WIndows 10 blijft rebooten bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-05 10:50
Goedenavond mede tweakers,

Ik heb sinds eergisteren ook Windows 10 geinstalleerd op mijn laptop, allen wilt deze nu ineens niet meer volledig opstarten. Hij blijft als het ware hangen vanaf het voorbereiden scherm en het login scherm. Weet iemand wat dit is en wat ik er eventueel aan zou kunnen doen?

Het is geinstalleerd op de volgende laptop:
Dell XPS 17 L702x
I5-2450m
Geforce 555M
Samsung 120 GB 840 EVO
6 GB Intern geheugen

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=J2t3WsbxbFI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
Ik heb gevonden wat de oorzaak was, een virus die mijn bootbestanden heeft gedeleted. Ik heb nu via de USB system repair opgestart, alleen deze doet het ook niet. Vervolgens via system repair de CMD geopend en via internet de commands om de bootbestanden terug te zetten/op te halen/kopieren opgezocht en ingetypt. Volgens de CMD werkt alles weer naar behoren. Maar bij het opstarten krijg ik weer de foutmelding over dat de bootbestanden missen of beschadigd zijn. Iemand, help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik heb een zelfde probleem. Als ik doe afsluiten, sluit windows helemaal af, maar boot hij direct weer op.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
aicaramba schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:52:
Ik heb een zelfde probleem. Als ik doe afsluiten, sluit windows helemaal af, maar boot hij direct weer op.
Dat doet hij bij mij nu niet meer. Ben nu opnieuw Windows aan het installeren, kijken of dat helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveyb078
Opnieuw Windows installeren helpt niet.

Krijg de volgende melding:

File: \Boot\BCD
Status: 0xc000000f
Info: The Boot Configuration Data for your PC is missing or contains errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Probeer eens een memtest

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
Hoe? Via diagnostics van de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

daveyb078 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:02:
[...]

Hoe? Via diagnostics van de bios?
Duh! Google eens het woord memtest! Je hebt toch niks aan je handjes? :P

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
Memtest heeft niks uitgewezen, alle test zijn gewoon geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
mrtnptrs schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:07:
[...]

Duh! Google eens het woord memtest! Je hebt toch niks aan je handjes? :P
Ja, was een domme vraag. Toen ik hem plaatste dacht ik al: Wat dom dat ik dit vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:33

NSG

Je weet niks!

daveyb078 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:08:
Memtest heeft niks uitgewezen, alle test zijn gewoon geslaagd.
Je hebt in 5 minuten een memtest gedaan? knap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Ok, twee fouten: dubbele post en als klap op de vuurpijl is het onmogelijk om een memtest uit te voeren in 8 minuten, volgens mij zelfs als je de memory test uit Windows gebruikt. Zit ik bij dat tweede niet helemaal goed, probeer dan eens dit tooltje eens een hoop uren te laten lopen: http://www.memtest86.com/ Of je hebt dit al gedaan, of je bent te lui geweest om dit te googelen, want dit is het tweede resultaat in Google.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

NSG schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:12:
[...]

Je hebt in 5 minuten een memtest gedaan? knap!
Laat ik zijn fout van dubbel posten in ere houden: he's busted :P Nu even serieus: dat geknipper kan misschien ook duiden op een probleem met de videokaart(driver)? Bij een probleem met het RAM-geheugen zou hij toch namelijk de computer een BSOD moeten laten serveren?

Of ik heb je oplossing misschien, ik voel me een beetje als House: kan het zijn dat je Windows op je 120 GB SSD staat en dat die nu bijna vol is? (bijv. nog maar 10 GB over?) Dit kan er voor zorgen dat je computer niet meer kan starten, doordat je zo slim misschien bent geweest om, naast Windows, nog meer op die kleine SSD van je te "pleuren". Ben jij misschien ook zo slim geweest om dit te doen? :P

[ Voor 60% gewijzigd door mrtnptrs op 08-08-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
mrtnptrs schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:13:
[...]

Laat ik zijn fout van dubbel posten in ere houden: he's busted :P Nu even serieus: dat geknipper kan misschien ook duiden op een probleem met de videokaart(driver)? Bij een probleem met het RAM-geheugen zou hij toch namelijk de computer een BSOD moeten laten serveren?
Het geknipper doet ie inmiddels niet meer, ik kom niet verder dan het bootmenu van mn pc, anders krijg ik meteen de foutmelding dat de BCD mist.

Ik heb de standaard memtesten die dell levert gedaan, deze wijzen dus niks uit. Ga zo de andere memtest proberen te runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

daveyb078 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:19:
[...]

Het geknipper doet ie inmiddels niet meer, ik kom niet verder dan het bootmenu van mn pc, anders krijg ik meteen de foutmelding dat de BCD mist.

Ik heb de standaard memtesten die dell levert gedaan, deze wijzen dus niks uit. Ga zo de andere memtest proberen te runnen.
Dat "even" moet je toch veel langer laten duren, laat hem maar eens voor de "lol" eens de hele nacht draaien en dan kun je morgen zien wat de resultaten zijn. Als je dan even slim bent, kun je ook nog een fotootje hiervan schieten en als je in een heel erg goeie bui bent en me vrolijk wilt maken, de foto zelfs hier uploaden!? Deze memtest is wat nauwkeuriger btw.

Daarnaast ben je weer eens lui geweest: waarom Google je dan niet op BCD i.c.m. Windows 10?! Dan kun je misschien heel gemakkelijk je eigen probleem oplossen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07

Kraz

Saving the world

Ondanks dat je memtest officieel een nachtje moet laten draaien zie je meestal na een 15-30 min al of het geheugen goed is ja/nee.

Heb je al een keer geprobeerd om windows in safe mode op te starten (F8 vóórdat Windows opstart) en vervolgens een reparatie uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
mrtnptrs schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:24:
[...]

Dat even moet je toch veel langer laten duren, laat hem maar eens voor de "lol" eens de hele nacht draaien en dan kun je morgen zien wat de resultaten zijn. Als je dan even slim bent, kun je ook nog een fotootje hiervan schieten en als je in een heel erg goeie bui bent, het zelfs hier uploaden!? Deze memtest is wat nauwkeuriger btw.

Daarnaast ben je weer eens lui geweest: waarom Google je dan niet op BCD i.c.m. Windows 10?! Dan kun je misschien heel gemakkelijk je eigen probleem oplossen! :)
SSD is geformatteerd, nu met windows erop volgens de windows installatie usb nog ruim 100 GB over.
Ik heb ook gegoogled op deze fout icm met windows 10. Deze methodes werken tot nu toe allemaal niet. Ik heb nu alleen het probleem dat ik met mijn Chromebook (die ik nu als enige tot mijn beschikking heb) geen bootable USB drive kan maken om de memtest op te zetten. Ik moet dus tot morgenochtend wachten voordat ik dat kan doen. Ik ga nog wel ff proberen of ik de uitgebreide memtest van dell opgestart krijg via de diagnostics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
Kraz schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:26:
Ondanks dat je memtest officieel een nachtje moet laten draaien zie je meestal na een 15-30 min al of het geheugen goed is ja/nee.

Heb je al een keer geprobeerd om windows in safe mode op te starten (F8 vóórdat Windows opstart) en vervolgens een reparatie uitgevoerd?
Deze werkt ook niet, krijg meteen de foutmelding van Windows Boot Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Kraz schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:26:
Vanwege dat hij nog niet eens het aanmeldingsmenu door komt, schat ik de kans klein dat dit gaat helpen, but it's worth a shot :P

Our genious ninja'd me, I was right! :P

[ Voor 5% gewijzigd door mrtnptrs op 08-08-2015 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
mrtnptrs schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:30:
[...]

Vanwege dat hij nog niet eens het aanmeldingsmenu door komt, schat ik de kans klein dat dit gaat helpen, but it's worth a shot :P
Geprobeerd, maar werkt inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

daveyb078 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:28:
[...]

SSD is geformatteerd, nu met windows erop volgens de windows installatie usb nog ruim 100 GB over.
Ik heb ook gegoogled op deze fout icm met windows 10. Deze methodes werken tot nu toe allemaal niet. Ik heb nu alleen het probleem dat ik met mijn Chromebook (die ik nu als enige tot mijn beschikking heb) geen bootable USB drive kan maken om de memtest op te zetten. Ik moet dus tot morgenochtend wachten voordat ik dat kan doen. Ik ga nog wel ff proberen of ik de uitgebreide memtest van dell opgestart krijg via de diagnostics.
Ok, twee dingen: of je hebt dit allemaal vantevoren al gedaan en geprobeerd en dit verzwegen/"vergeten te melden aan ons" om ons je problemen natuurlijk makkelijker op te kunnen laten lossen..... ugh ugh. Of je bent aan het liegen, want al die dingen hierover lezen en proberen duurt niet zomaar 4 minuten. In beide gevallen kan ik dit in de house-style zeggen: you idiot! :P

[ Voor 4% gewijzigd door mrtnptrs op 08-08-2015 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

daveyb078 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:30:
[...]

Geprobeerd, maar werkt inderdaad niet.
Hey genious, we zijn niet doof hoor! Dit had je al aangegeven :) Geef ons eens echt alle stappen die je al zelf hebt doorlopen om dit op te lossen, met de links naar de mogelijke oplossingen. Anders wordt het erg moeilijk om je te helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
Heb tussendoor, voordat ik wat antwoorden had gekregen verder gegaan met opnieuw opstarten en via usb mn systeem te repairen nadat ik de foutmelding van het booten kreeg. Dus veel van de dingen waar net mee gekomen werd op memtest en safe mode na heb ik al geprobeerd, helaas zonder succes.

Heb het inmiddels via de bios voor elkaar gekregen om een uitgebreide memtest van dell op te starten, deze loopt nu een minuutje of 5.

-De volgende stappen heb ik na het flikkeren van het scherm doorlopen:
-Paar keer de PC opnieuw opgestart
-Vervolgens kreeg ik de foutmelding over de bootbestanden.
-Foutcode e.d. gegoogled
-USB drive met W10 erop in mn pc gedouwd en geboot
-Vervolgens via de repair optie>advanced eerst een paar keer de automatische repair opgestart (hielp niet)
-Vervolgens via de CMD de commands met betrekking tot de Boottrec ingetypt https://answers.microsoft...96-46f1-97a6-7b7f4aaedab8 (zijn hetzefde als voor W10) (werkte ook niet)
-Vervolgens weer opnieuw windows 10 clean installed en de SSD weer geformateerd hiervoor.
-Daarna weer hetzelfde liedje met de BCD.
-Daarna een nieuwe melding op Tweakers gezet
-Memtest dell gerund
-Safe mode geprobeerd
-Nu uitgebreide memtest van dell aan het runnen

Ik vind het wel erg tof van jullie, dat jullie zo meedenken. Maar op een gegeven moment wordt je toch echt wel schijtziek ervan dat niks werkt en dat je geen steek verder komt. Tot nu dan tenminste ;)

[ Voor 7% gewijzigd door daveyb078 op 08-08-2015 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

daveyb078 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:44:
Heb tussendoor, voordat ik wat antwoorden had gekregen verder gegaan met opnieuw opstarten en via usb mn systeem te repairen nadat ik de foutmelding van het booten kreeg. Dus veel van de dingen waar net mee gekomen werd op memtest en safe mode na heb ik al geprobeerd, helaas zonder succes.

Heb het inmiddels via de bios voor elkaar gekregen om een uitgebreide memtest van dell op te starten, deze loopt nu een minuutje of 5.

-De volgende stappen heb ik na het flikkeren van het scherm doorlopen:
-Paar keer de PC opnieuw opgestart
-Vervolgens kreeg ik de foutmelding over de bootbestanden.
-Foutcode e.d. gegoogled
-USB drive met W10 erop in mn pc gedouwd en geboot
-Vervolgens via de repair optie>advanced eerst een paar keer de automatische repair opgestart (hielp niet)
-Vervolgens via de CMD de commands met betrekking tot de Boottrec ingetypt https://answers.microsoft...96-46f1-97a6-7b7f4aaedab8 (zijn hetzefde als voor W10) (werkte ook niet)
-Vervolgens weer opnieuw windows 10 clean installed en de SSD weer geformateerd hiervoor.
-Daarna weer hetzelfde liedje met de BCD.
-Daarna een nieuwe melding op Tweakers gezet
-Memtest dell gerund
-Safe mode geprobeerd
-Nu uitgebreide memtest van dell aan het runnen

Ik vind het wel erg tof van jullie, dat jullie zo meedenken. Maar op een gegeven moment wordt je toch echt wel schijtziek ervan dat niks werkt en dat je geen steek verder komt. Tot nu dan tenminste ;)
Kun je Windows 10 dan ook echt op een USB-stick zetten en dan booten? :) Is het niet zo dat je alleen de installatiebestanden hierop kunt zetten en deze dan kan gebruiken om Windows te installeren? Geen wonder dat dat niet werkte, dat kan volgens mij helemaal niet, of begin ik nu te transformeren naar Mr. Genious himself?! :P Of gebruikte je deze om Windows te repareren?

Ben je ook misschien in de goede "mood" om die foutcode dan met ons te delen? Come on, dit zijn standaard dingen die je gewoon hebt weggelaten!!!

Die BCD-error lijkt dus je probleem te zijn, misschien kun je nog een keer googelen en dan meer dan één oplossing proberen?

[ Voor 2% gewijzigd door mrtnptrs op 08-08-2015 00:55 . Reden: Duh! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 14:09

basdej

OutSystems Consultant

Zet windows 10 via de Microsoft tool op een bootable USB. Kies bij de installatie voor systeemherstel. Hij fixt je boot sector issues en de rest van je problemen.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
daveyb078 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:56:
Opnieuw Windows installeren helpt niet.

Krijg de volgende melding:

File: \Boot\BCD
Status: 0xc000000f
Info: The Boot Configuration Data for your PC is missing or contains errors.
Dit is wat ik te zien kreeg als foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
Oke guys, ik weet niet hoe maar voorlopig lijkt hij weer te werken. Ik heb de mem test afgebroken en vervolgens weer geboot op de usb drive met windows 10 erop. Nu kan ik de productcode invoeren en de instellingen customizen. Ik ga dit nu ff doen en kijken wat de pc daarna doet met rebooten.

Ben in ieder geval weer een stapje verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

basdej schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:56:
Zet windows 10 via de Microsoft tool op een bootable USB. Kies bij de installatie voor systeemherstel. Hij fixt je boot sector issues en de rest van je problemen.
Kijk, als je zelf beter had gegoogled, had je al lang je oplossing gehad en had ik niet mijn sarcasme op je uit kunnen leven :P Trouwens: excuses, die BCD-error had je al lang beschreven, waarom zei je dat niet even?! :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

daveyb078 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 01:00:
Oke guys, ik weet niet hoe maar voorlopig lijkt hij weer te werken. Ik heb de mem test afgebroken en vervolgens weer geboot op de usb drive met windows 10 erop. Nu kan ik de productcode invoeren en de instellingen customizen. Ik ga dit nu ff doen en kijken wat de pc daarna doet met rebooten.

Ben in ieder geval weer een stapje verder
Nogmaals, Windows 10 kun je niet op een USB installeren toch?! Daarnaast; probeer de USB er eens uit te halen, kun je lachen óf je kunt zien dat je probleem op een magische manier is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
mrtnptrs schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 01:02:
[...]

Kijk, als je zelf beter had gegoogled, had je al lang je oplossing gehad en had ik niet mijn sarcasme op je uit kunnen leven :P Trouwens: excuses, die BCD-error had je al lang beschreven, waarom zei je dat niet even?! :) :P
Je sarcasme snap ik wel, zou ik zelf ook doen. Ik weet niet wat de oplossing is geweest, want heb niks anders gedaan dan ik de keren daarvoor heb gedaan qua opbooten met de usb. Hij ging nu ineens verder met het installeren van W10 ipv de installer vanaf het begin. Inmiddels is hij klaar met installeren en werken zover ik kan zien alle functies. Ik ga hem zo nog eens restarten en kijken of hij het dan nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
mrtnptrs schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 01:04:
[...]

Nogmaals, Windows 10 kun je niet op een USB installeren toch?! Daarnaast; probeer de USB er eens uit te halen, kun je lachen óf je kunt zien dat je probleem op een magische manier is opgelost.
Nee, ik zei het verkeerd. Had een bootable usb gemaakt met Windows 10 erop zodat ik hem vanaf usb kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
Oke, heb hem nu opnieuw opgestart zonder usb erin. Krijg meteen weer de foutmelding van de BCD, exact dezelfde. Ik ga nu nog eenmaal proberen of het lukt om deze te repareren met behulp van de commands in de CMD, als het werkt laat ik het weten, anders ga ik er morgenochtend mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
Wat mij nu opvalt is het volgende:
Ik heb de volgende commands ingevoerd in CMD
Bootrec/fixmbr
Bootrec/fixboot
Bootrec/rebuildbcd

Na dit laatste command gaat hij scannen voor windows installaties, maar hij zegt dat er geen enkele versie van windows aanwezig is op de laptop.

Ik snap er nu echt geen ruk meer van, ik start nogmaals de memtest op en ik ga lekker naar bed toe en ik kijk er morgenochtend wel verder naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
basdej schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:56:
Dit heb ik nu geprobeerd, maar nu krijg ik het volgende te zien:
An operating system was not found. Try disconnecting any drives that do not contain an operating system.
Press ctrl+alt+del to restart.

BTW er zit geen enkele usb of dvd in mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heb je misschien een pc staan?
Je zou je harde schijf uit je laptop kunnen halen, in je pc doen en dan windows installeren.
(wel zorgen dat je alle andere harde schijven loskoppelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Is de laptop al een keer helemaal uit geweest? Zet hem uit, stroom loskoppelen en de accu er ook even uithalen.
Zet hem niet weer te snel aan, maar wacht nog 1 minuut.

Check ook even of je ssd goed staat in de BIOS. Is dat IDE of AHCI?

Verder vind ik het een vaag verhaal, kun je de OP aanpassen naar de laatste status?
Je kunt een post aanpassen door rechts bovenin op acties en daarna op wijzigen te drukken.
Meerdere berichten onder elkaar wordt niet echt geaccepteerd op Tweakers. Wellicht wel op sites als FOK waar meer noobs rondlopen ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:09
Weet je zeker dat je windows 10 wilt installeren? want volgens mij is die nog niet compatible met dit systeem.

hier een link naar iemand die problemen kreeg:
http://www.reddit.com/r/D..._l702x_windows_10_update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
mugenmarco schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:51:
Weet je zeker dat je windows 10 wilt installeren? want volgens mij is die nog niet compatible met dit systeem.

hier een link naar iemand die problemen kreeg:
http://www.reddit.com/r/D..._l702x_windows_10_update/
Het liefste wil ik meteen windows 10 weer installeren. Naar mijn weten werkte alle functies van mijn laptop op Windows 10. Ik zijn wel problemen opgetreden met het upgraden van windows 7 naar windows 10. Zo waren bijvoorbeeld alle drivers gedeinstalleerd, dus ik kon het touchpad niet meer gebruiken ook werd de monitor niet juist herkend en moest ik de drivers van Nvidea weer downloaden etc. Nadat ik dit had gedaan werkte alles naar behoren. Vervolgens bezig geweest met een IPscan programma om een aantal apparaten te koppelen aan de laptop. Nadat ik dit had gedaan heb ik de pc uitgezet, toen ik hem in de avond weer aanzette kreeg ik het haperende beeld en daarna de rest van de meldingen.

Ik heb nu ook system recovery gedraait, deed alles netjes tot op het laatst, toen werd er geen operating system herkend. Ik ben nu bezig met het (alweer) opnieuw installeren van W10. Als het nu weer niet lukt ga ik de ssd eruit halen en aan een vaste pc hangen, kijken of dat wel werkt....

SSD staat ingesteld op AHCI, de andere mogelijkheid die beschikbaar is is ATA.

Ik heb mn laptop nu helemaal uitgezet en de accu eruit, ik heb ook voor de zekerheid mn tweede schijf eruit gehaald voor het geval dat hier ook iets mis mee gaat.

Nadat ik na 15 minuutjes alles weer heb aangezet krijg ik bij het opstarten linksbovenin een knipperende underscore te zien. Verder doet hij niks :(.

[ Voor 13% gewijzigd door daveyb078 op 08-08-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik heb zelf een L502X, qua hardware zo goed als gelijk aan een L702X en ik heb heb alleen de Realtek driver die Windows levert moeten verwijderen om een oudere versie te installeren. Daarbuiten geen enkele driver zelf moeten installeren en geen problemen ondervonden.

Maar nu weer terug naar het probleem:
  • Heb je al geprobeerd Windows opnieuw te downloaden en opnieuw een bootable usb stick aan te maken?
  • Hoe heb je uberhaubt de bootable usb aangemaakt, toch niet door handmatig de bestanden naar je stick te kopiëren?
  • Kies je tijdens de installatie wel voor een (custom/advanced) installatie om vervolgens alle bestaande partities te verwijderen in dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
NSG schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:15:
Ik heb zelf een L502X, qua hardware zo goed als gelijk aan een L702X en ik heb heb alleen de Realtek driver die Windows levert moeten verwijderen om een oudere versie te installeren. Daarbuiten geen enkele driver zelf moeten installeren en geen problemen ondervonden.

Maar nu weer terug naar het probleem:
  • Heb je al geprobeerd Windows opnieuw te downloaden en opnieuw een bootable usb stick aan te maken?
  • Hoe heb je uberhaubt de bootable usb aangemaakt, toch niet door handmatig de bestanden naar je stick te kopiëren?
  • Kies je tijdens de installatie wel voor een (custom/advanced) installatie om vervolgens alle bestaande partities te verwijderen in dit scherm?
Is een Bootable USB, ook heb ik alle partities verwijderd en heb ik nu 1 schijf staan ipv 2(Sytem en Recovery)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
Beste mensen,

HET IS GELUKT!!!!

Alles werkt weer naar behoren, ook het meerdere keren opnieuw opstarten zorgt niet voor problemen!

Nadat ik mijn tweede harde schijf eruit heb gehaald heb ik nogmaals W10 geprobeerd te installeren, deze keer duurde de installatie ook langer (20 min ipv 5) Hierna startte de pc opnieuw op en deed dit zonder problemen en hij ging verder met het instellen van de pc. Nadat hij dit gedaan heeft heb ik hem meteen weer een paar keer opnieuw opgestart, en dit dus zonder problemen.

Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor je advies bij het oplossen van mijn probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Goed om te horen!

Maar als je nou gelijk had gezegd dat er nog een tweede schijf in zat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveyb078
NSG schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:55:
Goed om te horen!

Tsja, niet aan gedacht om eerlijk te zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
Ja W10 pakt idd een 2de hdd mee in de boot als die bestaat in je systeem, erg vervelend als je die schijf eruit haalt en er niet bij stil staat dat dan je boot incompleet is.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mell33 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:15:
Ja W10 pakt idd een 2de hdd mee in de boot als die bestaat in je systeem, erg vervelend als je die schijf eruit haalt en er niet bij stil staat dat dan je boot incompleet is.
Niet alleen W10.. W7 en W8 hadden die lastige gewoonte ook al om extra schijven 'mee te nemen' en er soms zelfs folders op te droppen die niet te verwijderen waren. Een windows installatie doe je inderdaad best met alleen de voor het systeem bedoelde schijf eraan...

Wrm MS dat zo lastig maakt.. geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

NSG schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:55:
Ja duh!; we hebben hier wel te maken met Mr. Genious! :P Je kunt toch niet verwachten van hem dat hij alle info over zijn pc al gelijk in de topicstart zou zetten?! :P Volgende keer moet je echt proberen alle info te geven die je hebt als je weer een probleem tegen komt en zoek alsjeblieft ook even veeeeeeeeel beter via Google of je daar je oplossing niet kunt vinden. Probeer dan ook meerdere van die oplossingen en niet luiweg alleen maar de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 23:23
daveyb078 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:56:
[...]

Dit is wat ik te zien kreeg als foutmelding
Deze foutmelding krijg ik ook te zien bij het upgraden van Windows 7 naar Windows 10 op een SSD.
Kan er niks mee verder.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Roger_Rabbit schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:07:
[...]

Deze foutmelding krijg ik ook te zien bij het upgraden van Windows 7 naar Windows 10 op een SSD.
Kan er niks mee verder.
Volg de stappen die de TS heeft doorlopen om het probleem op te lossen en start daarna eventueel een eigen topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:12

MsG

Forumzwerver

Soms kan het trouwens zo zijn dat Windows geen installaties ziet bij de BCD commando's in de herstelomgeving als je die herstelomgeving start vanaf een USB 3 apparaat. Laatst ook een hele tijd mee lopen klungelen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
mrtnptrs schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:43:
[...]

Volg de stappen die de TS heeft doorlopen om het probleem op te lossen en start daarna eventueel een eigen topic :)
Allemaal al geprobeerd helaas. Het schijnt een kwaaltje te zijn van Windows 10, vooral met SSD's.

http://answers.microsoft....64-490b-8058-012366a29476

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Roger_Rabbit schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:32:
[...]

Allemaal al geprobeerd helaas. Het schijnt een kwaaltje te zijn van Windows 10, vooral met SSD's.

http://answers.microsoft....64-490b-8058-012366a29476
Dus je hebt al een harde schijf uit je pc gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Ja ook al alleen met de ssd geprobeerd. Het betreft een laptop trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Roger_Rabbit schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:02:
Ja ook al alleen met de ssd geprobeerd. Het betreft een laptop trouwens.
Duh! Probeer het dan ook eens met de HDD, want dat is wat bij de TS ook werkte... :) Wel blijven nadenken he? 8)7

Pagina: 1