Versterker upgraden of....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Beste medetweakers,

Ik heb al een tijdje een Pioneer VSX-527. Ik kwam toen aanbieding tegen bij MM en wilde mijn hele oude surround receiver van JCV wel vervangen voor iets dat wel dolby kan etc.

Uiteraard is alles met muziek een glijdende schaal. want na de versterker heb ik ook m'n speaker geüpgrade van oude Jamo's naar een Tannoy 3.1 opstelling. Eigenlijk werkt alles dik prima en doet alles wat het moet doen.

Maar dan gaat het toch een beetje kriebelen en ga je oriënteren op een upgrade :) Ik had ingezet op betere speakers en ging deze week tijdens de lunch even langs bij een hifi zaak.

Daar gaf ik aan wel gecharmeerd te zijn van de Klipsch en KEF speakers, maar de verkoper zei eigenlijk dat ik beter mijn versterker kan upgraden omdat ik daar meer mee ga winnen dan duurdere speakers aan te schaffen.

Ik lees meestal op Tweakers juist het tegenovergestelde: Speakers upgraden levert meer resultaat op.

Ik ben wel benieuwd naar jullie mening: de VSX-527 is min of meer een instapmodel de Tannoy Mercury's V1i ook wel (betaalbaar, maar wel erg goed geluid voor 't geld1).

Kunnen jullie je vinden in de verkoper, wat vinden jullie?

p.s. de kans is groot dat het én én wordt :) Maar toch even peilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Speakers zijn veruit het belangrijkste. MediaMarkt Amsterdam Noord heeft een partij KEF 700 series voor 350 per stuk, echt hele mooie speakers.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. En een beetje versterker kan de meeste speakers wel aansturen, of je moet echte exoten hebben. Meer vermogen is altijd lekker maar dat wil niet zeggen dat je Yamaha dat niet zou kunnen. De gemiddelde Klipsch heeft een vrij hoge gevoeligheid, dus die stuur je nog met een wekkerradio aan als het moet. Maar dat ligt wel aan de specifieke speaker. Weet niet welke Kef je gezien hebt maar als ik een C3 zie dan heeft die een iets hogere gevoeligheid dan je Tannoy's, dus die moet je huidige receiver ook prima aan kunnen sturen. Wellicht zelfs nog iets makkelijker :)

En anders is een nieuwe receiver altijd nog een optie natuurlijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Wat zoek je in het geluid? En wat spreekt je aan in KEF en Klipsch (twee toch wel behoorlijk verschillende merken)? Wat wil je gaan uitgeven?

Afgaande op eigen ervaring geloof ik best dat een zwaardere versterker (misschien ;)) verbetering kan brengen, maar dat blijft een beetje een gok tenzij ze het je thuis laten proberen. Met luidsprekers is veel duidelijker verschil te bereiken, die zijn uiteindelijk toch de koppeling van het signaal met je ruimte. Ga vooral nog verder luisteren, er is zoveel meer.

Bij KEF zou ik minimaal bij de Q reeks gaan luisteren, de C serie is nogal suf ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Bedankt voor jullie reacties. ik moet nog veel gaan luisteren. dus kan nog niet goed zeggen wat ik goed vind aan KEF, of Klipsch. Sterker nog; de eerste stap is bepalen welke speakers in je prijsklasse liggen en dan gaan luisteren. Dat punt heb ik net gehad.

Waar ik vooral benieuwd naar was, was in hoeverre jullie je kunnen vinden in het argument van de verkoper dat in mijn geval de upgrade naar een nieuwe receiver (yamaha Avantage series) meer oplevert dan investeren in speakers van ~300 euro per stuk.

Ik grijp graag een reden aan om mijn versterker te upgraden :) Maar ik was er een beetje verbaasd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ligt eraan wat je wil. Veel dieper laag gaat zo'n versterker bijvoorbeeld niet geven, dat is een beperking van de luidspreker. In algemene klank verschilt het ook niet zo heel veel.
Misschien wel wat meer dynamiek door de zwaardere voeding en daarmee wat meer openheid.

Als je een ander geluid zoekt: andere luidspreker. Als je verbetering in het geluid zoekt: versterker.

Er staat een betaalbare A1020 op marktplaats, misschien redt je het dan wel allebei ;)

[ Voor 12% gewijzigd door mr.paaJ op 10-08-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
mr.paaJ schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:30:
Als je een ander geluid zoekt: andere luidsprekers. Als je verbetering in het geluid zoekt: versterker andere luidsprekers.
FTFY :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Hé geef die versterkerupgrade nou toch een beetje een kans :p

Pagina: 1