Filmpjes in de browser laden niet in Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:48
Sinds een enkele dagen een vrij tevreden Windows 10 x64bit gebruiker. Echter loop ik tegen een klein dingetje aan, er is vast een oplossing voor.

Situatie
Als ik fimpjes in de brower (IE of Chrome geen verschil) wil afspelen dan wordt het filmpje niet geladen. Reclame filmpjes worden wel geladen én afgespeeld, maar daarna blijft het beeld zwart met een grote "Play" knop in het midden. Druk ik op de play knop, gebeurt er niets. Dit is bij verschillende website zo (tweakers.net & dumpert.nl, maar niet bij youtube.com. Ik vind het erg vervelend, hopelijk kan iemand mij helpen om de filmpjes af te kunnen spelen.

Wat ik zelf al het geprobeerd
- Flash updaten/opnieuw installeren
- Instellingen brower opnieuw ingesteld
- Google bracht mij bij een website waar vermeld word dat Microsoft bepaalde websites wel toegang geeft om filmpjes af te spelen, maar dat ook bepaalde sites worden buiten gesloten. Hier weet ik het fijne nog niet van.

Wellicht dat een van jullie de oplossing weet. Ik kom even niet verder. Het zou erg fijn zijn, dan kan ik de gamescom game-preview filmpjes weer kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door ThijsM op 07-08-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op zich interessant want Chrome heeft zelf Flash aan boord dus zou geen gebruik moeten maken van de Flash-installatie die je zelf hebt uitgevoerd.

Kan het zijn dat je bepaalde drivers mist? Doet een bekende site als Dumpert.nl het wel of Youtube?

Heb net getest met IE, EDGE, Firefox & Chrome en ik kan alles afspelen wat ik ertegenaan gooi.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Ik zou je videokaartdrivers even updaten. Of (GOED!) uninstallen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
MAX3400 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:29:
Op zich interessant want Chrome heeft zelf Flash aan boord dus zou geen gebruik moeten maken van de Flash-installatie die je zelf hebt uitgevoerd.

Kan het zijn dat je bepaalde drivers mist? Doet een bekende site als Dumpert.nl het wel of Youtube?

Heb net getest met IE, EDGE, Firefox & Chrome en ik kan alles afspelen wat ik ertegenaan gooi.
Youtube werkt wel, maar bijvoorbeeld dumptert.nl & tweakers.net doen het beiden niet. Heel vreemd, bij de laptop van mijn vriendin is er niets aan de hand.

Inmiddels heb ik de videokaart drivers volledig verwijdert en ook alweer de meest recente drivers geïnstalleerd. Resultaat: geen veranderingen.

Zijn er nog specifieke drivers voor websites als dumptert en tweakers? Heb hier nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry, misschien moest ik 1 stap terug: weet je 100% zeker dat de drivers voor jouw machine allemaal correct zijn en ook correct geinstalleerd zijn. En dan bedoel ik van moederbord, chipset, en noem maar op.

Youtube schakelt, als het goed is, zelf over naar HTML5 als je geen Flash hebt, dus dan lijkt het er inderdaad op dat Flash helemaal niet gedetecteerd wordt.

Heb je ook al een paar keer WindowsUpdate gedraaid op Windows 10? Er zijn namelijk de afgelopen dagen meerdere updates uitgekomen waaronder een hele grote die (uitgeprint) 360 pagina's aan gewijzigde bestanden laat zien waaronder ondersteuning voor Flash in IE.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
MAX3400 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:42:
Sorry, misschien moest ik 1 stap terug: weet je 100% zeker dat de drivers voor jouw machine allemaal correct zijn en ook correct geinstalleerd zijn. En dan bedoel ik van moederbord, chipset, en noem maar op.

Youtube schakelt, als het goed is, zelf over naar HTML5 als je geen Flash hebt, dus dan lijkt het er inderdaad op dat Flash helemaal niet gedetecteerd wordt.

Heb je ook al een paar keer WindowsUpdate gedraaid op Windows 10? Er zijn namelijk de afgelopen dagen meerdere updates uitgekomen waaronder een hele grote die (uitgeprint) 360 pagina's aan gewijzigde bestanden laat zien waaronder ondersteuning voor Flash in IE.
Inmiddels heb ik Windows even snel opnieuw geïnstalleerd. Dezelfde meest up-to-date drivers geïnstalleerd als voorheen en windows voorzien van de meest recente updates.
Resultaat: alles werkt zoals het hoort. Filmpjes worden nu op alle websites afgespeeld.

Wat is exact was? Geen idee. Het belangrijkste is dat het weer werkt. Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1