• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-11 15:12
Hallo,

Ik heb een Nikon d90, met een 8GB sandisk geheugenkaartje.

wanneer ik de camera aansluit op een computer, dan verschijnt wel de geheugenkaart als drive in windows, maar staan er geen mappen en foto's in. Er wordt wel aangegeven hoeveel er in gebruik is e.d. zoals normaal bij een drive HD geheugenkaartje wordt aangegeven.

Wanneer ik het geheugenkaartje in de kaartlezer van de pc stop, dan kan ik die mappen en foto's wel benaderen, wat kan het probleem zijn, en hoe los ik het op?

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 16:23
Werkte het kaartje eerst wel op die manier? En andere kaartjes geven geen problemen?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• engelbertus
het deed het eerst wel o die manier.
ik heb geen andere kaartjes, dus kan het verder niet proberen. misschien dat iemand anders ook deze ervaring heeft.

is er een manier om bijvoorbeeld het kaartje te controleren of te fixen met een programma of utility?

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 16:23
Als het aan het kaartje ligt, want het kaartje wordt wel gewoon beschreven door de camera en je kunt het kaartje normaal uitlezen met een cardreader. Misschien is een reset van je camera de oplossing.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• engelbertus
dat lijkt me ook vreemd, het kaartje wordt wel gevoinden, maar de mappen verschijnen niet. dit is toch iets dat vanaf de pc zou moeten worden gedaan?

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Windows 10 gebruiker misschien?

• engelbertus
ja klopt, windows 10... kan het daarvan komen dan?

volgens mij werkte het met een van de eerdere tech-previews wel nog?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 13:33

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bij Canon moet je eerst de bijgeleverde software installeren, anders zie je de foto's ook niet (bij aansluiten van de camera met een kabel). In de praktijk zal bijna iedereen de kaart in een kaartlezer stoppen en zo de foto's overzetten, dat is veel sneller.

This footer is intentionally left blank

• engelbertus
dit schijnt inderdaad bij veel meer mensen met een d90 en windows 10 aan de hand te zijn.. hopelijk komt er een firmwareupdate, of een update van microsoft...

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-11 11:48

aap

Als ik mij het goed herinner (heb mijn D90 net vorige week verkocht) had ik dit ook:

Upgrade naar Windows 10 en toen kon ik niet meer foto's downloaden via USB. Ik heb Nikon Transfer opnieuw geïnstalleerd en toen deed ie het weer.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
aap schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:21:
Als ik mij het goed herinner (heb mijn D90 net vorige week verkocht) had ik dit ook:

Upgrade naar Windows 10 en toen kon ik niet meer foto's downloaden via USB. Ik heb Nikon Transfer opnieuw geïnstalleerd en toen deed ie het weer.
Beetje jammer dat zo'n programma nu echt nodig is. Ik heb al een hele reeks nikon dslr's gehad en nu, na windows 10 update, liep ik vandaag tegen hetzelfde probleem aan en heb dus nu nikon transfer op mijn laptop staan. Met tegenzin. Ook is het zwaar onhandig dat ik nu voortaan een CF cardreader in mijn tas moet meenemen omdat ik anders mijn D300 en D700 niet meer kan uitlezen op iedere willekeurige windows pc :(

link naar Transfer

[ Voor 8% gewijzigd door dragon2 op 16-08-2015 19:39 ]

• engelbertus
al die nikon extra software heb ik nooit echt gebruikt.
nu zag ik dat er ook firmware was, en ook e.e. mbt vervormkingscorrectie in de camera. is dit nuttig of voegt dit weinig toe?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-11 15:54

Barrycade

Through the...

Als je lenzen hebt die na je D90 zijn uitgekomen heb je lensprofielen die zijn aangepast.

Denk bv aan de 35 1.8 en ondertussen vele anderen. Dan past je camera de vervorming aan in de JPG's.

• engelbertus
ok, en dat doet ie ook voor lenzen van andere fabrikanten zoals de sigma 18 200, DS ? of alleen voor nikon lenzen?
op die lens die ik noem verwacht je veel vervorming bij inzoomen, en dat merk ik ook wel in de foto's..

echter, voor het doel waar ik de camera vele gebruik is dat nu niet heel erg belangrijk, maar toch..
Pagina: 1