Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

10 inch POE+ switch

Pagina: 1
Acties:

• MrNoBrain
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
Voor het netwerk thuis ben ik op zoek naar een switch (Managed/unmanaged) met 8 POE+ poorten. Deze moet in mijn 10 inch behuizing passen (het serverrackje in de keukenkast) . De POE+ poorten wil ik gebruiken voor het voeden van mijn thermostaat (arduino) en enkele FOSCAM camera's (en in de toekomst misschien wat meer).

Nu heb ik hier voor de PLANET GSD-908HP gevonden.
Product beschrijving

Deze heeft:
-8 POE/POE+ poorten (en één normale) allemaal 10/100/1000
-235mm breed (<10 inch (25,4 centimeter)

Mijn vraag:
-Heeft iemand ervaring met het merk 'PLANET'
-Zijn er redenen te bedenken waarom dit niet of wel te moeten doen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Totaal geen antwoord op je vraag maar heb je dit topic ook doorgespit? Daar wordt ook geregeld 10" spul gebruikt.
Het grote topic voor nette lan afwerking thuis deel 3

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
POE is niet altijd POE. Verzeker je dat je de juiste variant hebt. Passive, active, a of b wiring, voltages...

Verwijderd

De Trendnet 8-Port GREENnet Gigabit PoE+ Switch, TPE-TG44g heeft veel positieve reviews op Amazon.de

Misschien een alternatief voor die PLANET.

O wacht, dat ding heeft maar 4 PoE poorten. :F

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2015 18:43 ]

• MrNoBrain
@sypie

In dat topic kwam ik er twee tegen, echter vielen deze af,

Netgear GS110TP: binnen de 10 inch, echter 2 maal SFP poorten (niet nodig) en geen IEEE 802.3at
HP Procurve 2520-8-PoE: 10 inch, echter duur, SFP poorten en geen IEEE 802.3at

[ Voor 5% gewijzigd door MrNoBrain op 07-08-2015 19:10 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Hoeveel poe heb je nodig?

Veel 8 prt switches zijn maar 70 of 90 watt

Met 2 at devices op max vermogen zit je er dan al snel op....

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:32
Planet switches worden gebruikt door onze camera-installateur om alle IP-camera's (via cat6->glas->cat6) te connecten naar de camera-server. Hoewel ik daarnaast geen ervaringen heb met het merk, zal het waarschijnlijk wel betrouwbaar spul zijn aangezien hij na installatie verantwoordelijk is voor de juiste werking van het complete spul.

La dolce vita - non farmi ridere

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52
Deze een optie? pricewatch: Zyxel GS1900-8HP

Ik heb hem zelf ook, moet er nog even een review over schrijven binnenkort. Ik ben er iets minder enthousiast over dan de reviews die al op Tnet geschreven zijn, maar op zich functioneert het apparaat en kan hij mijn apparaten (nu een VOIP telefoon en Cisco access point) prima voeden!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:34
Ben benieuwd waarom je er iets minder enthousiast over bent. Ik heb er ook één en ben er wel tevreden over.

• Dennis
Out.of.Control schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:50:
Ben benieuwd waarom je er iets minder enthousiast over bent. Ik heb er ook één en ben er wel tevreden over.
De crappy webinterface vooral. Even wat voorbeelden: je kunt een wachtwoord invoeren met een speciaal teken. Dat werkt gewoon. Maar als je er daarna mee wilt inloggen lukt dat niet. Oplossing: harde reset (tenzij je nog een adminaccount hebt).

Wat me paar weken terug ook is gebeurd is dat het wachtwoord van de administrator door het apparaat niet meer herkend werd nadat het apparaat enkele dagen geen stroom had. Ook het standaardwachtwoord werkte niet. Oplossing: harde reset. Deze wil ik nog proberen te reproduceren trouwens.

• sypie
  • Niet online
Dat ziet er uit als een 19" apparaat, net 9" te breed van wat TS wil.

• Out.of.Control
Dennis schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:08:
[...]

De crappy webinterface vooral. Even wat voorbeelden: je kunt een wachtwoord invoeren met een speciaal teken. Dat werkt gewoon. Maar als je er daarna mee wilt inloggen lukt dat niet. Oplossing: harde reset (tenzij je nog een adminaccount hebt).

Wat me paar weken terug ook is gebeurd is dat het wachtwoord van de administrator door het apparaat niet meer herkend werd nadat het apparaat enkele dagen geen stroom had. Ook het standaardwachtwoord werkte niet. Oplossing: harde reset. Deze wil ik nog proberen te reproduceren trouwens.
De webinterface is inderdaad niet geweldig, maar als hij eenmaal goed is ingesteld, doet ie wat ie moet doen. Heb nog geen problemen gehad met vergeten wachtwoorden.
Het is me wel een paar keer overkomen dat ik vergat om op 'save' te klikken, dan ben je de wijzigingen na een herstart dus kwijt.

Wat ik wel gek vond bij het configureren van VLAN's is dat je een PVID kunt kiezen als je alleen maar tagged packets accepteert. Dat heeft m.i. weinig nut en werkt bij de Procurve's die ik ken net wat duidelijker.
En er was nog iets geks met VLAN's, maar ik ben niet thuis en weet niet meer wat dat nu precies was.

• Out.of.Control
sypie schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:30:
[...]
Dat ziet er uit als een 19" apparaat, net 9" te breed van wat TS wil.
Hij is veel smaller dan 19" (en ook platter dan 1U), maar weet niet of hij 10" is.

Even gezocht: 9,84".

• sypie
  • Niet online
Out.of.Control schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:57:
[...]

Hij is veel smaller dan 19" (en ook platter dan 1U), maar weet niet of hij 10" is.

Even gezocht: 9,84".
Ik liet mij misleiden door de foto op de productpagina: http://www.zyxel.com/prod...s/gs1900_series.shtml?t=p

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:10

Nox

Noxiuz

Cisco refurb niet iets? Heb je goede kwaliteit tegen een redelijk ok prijs.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Dennis
De versies met meer dan 8 poorten zijn inderdaad wel 19" :).

• MrNoBrain
Ik ben toch echt op zoek naar 8 POE/POE+ poorten.
Die ZyxelGS1900-8HP is een goede kanshebber, ondersteunt zowel POE als POE+. Ik heb net met de chat van Cisco online gezeten en ze konden me 3560CG-8PC-S adviseren, echter hier zitten twee SFP slots in (waar ik natuurlijk ook voor betaal à +/- 600 euries nieuw). Refurbished kon ik zo snel nog geen mooie aanbieding vinden, echter voor een wenselijke prijs (max 200€) zal dat er wel niet in zitten..
Maar iemand nog ervaring met het merk PLANET, mij onbekend??

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-11 13:29
Van het merk Planet heb ik er twee liggen. Wel 10" maar 100mbit en maar vier PoE+ poorten. In de switch zit een ventilator en van 1 begon die al heel snel te resoneren. Maar goed, dat zegt natuurlijk niks.

Ik kreeg ze bij een voip installatie in ons bedrijf. Heb ze er uitgehaald en gebruik ze nu af en toe om camera's te testen.

Verder heb ik er een heel Chinees gevoel bij. Het zou niet mijn eerste keuze zijn.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Of toch wellicht een Ubiquiti Toughswitch. Die is iets meer dan 8inch en doet PoE en PoE+ (en 24v). Heeft 8x 1Gb poorten en geen fan's

U+

• Dennis
Jeroen_ae92 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:34:
Of toch wellicht een Ubiquiti Toughswitch. Die is iets meer dan 8inch en doet PoE en PoE+ (en 24v). Heeft 8x 1Gb poorten en geen fan's
Hoe weet je zo zeker dat hij PoE+ heeft? Ik zie het nergens terugkomen.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Moet het persé een switch zijn?
Heb je geen plek voor een patch panel bijvoorbeeld? Als je zelf niet wilt knutselen zijn die er ook nog wel out of the box.

Edit: dan ga ik er wel van uit dat je geen fancy active meuk hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Raymond P op 13-08-2015 08:35 ]

- knip -

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-10 09:59
Ik zelf zit hier ook mee en zit zelf na de HP Procurve 2530 te kijken ik weet alleen niet zeker of deze 10" is (ben zelf ook aan het rond kijken gezien ons huis binnenkort opgeleverd gaat worden dus het netwerk gaat ook gelijk goed, ik zat enkel nog in twijfel of ik wel PoE of niet PoE wou, nu neig ik steeds meer na wel omdat de V1910 in een paar maand +/- 150 euro duurder is geworden)

#ProductPrijsSubtotaal
1HP Procurve 2530-8G-PoE+ Switch€ 338,-€ 338,-
1HP Procurve V1910-8G Switch€ 286,19€ 286,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 624,19

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Dennis schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:23:
[...]

Hoe weet je zo zeker dat hij PoE+ heeft? Ik zie het nergens terugkomen.
Het betreft 23W per poort en volgens mij is PoE (802.3af) maar 15W.

U+

• Dennis
Jeroen_ae92 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:01:
Het betreft 23W per poort en volgens mij is PoE (802.3af) maar 15W.
Ja, maar 802.3at is 25W per poort. Het zou me niet verbazen als het er tussenin zit en niet compatible is. Met de Ubiquiti access points heb ik wel eens gelezen dat ze ook alleen maar werken met een Uniquiti PoE switch. Voor mij een reden om dat merk helemaal links te laten liggen: ik werk liever met apparatuur die aan standaarden voldoet ;).

• MrNoBrain
Shit ja... Die fans is ook iets om rekening mee te houden. Heb al te vaak gehad dat die fans naar een tijd beginnen te piepen e.d.

• MrNoBrain
LightStar schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:53:
Ik zelf zit hier ook mee en zit zelf na de HP Procurve 2530 te kijken ik weet alleen niet zeker of deze 10" is (ben zelf ook aan het rond kijken gezien ons huis binnenkort opgeleverd gaat worden dus het netwerk gaat ook gelijk goed, ik zat enkel nog in twijfel of ik wel PoE of niet PoE wou, nu neig ik steeds meer na wel omdat de V1910 in een paar maand +/- 150 euro duurder is geworden)

#ProductPrijsSubtotaal
1HP Procurve 2530-8G-PoE+ Switch€ 338,-€ 338,-
1HP Procurve V1910-8G Switch€ 286,19€ 286,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 624,19
Zover ik kan zien zijn de 1910 niet kleiner dan 10 inch te krijgen (of er zit geen POE op). De 2530 heeft wel een kleinere variant emt POE van precies 10 inch. Echter allemaal met een SFP poort....

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-10 09:59
MrNoBrain schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:28:
[...]

Zover ik kan zien zijn de 1910 niet kleiner dan 10 inch te krijgen (of er zit geen POE op). De 2530 heeft wel een kleinere variant emt POE van precies 10 inch. Echter allemaal met een SFP poort....
Die ik noemde (2530-8g) is de kleine variant (25,4cm breed dus exact 10"), het enige nadeel is dat ze niet goedkoop zijn.
Pagina: 1