[V&A] Verkoophulp-dienst toegestaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Ik zie enkele mensen diensten aanbieden als 'ik stel je PC voor je samen' en aangezien ik het heel leuk vindt om te handelen, zat ik te denken aan de dienst 'ik verkoop je apparatuur voor je'.

Maar is dat wel gewenst door de powers that be hier op Tweakers.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zie je jezelf dan als een bemiddelaar (dat de eigenaar zelf nog de boel moet opsturen) of ga je als een soort opkoper te werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien kun je dat beter vragen in het V&A-subforum. ;) Dus ik verplaats je topic even.

Ik denk dat het zoals sebastius al zegt uitmaakt of je alleen bemiddelt of dat je het spul en masse opkoopt en weer gaat verhandelen. In het eerste geval denk ik dat het wel mag (maar wacht even tot een V&A-admin daar iets over zegt!), in het tweede geval is het volgens mij niet toegestaan.

edit:
@hieronder: too late. :+

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 08-08-2015 14:05 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Er is een speciaal subforum voor V&A. :)

Lieve Adjes => V&A Feedback

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 21:01

InFamous

excommunicado

Gamo schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:18:
Ik zie enkele mensen diensten aanbieden als 'ik stel je PC voor je samen' en aangezien ik het heel leuk vindt om te handelen, zat ik te denken aan de dienst 'ik verkoop je apparatuur voor je'.

Maar is dat wel gewenst door de powers that be hier op Tweakers.net?
Zoals Sebastius al vroeg, ga je bemiddelen of koop je iets op en verkoopt dat door?

Bij bemiddeling draag je namelijk wettelijk gezien een deel risico dat een overeenkomst nagekomen wordt. Denk aan transportschade, defecte artikelen, garantie etc. Zodra jij als bemiddelaar daar tussen gaat zitten draag jij het risico als er iets fout gaat en de verkoper geen gehoor geeft.

Opkopen en verkopen is exact hetzelfde als wat een $random pandjeshuis doet, mensen willen snel geld en jij kan daar op in spelen. In mijn opzicht niks mis mee, als mensen dat niet willen kunnen ze zelf de keus maken om geen zaken met je te doen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
sebastius schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:59:
Zie je jezelf dan als een bemiddelaar (dat de eigenaar zelf nog de boel moet opsturen) of ga je als een soort opkoper te werk?
InFamous schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:14:
[...]

Zoals Sebastius al vroeg, ga je bemiddelen of koop je iets op en verkoopt dat door?

Bij bemiddeling draag je namelijk wettelijk gezien een deel risico dat een overeenkomst nagekomen wordt. Denk aan transportschade, defecte artikelen, garantie etc. Zodra jij als bemiddelaar daar tussen gaat zitten draag jij het risico als er iets fout gaat en de verkoper geen gehoor geeft.

Opkopen en verkopen is exact hetzelfde als wat een $random pandjeshuis doet, mensen willen snel geld en jij kan daar op in spelen. In mijn opzicht niks mis mee, als mensen dat niet willen kunnen ze zelf de keus maken om geen zaken met je te doen.
Ik zit zelf te spelen met het idee dat mensen hun spullen bij mij kunnen langsbrengen, opsturen of teleporteren en dat ik het vervolgens verkoop. Het is met name bedoeld voor mensen die geen verkoopstatus hebben want in de praktijk maakt dat een gigantisch verschil in het aantal views dat een advertentie krijgt en natuurlijk het verkoopsucces.

Het een ideetje, ik sta open voor suggesties maar ik denk (zoals meestal) dat de praktijk zal moeten blijken of dit voeten aan de aarde gaat krijgen.

Valt het idee wel binnen de richtlijnen? Wie zou ik het kunnen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat is jouw rol als er dan iets mis blijkt te zijn met het verkochte? De verkopers gebruiken jouw status, de kopers gaan op jouw status af. Welke verantwoordelijkheid ga jij dragen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 21:01

InFamous

excommunicado

Ik zie dit niet zo zitten om eerlijk te zijn, wat ik mijn post al aanhaalde:

Zodra jij spul gaat verkopen voor een ander dan ben jij verantwoordelijk voor het nakomen van de overeenkomst.

Dus stel je voor ik breng bij jou een half werkende laptop en laat aan jou zien dat deze nog werkt. Jij verkoopt vervolgens de laptop voor mij en na de verkoop betaal je mij de vraagprijs. Vervolgens komt de koper na een week bij jou aankloppen omdat de laptop niet deugt, hoe ga je dat oplossen als ik geen gehoor meer geef?

Daarnaast loop je nog het risico als mule gebruikt te worden voor gestolen goed, hoe ga jij controleren en garant staan dat een product niet gestolen is? Blijkt het product uiteindelijk toch gestolen dan komt de politie toch echt bij jou aankloppen voor heling.
Gamo schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:50:
[...]

[...]

Valt het idee wel binnen de richtlijnen? Wie zou ik het kunnen vragen?
Mijn inziens wil ik dit niet in de V&A zien.
Wie je het zou kunnen vragen, mij, Microkid, FlipFluitketel of Floppus.
Maar ik denk dat mijn collega's van de V&A hier hetzelfde over denken als ik.

[ Voor 20% gewijzigd door InFamous op 10-08-2015 15:10 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:58:
En wat is jouw rol als er dan iets mis blijkt te zijn met het verkochte? De verkopers gebruiken jouw status, de kopers gaan op jouw status af. Welke verantwoordelijkheid ga jij dragen?
InFamous schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:58:
Ik zie dit niet zo zitten om eerlijk te zijn, wat ik mijn post al aanhaalde:

Zodra jij spul gaat verkopen voor een ander dan ben jij verantwoordelijk voor het nakomen van de overeenkomst.

Dus stel je voor ik breng bij jou een half werkende laptop en laat aan jou zien dat deze nog werkt. Jij verkoopt vervolgens de laptop voor mij en na de verkoop betaal je mij de vraagprijs. Vervolgens komt de koper na een week bij jou aankloppen omdat de laptop niet deugt, hoe ga je dat oplossen als ik geen gehoor meer geef?

Daarnaast loop je nog het risico als mule gebruikt te worden voor gestolen goed, hoe ga jij controleren en garant staan dat een product niet gestolen is? Blijkt het product uiteindelijk toch gestolen dan komt de politie toch echt bij jou aankloppen voor heling.

[...]

Mijn inziens wil ik dit niet in de V&A zien.
Wie je het zou kunnen vragen, mij, Microkid, FlipFluitketel of Floppus.
Maar ik denk dat mijn collega's van de V&A hier hetzelfde over denken als ik.
Dat zijn inderdaad problemen die je liever niet tegenkomt nee.. hmm. Ik ben het zelf nog niet tegengekomen, dus ben ik wat naïef omtrent zulke problemen, maar ik denk wel dat ik ze serieus moet nemen.

Ik wil mijzelf niet in de vingers snijden, ook niet spreekwoordelijk.

Geen goed idee voor in de VA dus, duidelijk! Bedankt voor het meedenken en meepraten :)

[ Voor 0% gewijzigd door Gamo op 10-08-2015 15:18 . Reden: verwoording wat aangepast ]

Pagina: 1