Stankafsluiter douche repareren

Pagina: 1
Acties:

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb een kleine klus waar ik even jullie input voor nodig heb:

Situatie:
De stankafsluiter van de douche is door één van de vorige bewoners van dit appartement mishandeld. Er is een stukje uit de stankafsluiter gezaagd, waardoor deze zijn werk niet meer doet.

Hotfix:
Periodiek plaats ik een nieuw stuk duct tape, waardoor het waterslot weer naar functioneren werkt. Zolang ik de duct tape blijf verversen, blijft de rioollucht buiten.

Wat heb ik verder geprobeerd?
Ik heb een klus neergezet op werkspot; er heeft hier welgeteld 1 bedrijf op gereageerd dat dit wel wilde fixen voor 300 euro. :D

Wat nu?
Ik heb geen idee hoe verder te gaan. Sugru is wellicht een optie, maar dat lijkt me geen permanente oplossing (zo ja: dan hoor ik het graag). Een nette oplossing lijkt mij om er een stukje plastic op te plakken (welk materiaal? wat voor lijm, kit?). Een andere oplossing: het pijpje rondom afknippen/zagen en kijken of ik een pijpje kan krijgen met dezelfde diameter (ook hier: welk materiaal? wat voor lijm, kit?).

De stankafsluiter in kwestie:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/05WyHSlWG1i6YuRmxxh3G21u/medium.jpg
(beetje jammer dat deze geroteerd weergegeven wordt)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/s6KmZHwVGHXLcy6iAxoCCLj1/medium.jpg

Mijn excuses als dit topic niet op de juiste plaats staat!

0.0

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het uitgezaagde deel weer dichtmaken met een stukje glasvezelmat en polyesterhars?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

*knip* troll of een gebrekkig gevoel voor humor

[ Voor 80% gewijzigd door gambieter op 07-08-2015 20:22 ]

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Oud tupperware doosje op maat snijden/knippen en vast lijmen met een beetje montagekit of lijm of watervaste prit stift (ja, dat bestaat niet).

Het is plastic wat een beetje water moet vasthouden. Veel hoeft het niet te hebben en veel moet je er ook niet mee doen.

€300 8)7 Allemamaggies

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
droog maken en er dan een stukje pvc inlijmen (pvc lijm).
Tenminste, als dit PVC is. daar lijkt het wel op op de foto

TheS4ndm4n#1919

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 19:45

InFamous

excommunicado

Hoe breed is dat vierkant?

Eventueel een vierkant stuk PVC buis eroverheen vast lijmen?

Formerly known as Ragdoll

• Jungian
  • Niet online
RocketKoen schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:23:
droog maken en er dan een stukje pvc inlijmen (pvc lijm).
Tenminste, als dit PVC is. daar lijkt het wel op op de foto
Dit klinkt wel alsof ik het uit kan voeren. PVC-lijm zie ik wel bij de Praxis en de GAMMA in het assortiment, maar rechte stukken pvc niet? Moet ik daarvoor (helemaal) naar de Hornbach, of zie ik weer iets over het hoofd?
InFamous schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:34:
Hoe breed is dat vierkant?

Eventueel een vierkant stuk PVC buis eroverheen vast lijmen?
Goed om te horen dat dat ook een uitvoerbaar idee is; gezien de schade die ik potentieel aan kan richten bewaar ik deze optie dan voor het laatst.

----

Bestaat er een kans dat de afsluiter NIET van PVC is gemaakt (appartement is eind jaren 60 opgeleverd)?

[ Voor 33% gewijzigd door Jungian op 07-08-2015 20:38 ]

0.0

• InFamous

InFamous

excommunicado

Jungian schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:35:
[...]

Dit klinkt wel alsof ik het uit kan voeren. PVC-lijm zie ik wel bij de Praxis en de GAMMA in het assortiment, maar rechte stukken pvc niet? Moet ik daarvoor (helemaal) naar de Hornbach, of zie ik weer iets over het hoofd?
http://www.kunststofshop....20000069&aid=5173&lang=NL

100x100mm meer dan genoeg voor dit doel.

• Jungian
  • Niet online
Goede tip! 8) Aangezien ik het liefst morgen de klus uitvoer kijk ik even of ik ergens in Amsterdam-Noord een recht stuk PVC kan krijgen. Lukt dat niet, dan bestel ik online een monster.

0.0

• InFamous

InFamous

excommunicado

Jungian schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:48:
[...]

Goede tip! 8) Aangezien ik het liefst morgen de klus uitvoer kijk ik even of ik ergens in Amsterdam-Noord een recht stuk PVC kan krijgen. Lukt dat niet, dan bestel ik online een monster.
Beetje degelijke bouwmarkt heeft gewoon vierkant PVC liggen, niet op de sanitair afdeling maar de buiten afdeling.
Dat vierkant PVC wordt vaak gebruikt als regenpijp.

• Jungian
  • Niet online
InFamous schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:51:
[...]
Beetje degelijke bouwmarkt heeft gewoon vierkant PVC liggen, niet op de sanitair afdeling maar de buiten afdeling.
Dat vierkant PVC wordt vaak gebruikt als regenpijp.
Nogmaals bedankt! :D Zodra het stukje erin zit (of het faliekant mislukt is) post ik weer een bericht in dit topic (hopelijk morgen dus).

edit:

Vandaag gaat niet lukken helaas. Er komt bezoek. :'(

edit:

De GAMMA had geen platte stukken PVC. Ik heb net met de tip boven 2 10x10cm monsters besteld (just in case). Over een week kan ik hier pas verder mee. :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Jungian op 09-08-2015 11:31 ]

0.0

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Neem desnoods een stukje bakgoot. Recht en ook van PVC. Je kan ook kijken naar een dakdoorvoer voor een vierkante pijp. Dan kan je het hele vierkantje eroverheen plakken.

Tevens move naar AZ.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Jungian
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SqrBgkmUtbJ9iRkmix6H4JFF/thumb.jpg
Nou, aanschouw mijn mad skillz! Het stukje erin maken bleek niet echt te doen, dus heb ik het er maar opgelijmd, kwartiertje gewacht en nu sluit ie af als een raket. :+

0.0

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
Jungian schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:23:
[afbeelding]
Nou, aanschouw mijn mad skillz! Het stukje erin maken bleek niet echt te doen, dus heb ik het er maar opgelijmd, kwartiertje gewacht en nu sluit ie af als een raket. :+
Nu nog de grote test. Staat er na een tijdje nog steeds water in. Moet namelijk wel perfect waterdicht zijn.
Eventueel de kiertjes afwerken met kit.

TheS4ndm4n#1919

• Jungian
  • Niet online
RocketKoen schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:28:
[...]

Nu nog de grote test. Staat er na een tijdje nog steeds water in. Moet namelijk wel perfect waterdicht zijn.
Eventueel de kiertjes afwerken met kit.
Mijn vrouw gaat morgen even wat adequate kit (Bison lekkagekit) scoren bij de GAMMA, just to be sure. 8)

0.0

Pagina: 1