DVD RW niet herkend in Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 579372

Topicstarter
Na het updaten naar Windows 10 wordt mijn DVD RW niet meer gevonden. Hij staat niet in de verkenner en ook niet in Schijfbeheer. Wel staat hij in de BIOS en ook kan ik nog opstarten vanuit een DVD. Dus hij is niet stuk. Maar hij wordt door Win10 dus niet gevonden. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 19:25
Met dat je kunt opstarten vanaf DVD bedoel je met een Linux Live schijfje ofzo?
Welke driveletter krijgt je CD/DVD doorgaans? Als dat bijvoorbeeld E is, stop er dan een datqa CD/DVD in (hoor je 'm trouwens opspinnen?) en open na enige tijd in de verkenner het pad E:\ . Krijg je dan de inhoud te zien?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik heb een Windows 7 DVD erin gestopt en hij startte daarvan op. heb de installatie uiteraard verder geannuleerd was louter om te testen of de DVD het nog doet.

Normaal is dat de E, als ik er een data CD in doe spint hij niet op en ook komt hij niet in de Verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Windows 10 Home of Pro?
Specs computer?

Linkje http://forums.techguy.org...ve-missing-after-win.html

[ Voor 193% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 07-08-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Windows 10 Home
AMD Phenom II X4 970 Processor 3.79 GHz
8 GB Ram

Dank voor de link, er blijken nog mensen hetzelfde probleem te hebben, een oplossing zie ik er niet staan.
Ik lees wel dat er een service pack uitkomt die het misschien oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 23:22
Check http://support.microsoft.com/kb/982116 en dan met name Resolution 5: Create a registry subkey als eerste eens proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door lazybones op 07-08-2015 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lazybones schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:06:
Check http://support.microsoft.com/kb/982116 en dan met name Resolution 5: Create a registry subkey als eerste eens proberen.
Hiermee is het probleem verholpen. Dank voor de link en de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
Bij mij hetzelfde probleem. De register toevoeging werkt inderdaad! :)

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Oud topic, ik zit momenteel met hetzelfde probleem en de register toevoeging werkt hier niet.

DVD spint wel op, wordt wel herkend in BIOS/UEFI alleen dus niet in WIN10.
Heb al verschillende SATA poorten geprobeerd, ook ander kabeltje, alleen probleem blijft.

OS win 10 anniversary met alle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Ondertussen de DVD werkend gekregen, wel ten koste van de D drive... Schijfletter van DVD is al aangepast, want dat werd D. Alleen de originele D drive komt niet terug, tenzij ik de DVD weer uit het mobo trek...

Een beste puzzel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:01
Lednov schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:18:
Ondertussen de DVD werkend gekregen, wel ten koste van de D drive... Schijfletter van DVD is al aangepast, want dat werd D. Alleen de originele D drive komt niet terug, tenzij ik de DVD weer uit het mobo trek...

Een beste puzzel...
kijk even bij disk beheer, je huidige D heeft denk geen letter meer toegewezen momenteel.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
In schijfbeheer wordt de een of de ander niet herkend. om het even in welke SATApoort ze zitten. Als de D schijf er in niet zit, wordt de DVD wel herkend, als G. Das de letter die ik er aan gegeven heb. Als de DVD (G dus er niet in zit, dan wordt de D schijf weer herkent, netjes als D.

Geen flauw idee wat hier de oorzaak van is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Het werkt... uit pure balorigheid en een beetje frustratie heb ik in het BIOS de SATApoorten uit en weer aan gezet.
En opeens werkt het zoals het moet... Schijven D E F en de DVD G worden allemaal prima herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, voor vragen over opslagtechnologie (zoals DVR-RW drives) hebben we... Opslagtechnologie.

Move OH -> OT

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1