Netwerkkabel via muur niet werkend te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its.rAlphie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2024

its.rAlphie

still present.

Topicstarter
Hoi allen,

Ik probeer een netwerkverbinding via de muur te leggen. Het is helaas na vele inspanningen niet gelukt de modem verbinding te laten maken met de pc. Ik heb verschillende configuraties geprobeerd, maar volgens een aantal hulplijnen zou dit het toch moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/459/20377280745_1006b05100_b.jpg
Dit is de muuraansluiting. Deze is met een cat. 5e-kabel verbonden met de modem in de meterkast. De kabel was echter nog niet verbonden met dit muurkastje.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/366/20377281345_0a4c4a8355_b.jpg
De kabel eindigt hier in de modem (nr. 3). Zoals je ziet maakt de kabel nu geen contact...

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/407/20189220830_2df8536617_b.jpg
Eén van de schema's die ik gebruikt heb. Ik heb type aansluiting B gebruikt (A werd niet geadviseerd).

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/395/20377276965_9575ca139c_b.jpg
Ik heb dus zelf een rj45 plug met bijbehorende tang op de losse kabel gezet. Dit is het resultaat conform B.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/399/20189221670_1ee21ca6bb_b.jpg
Dit is de achterliggende connector in het muurkastje. De kleurcodes bovenop (niet zichtbaar op deze foto) geven de kleuren aan volgens aansluiting type A (staat ook linksonder). De nummering loopt dan ook volgens de A-aansluiting, maar heb uiteraard de B-aansluiting op de nummers toegepast.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/283/20383409701_662eb7d094_b.jpg
Dit is dezelfde connector, echter nu met de kleurcodes zichtbaar. Dit was mijn eerste montagepoging toen ik nog niet de nummers had gezien en dacht dat je dezelfde volgorde moest aanhouden als op de RJ45-plug. Misschien had ik deze volgorde wel later geprobeerd indien ik wel eerst volgens B had aangesloten en had gezien dat het niet werkte.

Kortom, geen con figuratie heeft tot nu toe gewerkt.
Overigens doet een vaste kabel buiten de muur om tussen modem en pc het wel gewoon.
Zou iemand me op weg kunnen helpen waar ik het moet zoeken, want ik weet het nu echt niet meer...

'No matter where you go, there you are' --- Details over mijn compu's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens welke standaard is de wandconnector? Ik vermoed A gezien het A'tje tussen 1 en 2.

Je hebt zoals je aangeeft je stekker volgens B gemaakt. Als de wandconnector inderdaad A is, zou ik de stekker in de switch ook volgens A doen ;).

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Logischerwijs zou ik zeggen dat het blauwe en het bruine paar omgedraaid zitten op de wcd maar volgens de nummers klopt het wel idd.

Ik kan het op de foto niet goed zien, maar zitten de aders wel helemaal tegen het einde van de connector aan de rj45 kant? Lijkt erop van niet namelijk zo op mijn smartphone te zien, en dan kan dat wel eens gewoon je probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Is het een solide of standed kabel? Solide is goed voor LSA (zoals je contactdoos) maar niet goed voor 8P8C pluggen (RJ45).

Daarnaast zou ik niet de PCB-poort-LSA combinatie aanraden, te veel 'magie' met koperbaantjes. Neem een AMP keystone, een draagring en een afdekplaat en je zal veel beter een goede Cat5e of Cat6 spec verbinding hebben in plaats van iets wat 'misschien ook goed' is.

Los van het hele probleem: heb je een multimeter? Probeer dan even uit te vinden welke kleurcode je contactdoos gebruikt. Het kan zijn dat er een A of een B mapping op zit, of iets heel anders (ISDN ofzo) en dat het er niet goed op staat.

Je hebt B als standaard genomen, die is inderdaad prima en ook vrij normaal i.t.t. A. Dat zou betekenen dat je je contactdoos ook als B moet aansluiten, maar als je contactdoos intern al B is en de labels die er op staan gewoon voor B zijn is er niks aan de hand en zal je het bij brakke verbindingen moeten zoeken. Als het een mix is (markeringen voor A maar zelf aansluiten als B bijv.) is het een beetje gokken en zou je beter af zijn door het te controleren met een multimeter of netwerkmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:03
Let op dat niet alle lanpoorten op bepaalde modellen modems geschikt zijn voor ethernet maar voor iptv zijn gereserveerd.
Probeer poort 1 eens ipv 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

EverLast2002 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:10:
Let op dat niet alle lanpoorten op bepaalde modellen modems geschikt zijn voor ethernet maar voor iptv zijn gereserveerd.
Probeer poort 1 eens ipv 3.
Alle witte KPN modems zijn geschikt voor IPTV op alle poorten.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42

BCC

Koop voor een 10-tje een kabeltester, dan weet je direct of de kabeltjes allemaal goed contact maken en of de volgorde klopt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its.rAlphie

its.rAlphie

still present.

Topicstarter
- plug heb ik een nieuwe voor gemaakt, draadjes zo ver mogelijk erin. Geen effect.
- Andere poorten dan 3 geprobeerd, geen effect.
- Plug op solide kabel is inderdaad niet aan te raden, maar ik lees ook dat dit vooral signaalverlies zou moeten opleveren, maar niet dat het geheel geen contact maakt. Zou het wellicht dus niet zijn?
- Wat is een PCB-poort-LSA combinatie? Is dat wat er in deze wcd zit? Is dat het printplaatje? Wat is het nut van zo'n combinatie als het zo onduidelijk is zoals ik nu ervaar?
- morgen wordt een netwerkmeter bezorgd voor testen...
- Ik neem aan dat A betekent dat er inderdaad een A-mapping op zit, maar A en B verschillen toch enkel in kleurcodes? Indien beide uiteinden conform dezelfde mapping zijn uitgevoerd, kunnen modem en pc's parallel best met beide kabelsoorten verbonden worden?

Ik zou voor ik overga tot een nieuwe keystone e.d. graag dit proberen op te lossen. dus wellict toch conform A de draadjes aansluiten + aan de andere zijde de plug ook conform A (alle andere kabels zijn B, heb ik echter nog even gecheckt). Verder nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Kleurcodering aanhouden zoals die op het plaatje staat?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42

BCC

its.rAlphie schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:25:
- morgen wordt een netwerkmeter bezorgd voor testen...
- Ik neem aan dat A betekent dat er inderdaad een A-mapping op zit, maar A en B verschillen toch enkel in kleurcodes? Indien beide uiteinden conform dezelfde mapping zijn uitgevoerd, kunnen modem en pc's parallel best met beide kabelsoorten verbonden worden?

Ik zou voor ik overga tot een nieuwe keystone e.d. graag dit proberen op te lossen. dus wellict toch conform A de draadjes aansluiten + aan de andere zijde de plug ook conform A (alle andere kabels zijn B, heb ik echter nog even gecheckt). Verder nog ideeën?
Ff wachten tot morgen en dan meten, Ik vermoed dat het printplaatje met de A net iets anders doet dan dat jij verwacht. De gaatjes van links naar rechts corresponderen trouwens vaak niet met met de aders van links naar rechts.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kudos voor je topicstart +1

hey valt mij op dat de contactveren in je wcd nogal scheef staan
edit:Mischien omdat je de rj45 plug (eerst) niet goed hebt ingeknepen? kostte het kracht om er in te stoppen ?

Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/schevepinnen.png

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 07-08-2015 21:33 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Fish schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:31:

edit:Mischien omdat je de rj45 plug (eerst) niet goed hebt ingeknepen? kostte het kracht om er in te stoppen ?

[afbeelding]
Dat hoort zo, want ze beginnen niet allemaal op dezelfde positie (waar de vouw zit), ze lopen echter wel allemaal even lang door.

Dat komt door dat de PCB-mounted connector niet alle pinnen naast elkaar op een rijtje kan hebben op een 0,1 inch standaard spacing. Ze zitten er meestal staggered in, waardoor ze ook op andere plekken naar boven komen ;)

Los daar van: ik zou alsnog alles wat niet een normale keystone is het raam uit gooien, net als dingen met bijv. schroefklemmen, die wil je ook niet in je netwerk hebben. Misschien dat dit ding goed hoort te werken, maar hij doet het niet en het is niet duidelijk :p Dit wel: http://i00.i.aliimg.com/p...5_cat5e_keystone_jack.jpg met duidelijk beide standaarden, en zelfs luxe uitvoering met afdek kapjes! Ik weet het niet zeker, maar het lijkt er op dat je GIRA hebt, die hebben vast ook wel draagringen waar normale keystones in kunnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Fish schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:31:

[afbeelding]
Die verschillende connectorafstanden zijn wel correct.

Pak eens een multimeter en kijk of de posities in de connector overeenkomen met de posities waar je de kabel op aangesloten hebt. Daarnaast, als je zelf knijpt is het van belang dat je de draden er goed insteekt en diep genoeg en ook hard genoeg knijpt. Ook is het handig om delengte correct te hebben zodat je ook een trekontlasting overhoud.

PS, volgende keer even een kabelschoentje er overheen doen....

Zelf heb ik een LSA paneel in de meterkast gemaakt, zodat je niet met losse stekkers hoeft te klooien en gewoon patchkabels kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Also: https://www.elektroschake...k-universeel-zwm-55-89702 plus https://www.elektroschake...drex-nexans-lanmark-84204 om een voorbeeld te geven.

[ Voor 11% gewijzigd door johnkeates op 07-08-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Fairy schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:41:
[...]

Die verschillende connectorafstanden zijn wel correct.

Pak eens een multimeter en kijk of de posities in de connector overeenkomen met de posities waar je de kabel op aangesloten hebt. Daarnaast, als je zelf knijpt is het van belang dat je de draden er goed insteekt en diep genoeg en ook hard genoeg knijpt. Ook is het handig om delengte correct te hebben zodat je ook een trekontlasting overhoud.

PS, volgende keer even een kabelschoentje er overheen doen....

Zelf heb ik een LSA paneel in de meterkast gemaakt, zodat je niet met losse stekkers hoeft te klooien en gewoon patchkabels kunt gebruiken.
Kweenie, als het deze is staan ze toch een stuk schever
http://www.elektroshop.nl...uiverwit-glanzend-nl.html
Afbeeldingslocatie: http://www.elektroshop.nl/images/detailed/9/Gira_Standaard_55_netwerkaansluitdoos_1_x_RJ45_Cat5e_met_inzetplaat_zuiverwit_glanzend.jpg?t=1435216381

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 07-08-2015 21:49 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its.rAlphie

its.rAlphie

still present.

Topicstarter
Dat is 'm inderdaad, van GIRA. Zoiets zou je toch niet zomaar weggooien? Dat moet toch gewoon werkend te krijgen zijn? We hebben het niet over een uitgebreid netwerk, maar een doodgewone verbinding KPN-modem/WCD/pc...
En inderdaad, de pinnetjes staan nogal onregelmatig. Geen idee of dit zo hoort. In een andere slaapkamer ziet de (onaangesloten) wcd er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/278/20193448079_28581409f5_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja als ik zo kijk zou het wel gewoon goed moeten werken

Niet perongeluk het plastic beschadigt met het knijpen (been there done that)

eg.
Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/utpconbad.png

[ Voor 56% gewijzigd door Fish op 07-08-2015 22:24 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:12

St@m

@ Your Service

Niet gewoon ergens een kabelbreuk? Volgens mij is het netjes aangesloten. Koop een fatsoenlijke kabeltester en je weet het.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its.rAlphie

its.rAlphie

still present.

Topicstarter
Kabeltester komt morgen.
En de aansluiting op de wandcontactdoos is niet geknepen met de tang; dat ding zit er op zoals die was. Aansluiten gebeurd met de punchtool De plug (bij de modem) is volgens mij in orde (conform B ).

[ Voor 0% gewijzigd door its.rAlphie op 07-08-2015 22:31 . Reden: onbedoelde smiley ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Contactjes zijn kapot in wcd oelewapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je aansluitwerk zit er prima uit dus ik zou checken of je kabel niet überhaubt stuk is (dwz, kabelbreuk).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-07-2024
its.rAlphie schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:17:
[afbeelding]
Ik heb dus zelf een rj45 plug met bijbehorende tang op de losse kabel gezet. Dit is het resultaat conform B.
Ik kan het niet helemaal duidelijk zien op deze foto, maar het lijkt er op de het 'omdraaien' van wit/groen en wit/blauw niet gebeurd is zoals bij B hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Brabix schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 01:09:
[...]

Ik kan het niet helemaal duidelijk zien op deze foto, maar het lijkt er op de het 'omdraaien' van wit/groen en wit/blauw niet gebeurd is zoals bij B hoort.
Precies. Op de foto zie ik vlnr: Wit-Oranje, Oranje, Wit-Blauw, Blauw, Wit-Groen, Groen, Wit-Bruin, Bruin en da's niet conform T-568B

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:46

Compizfox

Bait for wenchmarks

its.rAlphie schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:25:
- Plug op solide kabel is inderdaad niet aan te raden, maar ik lees ook dat dit vooral signaalverlies zou moeten opleveren, maar niet dat het geheel geen contact maakt. Zou het wellicht dus niet zijn?
Zover ik weet zou het geen signaalverlies moeten opleveren. Toch wordt het niet aangeraden, want ten eerste zijn stugge kabels helemaal niet geschikt om 'los te hangen'. Een stugge kabel kun je niet zo ver buigen zonder dat er schade optreedt en zou dus eigenlijk 'vast' moeten liggen (zoals in een muur). Ten tweede is het vaak wat lastiger om een 8P8C-stekker correct op een stugge kabel te knijpen (al is het wel mogelijk).

Het is dus aan te raden om op stugge kabels alleen keystones te zetten, en soepele kabels te gebruiken voor patchkabels waar je stekkertjes op knijpt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Brahiewahiewa schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 03:24:
[...]

Precies. Op de foto zie ik vlnr: Wit-Oranje, Oranje, Wit-Blauw, Blauw, Wit-Groen, Groen, Wit-Bruin, Bruin en da's niet conform T-568B
Ik heb nog 's goed ingezoomd en je lijkt gelijk te hebben. Dit is 't probleem.
Compizfox schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 03:45:
[...]
Ten tweede is het vaak wat lastiger om een 8P8C-stekker correct op een stugge kabel te knijpen (al is het wel mogelijk).
Daar zijn speciale pluggen voor.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 08-08-2015 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:04
Bij die foto staat:
Dit is dezelfde connector, echter nu met de kleurcodes zichtbaar. Dit was mijn eerste montagepoging toen ik nog niet de nummers had gezien en dacht dat je dezelfde volgorde moest aanhouden als op de RJ45-plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is de wcd. Het gaat om de 8p8c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 16:55
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 03:24:
[...]

Ik zou nog eens goed naar de foto kijken want de aansluiting is wel degelijk conform T-568B. Ten minste, als we de WDC fabrikant geloven. Kijk eens goed naar de 5e foto, waar de connector voor het eerst zichtbaar is. Daar staat namelijk de pinout voor de connector:

1 2 3 6 5 4 7 8

Door deze vreemde volgorde van nummers kun je de kabeltjes makkelijk samen aansluiten.

Ik zou er eerder voor zorgen dat de twists zo dicht mogelijk op de aansluit punten van de WCD zitten. Hierdoor heb je alleen het signaalverlies op de WCD. Ik vermoed dat dit ook de ontwerpgedachte is achter
deze WCD.
En ik zou aan beide kanten een WCD gebruiken!

Edit:

Niet zitten opletten. Het is bij de plug idd verkeerd aangesloten. De plug dient niet dezelfde volgorde te hebben als de WCD in dit geval.

[ Voor 7% gewijzigd door luxan op 08-08-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its.rAlphie

its.rAlphie

still present.

Topicstarter
De foto van de plug laat wat verwarring ontstaan. Nogmaals een foto. Ik heb het volgens mij toch echt goed gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/399/20216389669_fbfa0caedb_b.jpg

Verder heb ik een kabeltester geprobeerd. Aangezien de wcd geen plug heeft, moest de test met een aangesloten cat5e-kabel. Ik heb ook een cat5-kabel geprobeerd. De test geeft het volgende resultaat (let op: onderstaande beelden zijn geen foto's maar video's. klikken dus):

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/527/20216213619_978a35727f_b.jpgwall+cat5 by Estonia23-24, on Flickr

1 t/m 8 lichten in de juiste volgorde op op zowel zender als ontvanger. G brandt op beide niet.

De test met de cat5e-kabel:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/513/20376587246_5293a25ef7_b.jpgwall+cat5e by Estonia23-24, on Flickr

1 t/m 8 lichten op. Op de ontvanger dus aan de kant van de wcd licht G tegelijkertijd met 6 op.

Ik heb vervolgens ook beide kabels los van de muurkabel en los van de wcd getest:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3807/20402855005_2f5e303e9d_b.jpgcat5 & cat5e by Estonia23-24, on Flickr

De cat 5-kabel licht tegelijkertijd op beide 1 t/m 8 op. De cat 5e-kabel 1 t/m G.

Ik heb geen idee wat de functie van G is. Het lijkt er wel op dat de muurkabel en de wcd signalen doorgeeft van begin tot het eind (modem > pc). Ik weet niet precies wat het allemaal inhoudt, maar het meest rare is dat G en 6 tegelijkertijd oplichten i.c.m. de cat5e-kabel.

Bij deze de handleiding van de NS-468:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3753/20216356879_a49370d44a_b.jpg

Graag advies bij de interpretatie van de gegevens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 09:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

G is volgens mij ground. 9e ader voor een afgeschermde (shielded) cat kabel.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyduck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 21:08
Het lijkt erop dat 6 en g met elkaren verbonden zijn wat niet hoort en de kabel met gele connecters in je video geeft ook dat door aan modem waarschijnlijk wat uit veilighheid de poort uitlaat omdat er storing opstaat.

je kan kijken of je nog een extra kabel hebt zonder schild of controleer je doosjes dat je tijdens het verbinden met de punchdowntool niet toevallig een klein stukje kabel contact maat met de schild (of misschien een stukej aardedraad dat erin is gevallen? (blaas eens over de connecter of misschien een stukje restanddraad erinzit?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its.rAlphie

its.rAlphie

still present.

Topicstarter
De kabel in de muur is een stugge UTP-kabel. Die zijn toch sowieso niet uitgerust met shielding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyduck
de kabel zelf heeft misschien geen shielding maar pin 6 maakt sluiting met de shielding. En de kabel met gele uiteindes geeft dus een signaal op een locatie door waar dat niet hoort wat binnenkomt op je modem.

Kan zijn een klein restrandraadje op ligt op de print toevallig dat die sluiting maakt met de shielding.

of de print is mogelijk beschadigt. Maar iets maakt die sluiting. je zou ze kunnen doormeten om te kijken. Maar als je toevallig die kabel met gele uiteindes die de shielding doorgeeft kan wijzigen met een andere kabel dan is de kans goed mogelijk dat het wel werkt.

Als dat zo is dan zit er ergens in de aansluiting dus een sluiting op pin 6 naar de S.

Dus als je toevallig nog 1 extra kabel hebt om mee te testen(dus zonder een ground) probeer dat dan eens. Kans dat de netwerk dan wel werkt. Maar let wel op dat je dus nog altijd die sluiting aanwezig hebt maar dat je gewoon in feite de beveiliging hebt verwijderd door hem weg te halen. Kan in dit opzich niet veel kwaad maar het is wel raadzaam dan om toch eens dan door te meten waar de sluiting zit zodat als je later toevallig alles verplaatst en een nieuwe langere kabel nodig hebt je niet weer tegen die probleem aanloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its.rAlphie

its.rAlphie

still present.

Topicstarter
De blauwe kabel, tevens ook getest, heeft geen shielding zoals in de video te zien is (g brandt bij deze niet en dus ook niet i.c.m. 6), maar werkt eveneens niet.

Indien het probleem op de printplaat zit in de wcd, dan ga ik deze eens omwisselen met andere binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 05:58
ik heb ook de foto van je muur contact nog eens bekeken,

je heb daar ook een fout (misschien las ik er overheen)

de paren horen daar volgens de kleurcode gepatched te worden, niet volgens wat jij hebt,
beginnen met groene paar, dan oranje, dan blauw, dan bruin

Ik zie dat je begint met je oranje paar

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyduck
its.rAlphie schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:55:
De blauwe kabel, tevens ook getest, heeft geen shielding zoals in de video te zien is (g brandt bij deze niet en dus ook niet i.c.m. 6), maar werkt eveneens niet.

Indien het probleem op de printplaat zit in de wcd, dan ga ik deze eens omwisselen met andere binnenshuis.
weet niet hoe je exact getest hebt maar

https://www.flickr.com/photos/79305029@N08/20216213619/

die situatie gebruik je die kabel met gele uiteindes niet en is de kabeltest juist zoals die hoort en hoort je netwerk te werken.

Waarom gebruik je die niet(voor nu dan)?

Namelijk de gele kabel is beter want heeft ook shield, wat een betere signaal bescherming geeft van voor storingen van buitenaf maar omdat er een sluiting ergens is van pin 6 naar s is deze kabel momenteel onbruikbaar in deze situatie en zal pas werken wanneer die sluiting weg is.

Maar het is wijzer om eerst te kijken of je de netwerk werkend krijgt zonder die ertussen. Als het werk dan werkt dan zul je kabel en contacten moeten bekijken/doormeten waar de sluiting zit. Bijvoorbeeld matel te hard gestript dat de toevallig kern met een mantel verbind?
met punchdowntool dat het uiteinde dat normaal afgeknipt word toevallig in de connecter geschoten is en toevallig verbinding maakt met de buitenkant van de connector?

anders zou ik het ook niet weten maar in die ene video is de kabeltest juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its.rAlphie

its.rAlphie

still present.

Topicstarter
In die video gebruik inderdaad de kabel met gele uiteindes niet, maar zoals ik al zei, ook die combinatie doet het niet, ondanks dat de video aantoont dat alle pinnen contact maken. En aangezien ook die kabel niet shielded is, snap ik nog steeds niet waarom deze combinatie het niet doet. De kabeltest laat toch duidelijk zien dat de juiste pinnetjes zijn verbonden.

Voor wat betreft het aansluiten van de kabel volgens de kleurcodes op de wcd, als ik dat zou doen, zou ik aan deze zijde conform de A-standaard de kabel monteren. In dat geval heb ik een crosslink-kabel gecreëerd en dat schiet niet op. Bovendien laat de kabeltest zien dat in de volgorde het probleem niet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyduck
wat dan in principe nog overblijft is om te controleren of de lanpoorten aan bije zijdes wel juist zijn

probeer eens lanpoort 1
en controleer of de lanpoort niet uitstaat op je computer

Als de kabel in die situatie een juiste doorvoer geeft dan zou je logische wijs de modem en computer aansluiting moeten controleren of die wel juist zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 16:55
its.rAlphie schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:24:
In die video gebruik inderdaad de kabel met gele uiteindes niet, maar zoals ik al zei, ook die combinatie doet het niet, ondanks dat de video aantoont dat alle pinnen contact maken. En aangezien ook die kabel niet shielded is, snap ik nog steeds niet waarom deze combinatie het niet doet. De kabeltest laat toch duidelijk zien dat de juiste pinnetjes zijn verbonden.

Voor wat betreft het aansluiten van de kabel volgens de kleurcodes op de wcd, als ik dat zou doen, zou ik aan deze zijde conform de A-standaard de kabel monteren. In dat geval heb ik een crosslink-kabel gecreëerd en dat schiet niet op. Bovendien laat de kabeltest zien dat in de volgorde het probleem niet zit.
Let erop dat een kabeltester alleen laat zien dat de pinnen juist zijn aangesloten. Het netwerksignaal is vele malen complexer dan alleen aan/uit.

In de eerste foto van de WCD lijkt het dat de kabels redelijk dicht op het aansluitpunt nog twisted zijn. In de tweede foto is echter duidelijk te zien dat je enkele centimeters kabel hebt die niet twisted zijn. Is dat nog steeds het geval? Zo ja, dan kan dat eventueel het probleem zijn.
Pagina: 1