Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• pantslol
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11 23:07
Ik zoek een?
Ik gebruik momenteel al 4 jaar mijn s2 Android 4.4.4. 2 Jaar terug een S4 aangeschaft en deze na een kleine 3 maanden laten vallen. Als arme student heb ik hem toen maar verkocht aan iemand die de reparatie wel kon veroorloven.

Qua snelheid verwacht ik dus niet heel veel van mijn toestel en heb in principe ook niet super veel nodig. Mijn huidige abonnement is net verlopen en ik wil de overstap maken naar een 4G abo.

Mijn eisen zijn:
  • Android
  • 1-2 dagen batterij
  • 2gb ram (als mogelijk in mijn prijs klasse)
  • 4G ondersteuning
  • Tegen een stootje kunnen is pre, heb al 3 telefoons laten vallen
  • Moet er een paar jaar tegen aan kunnen (vervangbare batterij/custom ROM aanbod etc.)
  • FM-radio zou wel leuk zijn. Maar geen verplichting.
Wat is je budget?
Mijn budget ligt ergens tussen de 200-350 euro. Als het verschil tussen twee telefoons alleen maar 1gb ram is dan heb ik daar geen 150 euro voor over.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Snapchat/Facebook/Appen af en toe een spelletje.

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony Xperia Z1 compact Voordelen: Lange batterij duur/2/16GB Nadelen: Geen 4g, glazen achterkant

LG G2 Voordelen: Lange batterij duur/2/16GB/4G ondersteuning Nadelen: Geen vervangbare batterij/microSD

LG G3 Voordelen:Verwisselbare accu/MicroSD Display /2/16GB/4G ondersteuning Nadelen: Lage accuduur, bovenin mijn prijs klasse/Slechte helderheid buiten

Moto X(2014) b]Voordelen[/b]:Turbo charging mogelijk. 2/16GB/4G ondersteuning Nadelen: Korte accuduur, bovenin mijn prijs klasse/geen microSD

Moto G (2015)
b]Voordelen[/b]:FM Radio/4G/ Accuduur/Lage Prijs/Moto android ondersteuningNadelen: 1/8gb

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet zelf niet hoe merkbaar het verschil tussen 1gb/2gb is, en of dit 100-150 euro waard is.

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 23:27
"Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet zelf niet hoe merkbaar het verschil tussen 1gb/2gb is, en of dit 100-150 euro waard is."

Als je er een tijdje mee door wilt zou ik echt voor 2gb gaan. Mijn 512MB RAM kan net alleen Facebook aan en de rest uit (Kan ook aan mn telefoon zelf liggen IPV aantal RAM). Dus met 1GB zal het krap worden en 2GB zal wel goed zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Mark22 op 07-08-2015 13:15 ]

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:06
Hij is officieel nog niet beschikbaar, maar de Moto G (2015) komt er ook in een versie met 2gb/16gb. Motorola heeft aangegeven dat die versie maximaal 50 euro duurder zal zijn en komt dus rond de 250 uit.

• pantslol
Ik denk ik dat inderdaad maar even op de Moto G 2gb moet wachten, of op de Asus Zenfone 2

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Je kan ook nog kijken naar de Sony m4 aqua en de huawei ascend p7. Als je uit China durft te importeren heb je nog veel meer mogelijkheden, zeker als je 4g bij t-mobile hebt.

• pantslol
Kasj schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:42:
Je kan ook nog kijken naar de Sony m4 aqua en de huawei ascend p7. Als je uit China durft te importeren heb je nog veel meer mogelijkheden, zeker als je 4g bij t-mobile hebt.
Een vervangbare accu is een must denk ik. Wil ik de telefoon langer gebruiken dan 2 jaar. Wat deze beide niet hebben.

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Ik ben van S2 naar moto G 2nd gen gegaan. Ik heb zeker geen last van het 1gb/8gb gebeuren. Ik gebruik wel een 64 gb sd kaart.
Ik zou voor de nieuwste moto G gaan.

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 20:17
ik ben van de moto g (1G) naar een chinees model gegaan. Als ik jou was zou ik een Chinese telefoon nemen. bijvoorbeeld een Letv x600 of een meizu MX5

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
+ 1GB RAM volstaat nu (ideaal is anders), maar gezien de telefoon langer mee moet, is 2GB RAM aan te raden.

+ Twee jaar kun je met de Moto G - 2/16GB (2015) wel doorkomen. Ook met de updates zit het wel snor.

+ Er van uitgaande dat de betreffende versie 250 euro gaat kosten, kun je voor 25 euro meer eventueel nu al een nog wat sterker toestel aanschaffen, de Alcatel OneTouch Idol 3 5.5

+ Vergelijking tussen de Moto G (2015), Idol 3 en Asus Zenphone 2: Is a $250 Smartphone Worth It?
Pagina: 1