Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, anders mag ze zeker verplaatst worden.

Vraag is eigenlijk heel simpel, maar ikzelf heb te weinig kennis van hoe een digitale TV 'provider' technisch helemaal in elkaar zit.

Probleem : we hebben hier (in België) gewoon digitale TV van Telenet. Verder geen klagen over (over de prijs zwijgen we ;) ) maar al enkele jaren is er het probleem dat met name het geluidsvolume van Discovery veel en veel luider is dan de andere kanalen. Als je dus wat rondzapt en je komt op Discovery terecht dan schrikken de buren bijna uit hun zetel.

Nee, dit is niet overdreven, het volume van Discovery is echt pakken groter dan alle andere kanalen.

Al een 2tal jaren gooi ik de helpdesk de vraag toe of ze het geluid van alle kanalen niet kunnen normalizen naar ongeveer hetzelfde niveau. Zij beweren dat ze aan dit 'probleem' niets kunnen doen.

Na al die tijd vraag ik me toch af of dit klopt of onzin is, en ik leer zelf altijd graag iets bij dus als er mensen zijn die weten waarom dit wel of niet kan, ik lees het graag. :)