Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 17:55
Hoi tweakers,

simpele vraag voor een ander maar voor mij een kip-ei dilemma, de G4 of de Nexus 6.
Twee (naar mijn mening) heel goede apparaten en zien er beiden niet verkeerd uit. Bij mij twijfel ik vooral omdat de G4 een uitmuntende camera heeft maar niet Qi heeft. De Nexus 6 is wel geschikt voor Qi-opladen maar daar valt de camera weer tegen. Daarbij lees ik veel in reviews dat de accuduur ondanks de 3220 mAh toch best wel tegenvalt.
Mocht iemand mij hierbij kunnen helpen uit eigen ervaring welke toch echt beter is alvast bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Als ik een hele grote telefoon wilde dan nam ik de 6.
En als ik een iets kleinere wilde de G4.
Grootte, niet onbelangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
Voor een tientje kun je zelf de G4 van de draadloos opladen functie voorzien:
http://phandroid.com/2015...to-any-lg-g4-for-just-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

sillypineapple schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:16:
Hoi tweakers,

simpele vraag voor een ander maar voor mij een kip-ei dilemma, de G4 of de Nexus 6.
Twee (naar mijn mening) heel goede apparaten en zien er beiden niet verkeerd uit. Bij mij twijfel ik vooral omdat de G4 een uitmuntende camera heeft maar niet Qi heeft. De Nexus 6 is wel geschikt voor Qi-opladen maar daar valt de camera weer tegen. Daarbij lees ik veel in reviews dat de accuduur ondanks de 3220 mAh toch best wel tegenvalt.
Mocht iemand mij hierbij kunnen helpen uit eigen ervaring welke toch echt beter is alvast bedankt voor je hulp.
Wat ASW1 ook zegt: je moet zeker de grootte van de apparaten niet over het hoofd zien! Het verschilt 'slechts' 0,46 inch, maar dat kan net het verschil zijn tussen nog net te bedienen (met één hand evt.), of niet meer.

Daarnaast heeft de G4 een LCD scherm waar de Nexus6 een AMOLED scherm heeft (mocht dit je uitmaken).

De G4 heeft een Snapdragon 808, waar de Nexus6 een Snapdragon 805 heeft.

Wat misschien (afhankelijk van of je 4G gebruikt of niet en je provider) ook nog van invloed is, is de mogelijkheid om verschillende banden te ontvangen. De G4 ondersteund er meer dan de Nexus. De 'standaard' frequenties worden wel ondersteund, maar alleen de G4 kan met de 800MHz band overweg die KPN nu uitrolt in de Randstad o.a. voor beter bereik.

Batterijen maken niet veel uit, afgezien van het feit dat de Li-Ion in de G4 een hogere 'dichtheid' heeft waardoor hij de energie beter vast kan houden en je er in theorie langer mee moet kunnen doen.

Disclaimer: alles wat ik hier type heb ik uit de pricewatch na vergelijken van de twee telefoons. Hoe het in de praktijk zit kan anders zijn en hier kunnen geen rechten aan ontleend worden :+ :9

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:54
Ik kan mij niet voorstellen dat de Nexus 6 geen LTE 800 doet.. De Nexus 5 doet het immers ook!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-10 09:27
Jassy schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:53:
Ik kan mij niet voorstellen dat de Nexus 6 geen LTE 800 doet.. De Nexus 5 doet het immers ook!
Op https://support.google.com/nexus/answer/6102470?hl=nl staat dat LTE band 20 wel wordt ondersteund..: •LTE-banden: 1/3/5/7/8/9/19/20/28/41

Als ik het goed heb is dat 800?

Verder, Qi is tegenwoordig aan bijna alle recente toestellen voor weinig geld toe te voegen.
Formaat is een keuze optie, net als accuduur voor sommigen.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-10 21:51

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb sinds begin juni de LG G4 en nog geen moment spijt van gehad. Lekker snel, zeer tevreden over de camera en gewoon overall een erg fijn toestel!

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:07
Ok kom van de G4 af en ben naar de Nexus gestapt....kaal Android is zoooooooveel sneller en soepeler.

Samsung Flip 7

Pagina: 1