Tips mbt zoektocht naar Android autoradio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
hallohallo,

ik ben mij al een tijdje aan het oriënteren op het aanschaffen van een 2din Android radio voor in de auto. Nu heb ik wel een klein handjevol webshops gevonden die radio's met Android aanbieden, maar gevoelsmatig gezien de kwaliteit van de webshops vertrouw ik het niet altijd, plus dat er vaak weinig specificaties en reviews over dergelijke apparaten te vinden zijn zoals het beschikbare geheugen+opslag en de cpu. Ook lijken carhifi (web)winkels niet erg toegespitst te zijn op het vindbaar zijn via google waardoor ik bij veel verschillende zoekopdrachten veelal dezelfde resultaten te zien krijg.

Nu kreeg ik van iemand de tip voor een website die complete kits pasklaar voor een groot scala aan modellen en merken auto's kan leveren omdat hij daar nog niet zo lang geleden een complete set heeft aangeschaft inclusief passend dasboard paneel etc. Die persoon heeft dan zelf geen Android radio gekocht, maar dat zou wel tot de mogelijkheden behoren. Maar de website opgegeven door die persoon bestaat niet (meer)... dat betreft www.caraudioplanet.nl volgens hem, maar dat adres geeft geen antwoord en ook google kan mij er niet bij helpen... ik vermoed dat hij zich in de naam vergist, dat de webshop uit de lucht is zou kunnen, maar dat dan zelfs google er nooit van heeft gehoord lijkt mij niet.

Uiteraard ben ik de grote webshops zoals pimtensen e.d. al langs geweest, maar die dealen eigenlijk alleen in de vanouds bekende merken en geen Android.

http://www.inbouwnavigati...uchscreen-android-44-wifi

https://www.multimediaweb...-4-2din-navigatie-sc132g/

Bovenstaande twee voorbeelden van gevonden modellen, de merken en daarmee kwaliteit zijn mij totaal onbekend... en eerlijk gezegd zo op de afbeelding afgaande ook niet de mooiste afwerking. Ook beide webshops zeggen mij eigenlijk niets... en ben van nature altijd voorzichtig met het onbekende. Uiteraard wel meer te vinden in de bekende 'chinashops'... maar tja, zeer lange levertijden, invoerkosten en de grote kans op teleurstellende kwaliteit doen mij daarbij wegblijven.

Daarom de vraag: wie heeft er tips voor mij en/of kan ervaring over een goede Android radio delen? Uiteraard ben ik dan ook geïnteresseerd in goede (web)adressen waar deze radio's worden verkocht. Een stukje rijden om een dergelijk toestel werkend te mogen ervaren behoort tot de mogelijkheden.

(ps... ik vond het vinden van de juiste afdeling voor een dergelijke vraag wat lastig aangezien het in principe in diverse locaties geplaatst zou kunnen worden... Android? Hifi? Toch maar gekozen voor vervoer... excuus als dit toch niet de juiste plek blijkt te zijn.)

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 07-08-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wat verwacht je van zo'n radio?

Ik heb zelf een Dynavin D99+ in mijn E46. En ik heb met opzet niet voor de Android versie gekozen omdat deze helemaal vol zat met bugs.
Maar zelfs mijn Windows versie is allemaal "net niet"

*scherm is flets en lage resolutie
*zeer beperkte ondersteuning voor verschillende videoformaten/extenties.
*reactie tijd, regelmatig loopt ie gewoon helemaal vast
*navigatie interface, 2 soorten navigatie over elkaar heen.
*radio ontvangst is zeer matig.
*geluidskwaliteit is matig, veel ruis over alle bronnen.
*instel mogelijkheden voor het geluid is erg basic (treble/bass/fader/balance)
*laag voltage voorversterker uitgangen, wat resulteert in ruis en fluiten bij het aansluiten van amps.

Voordelen:

*navigatie werkt goed en met een snelle fix voor satalieten
*uiterlijk (factory look)
*aansluit mogelijkheden.

Het is en blijft Chinese MEUK! Dat merk je gewoon aan alles. En het is behoorlijk aan de prijs voor wat je krijgt.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Ik denk ook dat ik hier vanaf ga zien en naar andere mogelijkheden ga kijken, behalve de zeer wss tegenvallende kwaliteit blijkt er volgens diverse fora veel gerommeld te worden op die markt voor Android radio's... specs die niet kloppen, slechte support vanuit de fabrikant en veel ondeskundigheid van de verkopers. Buiten dat er blijkbaar een flinke ruzie bestaat onder de verkopers van dergelijke apparaten die via allerlei waarschuwingen op websites elkaar bestoken met beschuldigingen en claimen de enige echte importeur van de apparatuur te zijn... al met al geeft het geen goed gevoel.

Ik ga mij denk ik toespitsen op radio's met mirrorlink, ben mij een beetje aan het oriënteren maar nog veel onduidelijkheid over wat de mogelijkheden zijn. Ik dacht nl. in eerste instantie dat het gewoon het scherm van je smartphone op de display zou zijn, maar het werkt blijkbaar alleen met specifieke apps... en mbt apps is er veel onduidelijkheid over wat er nu wel en niet werkt, simpelweg omdat er weinig up-to-date informatie over te vinden is welke apps nu wel of niet werken, maar ook compatibiliteit mbt de versie van Mirrorlink zelf.
kendo schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:20:
Wat verwacht je van zo'n radio?

Ik heb zelf een Dynavin D99+ in mijn E46. En ik heb met opzet niet voor de Android versie gekozen omdat deze helemaal vol zat met bugs.
Maar zelfs mijn Windows versie is allemaal "net niet"

*scherm is flets en lage resolutie
*zeer beperkte ondersteuning voor verschillende videoformaten/extenties.
*reactie tijd, regelmatig loopt ie gewoon helemaal vast
*navigatie interface, 2 soorten navigatie over elkaar heen.
*radio ontvangst is zeer matig.
*geluidskwaliteit is matig, veel ruis over alle bronnen.
*instel mogelijkheden voor het geluid is erg basic (treble/bass/fader/balance)
*laag voltage voorversterker uitgangen, wat resulteert in ruis en fluiten bij het aansluiten van amps.
Overigens wil ik geheel van je aannemen dat geluids- een beeldkwaliteit tegenvallen, maar de beperkte afspeelmogelijkheden etc., dat ligt toch geheel aan de geinstalleerde apps? In ieder geval bij de Android versie kan je gewoon apps downloaden uit de store...

[ Voor 32% gewijzigd door MicGlou op 11-08-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Dat is idd het grote voordeel van Android. Ik denk ook dat elke willekeurige player meer formaten kan afspelen dan standaard.

Maar ik ga in ieder geval nooit zo'n radio weer kopen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Ik ben zelf ook op zoek naar een dergelijke autoradio. Voor mij is het daarbij erg belangrijk dat ik vrije keuze heb in het navigatiesysteem dat ik wil gebruiken. Op dit moment zou ik in Nederland vooral via Google Maps navigeren omdat ik daarbij een prettig beeld krijg van files en afgesloten wegen.

Vanwege de chineze reputatie denk ik dat ik afzie van een ingebouwd android systeem. Google Auto duurt denk ik nog even, dus lijken Mirrorlink en Appradio de beste keuzes. Maar daar kan ik tot nu toe ook weinig ervaringsverhalen over vinden. Wat ik erover lees (maar dat zijn ook weer oude reacties) is dat het alleen met oude telefoons werkt en dat je weer allerlei verloopkabels nodig hebt.

Zijn hier praktijkervaringen over deze laatste 2 systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 14:26

BAWLS

... dingen met spullen

Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken, er lijkt inderdaad veel troep op de markt.

De Parrot Tablet en Smart zien er wel interessant uit: http://www.parrot.com/usa/products/asteroid-range/ , maar het nadeel is dat dit volgens mij redelijk "underpowered" is, op een oude versie van Android draait en hun eigen "app store" heeft.

Ik denk dat doordat de meeste systemen tegenwoordig af fabriek al in een auto zitten er voor fabrikanten misschien een te kleine markt is voor dit soort "aftermarket" audio systemen?

<signature/>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet zelf bouwen, ben m aan t bouwen met een raspberry pi. Moet alleen zelf een front maken. Mijn volvo 740 heeft een speciale maat radio. Past net geen 2 din in en voor 1 din moest je toen dr tijd een apart frontje monteren.

Bediening met een 7" touchscreen via internet gekocht voor 48 euro. haal wel t geluid van de hdmi af met een da converter. die stereo out is best slecht.

Er zullen wel betere alternatieven, maar dit vond ik de cheapest met de grootste community eromheen. heb er xbmc op draaien. Ooit misschien op navigeren, maar dan moet t wel here maps zijn. Maar heb nog niet geprobeerd of je die onder android erop kan zetten.

Edit:

http://i-carus.com/

Dit hebben ze wel nu, 2 din zelfbouw of al samengesteld. Ziet er best leuk uit

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

De radio is na 2 jaar nog steeds in volle tevredenheid in gebruik. De meeste bugs zijn opgelost en er komen op dit Android apparaat nog zo'n 4* per jaar updates vanuit Parrot. De meeste smartphone fabrikanten halen dat niet eens.

De meeste vragen + antwoorden zijn te vinden onder de reacties van mijn review.
Wat mij betreft is dit een van de beste autoradio's onder de €700,-. Ondanks de Android versie van 2.3, zijn de mogelijkheden nog steeds erg goed en apps kun je altijd sideloaden en met een beetje zoekwerk op XDA kun je er Google Play op zetten.

Succes met je keuze!

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Als je zo graag Android wilt, overweeg een Nexus 7: http://www.mx5nutz.com/fo...p?showtopic=144833&page=1
Pagina: 1