainward rma te sturen. Dit gaat 9/10 keer sneller dan via de winkel. En zijn vaak minder moeilijk.

En heb je rechtsbijstandverzekering? Lijkt mij dat azerty eerst moet kunnen bewijzen dat fraude pleegt ipv we missen iets dus pleeg je fraude. En moch alles niet lukken dan gewoon een nette negatieve shop review op tweakers. En misschien ook hardware.info. Als je dingen op twitter en facebook zet vinden ze ook niet echt leuk. Misschien kan je ze op die manier motiveren om iets te doen.

• Dennism
loki504 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:09:
[...]

http://www.gainward.com/main/support_detail.php?id=9

Probeer een sdirect naar gainward rma te sturen. Dit gaat 9/10 keer sneller dan via de winkel. En zijn vaak minder moeilijk.

En heb je rechtsbijstandverzekering? Lijkt mij dat azerty eerst moet kunnen bewijzen dat fraude pleegt ipv we missen iets dus pleeg je fraude. En moch alles niet lukken dan gewoon een nette negatieve shop review op tweakers. En misschien ook hardware.info. Als je dingen op twitter en facebook zet vinden ze ook niet echt leuk. Misschien kan je ze op die manier motiveren om iets te doen.
Heb je ook de gelinkte policy gelezen die aangehaald wordt op de eerste regel op die pagina:

De Policy
Warranty claims regarding GAINWARD's products can only be carried out by
Representative parties to GAINWARD; these meaning distributors and other cooperative
partners under legal contract with GAINWARD.

Direct claims from reseller and end-users towards GAINWARD will no longer be handled
directly by GAINWARD. End-users with warranty claims, support issues or other technical
enquiries regarding GAINWARD's line of products are therefore required to directly contact
their place of purchase.
. These places will forward any enquiries, claims or other errands to
the correct representative within GAINWARD. Direct handling of warranty claims with
GAINWARD can only be carried out if the product has been purchased directly from
GAINWARD, e.g. Via GAINWARD's Webshop or under similar circumstances.
A valid proof of purchase and a detailed error description must be enclosed to the
warranty claim; failure to comply with this requirement will result in a direct refusal of the
claim. If a valid proof of purchase is unavailable GAINWARD must be informed prior to the
claim where GAINWARD can offer a price quota for the repairs.

The warranty does not include damage to the product caused by:

- Improper or inadequate use or misuse of the product, or not following the safety and handling instructions;
- External influences on the product;
- Intentional mishandling;
- Repairs carried out by persons or entities not authorized and explicitly appointed;
- Alterations and modifications on the product;
- Improper or inadequate packing or transport for returning the product;
- Removal or damaged serial and / or article numbers on the product.
toon volledige bericht
Link: http://www.gainward.com/s...uk/Warranty_Policy_En.pdf

Lijkt me dus vrij lastig om iets te beginnen bij Gainward als TS zijnde daar ze aangeven geen support te leveren aan End-Users en een ook het serienummers volgens deze policy niet verwijderd mag zijn.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:38
Dennism schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:32:
[...]

Heb je ook de gelinkte policy gelezen die aangehaald wordt op de eerste regel op die pagina:

De Policy

[...]

Link: http://www.gainward.com/s...uk/Warranty_Policy_En.pdf

Lijkt me dus vrij lastig om iets te beginnen bij Gainward als TS zijnde daar ze aangeven geen support te leveren aan End-Users en een ook het serienummers volgens deze policy niet verwijderd mag zijn.
toon volledige bericht
Klopt maar 9/10 keer heb je kans dat ze hem alsnog in behandeling nemen. Zeker als je het verhaal uitlegt. Zo "eist" azerty ook de originele doos voor garantie. Maar heb ze nog nooit de originele doos gegeven. Zo kreeg iemand ook van de winkel te horen dat zijn mobo niet door msi werd vervangen omdat er schade was geconstateerd door msi. Hij mailt naar msi hoe of wat. Krijgt als antwoord stuur hem hier gratis naar toe met een vinkje welk mobo je zou willen. En hij kreeg een nieuw veel duurder mobo van msi.

Dus ik zou zeggen gewoon proberen. Tevens met een linkje waar in staat dat de s/n stickers er zo nu en dan afvallen. Dan is dat ook al geen punt meer.
Pagina: 1