Toon posts:

Database-server

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes, kep net het genoegen gehad om bij een collega met Dreamweaver UltraDev 4 te mogen spelen en dat ziet er gelikt uit. Ik denk erover om het spul ook aan te schaffen maar wil wel een beetje server ter beschikking hebben voor de data.

Ik dacht aan een server onder Linux, Dreamweaver kan JSP-servers aan. Heeft er iemand ervaring met Apacha + Tomcat toevallig? Of heeft iemand een betere oplossing?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Leek me hier beter op zun plaats..
W&G>H&W

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Whoops ... voortaan iets verder kijken.

Maaruh .. iemand een idee of dit een beetje goede oplossing is of ervaringen ermee?

Verwijderd

Topicstarter
Kan het dan toch gewoon met MySQL:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/awijnolst/dreamweaver1.gif
Dit vond ik onder Modify > Connections en dan New.

Wie weet dit?

Verwijderd

ehm.. ik kan er geen touw aanvast knopen? :?

Wat wil je nu precies?

Verwijderd

volgens mij wil ie aardappels met peren laten werken...(geen geintje)...ik snap er ook geen f*q van maar ik zie een windoos app met asp in titlebar en hij wil linux gaan doen...dus...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

core question, dacht ik zo:
Heeft er iemand ervaring met Apacha + Tomcat toevallig?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• neudeboules
  • Laatst online: 19-06-2025

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Op dinsdag 19 juni 2001 11:13 schreef drm het volgende:
core question, dacht ik zo:
[..]
Ik schat dat er toch een beschrijving bij moet voor wat ie het gaat gebruiken.

Een klein servertje?

Ik denk dat ie het best kan gaan voor de Linux + Apache + MySQl (en php natuurlijk)

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, misschien moet je toch wat beter lezen maar ik zal het wat duidelijker neerzetten.

Ik wil dus met Dreamweaver UltraDev sites gaan ontwikkelen die gebaseerd zijn op een database. Daar is het pakket immers voor gemaakt. Maaarrrr - ik wil geen webserver onder Windows met bv. ASP-techniek maar een webserver die onder Linux draait maar WEL de juiste techniek in huis heeft om met Dreamweaver overweg te kunnen. ASP valt dan natuurlijk af maar Dreamweaver kan ook JSP aan en later vond ik ergens een optie voor MySQL (toevallig zat ik in een ASP-demo, daarom stond er ASP).

Kortom: Dreamweaver databased site met als dataserver een linuxbak.

Kan iemand hier dan iets mee?

Verwijderd

Topicstarter
Some1?

• TeeDee
  • Laatst online: 16:20

TeeDee

CQB 241

Owke... hier gaat ie :)

Dreamweaver is eigenlijk (stiekem) gemaakt voor ASP en ODBC... daar werkt het het makkelijkste mee...

er zijn zat mensen die php en mysql stuff maken in ud4... kan ook alleen dat zijn extensies erop...

Ben namelijk zelf bezig om ud4 om te bouwen zodat ie ook php en mysql aan kan....

Verder: als je toch ud4 en php en mysql wil gaan doen:

snel en easy:
zoek op download.com naar phptriad
(apache, mysql en php klaar voor gebruik)

dan:
php.pagina.nl en dan staat daar ergens iets van php voor ultradev4

have phun

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 14:38

Apache

amateur software devver

volgens mij is het beter & gemakkelijker om zelf iets te scripten met de hand (phped ofzo :) )

Het begin zal wel moeilijker zijn, maar k'denk dat je code veel sneller en duidelijker zal zijn dan met zo'n wysiwyg editor, en veel functie's zullen ook nog ontbreken in zo'n tools.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

ik wist heel niet at je met dreamweaver ook database driven sites kon maken:) je ziet het iig erg weinig dus zal wel niet veel soeps zijn? tis wle niet wat ej wilt maar ik zou gewoon php met mysql ofzo gaan gebruiken... maargoed, vorige tips met downloads kun je proberen :)

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Op woensdag 20 juni 2001 02:47 schreef Kertje het volgende:
ik wist heel niet at je met dreamweaver ook database driven sites kon maken:) je ziet het iig erg weinig dus zal wel niet veel soeps zijn? tis wle niet wat ej wilt maar ik zou gewoon php met mysql ofzo gaan gebruiken... maargoed, vorige tips met downloads kun je proberen :)
klopt...
de topic starter heeft het over Dreamweaver Ultradev....

Ultradev is zeg maar dreamweaver incl. Drumbeat (software makers die door macromedia zijn overgenomen)

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 09:52

franklin

denkt teveel...

Je kunt tomcat toch zonder problemen installeren onder windows? Ik heb m voor development ook lokaal draaien onder w2k! kwestie van wat zips downen, path/classpath/homes zetten en draaien met die handel!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

tomcat draait idd als een zonnetje op w2k...
maar volgens mij raken we de bedoeling van de draad kwijt...

linux | mysql | php
toch?
en om de maken:
php in ultradev (ofsowiets)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, zo komen we ergens.

Als basis wil een ik server die draait op linux.

Vervolgens met DW-UD wil ik een data-driven site kunnen ontwikkelen met gebruikmaking van de gegevens van de server.

Als ik het goed lees kan een combi MySQL, PHP en extensions werken. Kun je me misschien wat meer daarover vertellen? En dan vooral mogelijkheden, beperkingen en praktijkervaringen.

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Op dinsdag 19 juni 2001 18:20 schreef wijnolst het volgende:
Tsja, misschien moet je toch wat beter lezen maar ik zal het wat duidelijker neerzetten.

Ik wil dus met Dreamweaver UltraDev sites gaan ontwikkelen die gebaseerd zijn op een database. Daar is het pakket immers voor gemaakt. Maaarrrr - ik wil geen webserver onder Windows met bv. ASP-techniek maar een webserver die onder Linux draait maar WEL de juiste techniek in huis heeft om met Dreamweaver overweg te kunnen. ASP valt dan natuurlijk af maar Dreamweaver kan ook JSP aan en later vond ik ergens een optie voor MySQL (toevallig zat ik in een ASP-demo, daarom stond er ASP).

Kortom: Dreamweaver databased site met als dataserver een linuxbak.

Kan iemand hier dan iets mee?
Je snapt er volgens mij geen fuck van, wat heeft een html editor met techniek te maken, kortom jij laat de keuze van je techniek af hangen van de wizardjes in een editor, daarnaast laat je asp vallen omdat het onder windows draait :? .

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet je eens beter gaan kijken wat ik bedoel - ik weet dondersgoed waar ik mee bezig ben en plaats totaal geen bedoelde offence.

Ultradev is een HTML-editor ja, met bepaalde ingebouwde database-functies. Omdat het ontwikkelen van een data-driven site met UltraDEV nu eenmaal veel gemakkelijker is wil ik weten wat de mogelijkheden zijn om dat te gebruiken.

Daarvoor heb je wel een database-server nodig en ik laat ASP vallen omdat het op een linuxserver moet gaan werken - dat is nu eenmaal het serverplatform waarmee mijn baas verder wil (en ik ook :) ).

Dus: sorry als je je aangevallen voelt maar ik vraag hier om mensen die ervaring hebben met een database-platform voor Linux dat wel ondersteund wordt door UltraDEV.

Verwijderd

Topicstarter
kortom jij laat de keuze van je techniek af hangen van de wizardjes in een editor
Nee, ik laat de keuze van mijn techniek afhangen van de mate waarin een bepaalde techniek wordt ondersteund door UltraDEV.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Asp draait ook op linux, www.chilisoft.com

Ik wou geen offence plaatsen maar, geloof me stap van ultradev af om database driven sites te maken, punt is dat dit programma gewoon ff wat code paste en totaal niet naar de structuur kijkt, zo zag ik laatst iemand die ff een dynamische dropdown had gemaakt in ultradev, resultaat was dat allerlei connecties genest werden wat tot gevolg had dat de server onderhoud ging.

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm.... :( Zal het in ieder geval eens bekijken, het gaat nl. om een evaluatie van het pakket. Iig bedankt voor de tip.

Maaaar, zijn er verder nu echt geen mensen met ervaringen op dit gebied?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 19:54

Bosmonster

*zucht*

Jaja.. dus je gaat een server inrichten en een van de moeilijkste en meest uitgebreide serverside talen leren die er zijn.. omdat je Ultradev zon leuk programmaatje vond???

Maar raptorix heeft gelijk.. als het op programmeren aankomt wil je geen programma dat voor je laten doen, maar daar zelf de 100% controle over behouden. En dan is het nog sneller om van scratch dingen te schrijven of gedeeltelijk uit eerder geschreven stukken van jezelf te kopieren, dan een programma als Ultradev iets te laten genereren wat je vervolgens uit moet pluizen op efficiency...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, lezen.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Je loopt nu tegen iedereen te @#$%#$ dat ie beter moet lezen.. maar misschien moet je het wat beter uitleggen...

Je wil een Linuxbak met Apache en daarop een serverside taal als JSP of PHP en MySQL, omdat de functies van Ultradev je wel aanspraken. Dat is wat ik begreep en nog steeds opmaak zelfs na je tekst nog een keer te hebben doorgelezen.

MAar wat je er mee wilt doen zodat we je kunnen helpen (ja dat proberen we ondanks je ge#$%#$^) vertel je niet. JSP/PHP hebben hun vorodelen en nadelen net als de databaseservers. Maar dan moeten we toch weten wat je er mee wilt doen... Wil je enorme zware e-commerce toepassingen gaan ontwikkelen, dan is JSP de beste keus en kune je beter voor een Oracle server gaan.

Gaat het om simpelere websites dan kan het met een minder krachtige combo als PHP/MySQL.

Wat ik alleen nog steds niet snap is dat je je keuzes laat afhangen van Ultradev, terwijl je normaliter een geschikte techniek kiest en kijkt welke ontwikkelomgeving je hiervoor kunt gebruiken..

beetje omgekeerde wereld dus..

• Amorphis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03 08:23
Kom op jongens lezen is echt niet moeilijk. Wat hij enkelt vraagt is of je met Ultradev 4 database driven pagina's voor een linux webserver kan maken.

Ik heb hier trouwens nog totaal geen ervaring mee :(

Verwijderd

Topicstarter
Aha, euh, ik zal een poging doen het nog wat verder uit te werken.

Ik moet een nieuwe ontwikkelomgevingen voor data-driven websites gaan bekijken en kwam daarbij op UltraDEV uit. Het zou gaan om sites voor e-Commerce (gemiddeld, niet echt retezwaar) maar ook andere dingen. Alles van gemiddelde load. Wat precies kan ik niet zeggen omdat ik dat nu ook nog niet weet.

UltraDEV staat algemeen bekend als een hoog aangeschreven ontwikkelpakket - alleen van de database-functies weet ik nog niets. Dát wil ik dus onderzoeken.

Wat ik nu moet gaan doen zijn de mogelijkehden op een rijtje zetten en bekijken als ik uitga van UltraDEV - daarom vraag ik hier om mensen die ervaring hebben met de combinatie UltraDEV en een op linux gebaseerd database-platform.

Nu je het zegt ja - het kan een beetje verwarrendt overkomen :+ .

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dus simpelweg of je Ultradev kunt laten werken met een Linux server, omdat Ultradev van origine voor Windows servers/ASP ontwikkeld is..

Tja.. in dat geval.. geen idee :P

Als het kan zou ik het in jouw geval houden op PHP/MySQL, ondanks het feit dat je dan wel extra extensies nodig zal hebben voor UD.

update: heb het ff gevraagd aan mn vriendin, daar werken ze met Ultradev, weliswaar met Windows/ASP, maar goed.. ze kennen het pakket. De developers daar zeggen dat het kan, dat er functionaliteit weg valt die Windows-specifiek is, maar het kan wel..

Meer kon die niet zeggen.. :P

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, bedankt voor de info. Ik ga maar eens een poging wagen om het te bekijken maar denk dat ik toch voor PHP + MySQL zal gaan. Misschien met extensions voor DW als dat bevalt en anders toch maar ouderwets: met de hand 8-) .

Verwijderd

Hey dudes,boeiende topic.
maar ik vroeg me af wat Dreamweaver Ultra Dev 4 is?een programma,dat snap ik..maar wat kun je ermee doen..?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 25 juni 2001 16:29 schreef Wikkes het volgende:
Hey dudes,boeiende topic.
maar ik vroeg me af wat Dreamweaver Ultra Dev 4 is?een programma,dat snap ik..maar wat kun je ermee doen..?
Euhmz, ga jij es bij www.macromedia.com langs.
En laat deze jongens lekker bij hun probleem?
Pagina: 1