Windows 10 cumulatieve update zorgt voor wit/grijs scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Vandaag per ongeluk mijn Windows 10 om zeep geholpen door een cumulatieve update die gisteren is uitgebracht,

Na rebooten na de update werd mijn scherm grijs na het welbekende windows splash screen (blauwe windows vlag met tandwiel onderin).

Ik had Systeemherstel niet aanstaan, moet je tegenwoordig handmatig aanzetten, en aangezien ik een UEFI i.c.m. een SSD heb kon ik niet meer in Windows komen.

Hirens Boot CD boot helaas ook geen relaas.

Nu ben ik een windows 10 ISO aan het dowloaden en hoop ik mijn windows installatie nog te kunnen herstellen. Deze had ik nog niet gebrand en ook geen USB recovery stick gemaakt.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05 18:15

mrtnptrs

You idiot!

Jermit schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:07:
Vandaag per ongeluk mijn Windows 10 om zeep geholpen door een cumulatieve update die gisteren is uitgebracht,

Na rebooten na de update werd mijn scherm grijs na het welbekende windows splash screen (blauwe windows vlag met tandwiel onderin).

Ik had Systeemherstel niet aanstaan, moet je tegenwoordig handmatig aanzetten, en aangezien ik een UEFI i.c.m. een SSD heb kon ik niet meer in Windows komen.

Hirens Boot CD boot helaas ook geen relaas.

Nu ben ik een windows 10 ISO aan het dowloaden en hoop ik mijn windows installatie nog te kunnen herstellen. Deze had ik nog niet gebrand en ook geen USB recovery stick gemaakt.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met deze update?
Kan duiden op een probleem met een driver of zoiets? Na een paar keer herstarten zou het kunnen zijn dat Windows dit soort problemen zelf verhelpt.... Kun je eens proberen een paar keer vaker op te starten? Omdat het scherm grijs gaat, kan het goed aan je grafische driver liggen. Zou je misschien een filmpje kunnen maken van wat je ziet en uploaden, zodat we je kunnen helpen? Kun je ook niet in veilige modus komen?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Bedankt voor je reactie!

Ik kon inderdaad niet in de veilige modus komen, ook niet door de Windows 10 DVD te gebruiken.

Uiteindelijk na heel veel proberen heb ik besloten Windows 10 opnieuw te installeren vanaf scratch zonder upgrade dus.

Ik las op internet dat als je de update handmatig installeert dat het dan wel goed gaat. Dit heb ik dus gedaan en nu is de update zonder problemen geïnstalleerd.

Er waren meer mensen met problemen met deze update las ik op meerdere websites.