Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eén computer enorm trage wifi bij glasvezel

Pagina: 1
Acties:

• its.rAlphie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 11:17

its.rAlphie

still present.

Topicstarter
Ik ervaar een probleem waar ik wat advies voor nodig heb m.b.t. het thuisnetwerk hier.
Sinds gisteren is glasvezel opgeleverd in mijn nieuwe huis. We hebben hier 3 computers staan (1 iMac en 2 pc's). Daarnaast hebben we een iPad, een iPhone en 2 andere smartphones.

Alles is per wifi verbonden met de router/modem. Op elk device halen we flinke snelheden tussen 1 en 3MB/sec. Echter, op één pc blijft de snelheid steken tussen 0 en 30KB/sec. Deze pc is uitgerust met een wifi-dongle van het type 802.11n (max 300mbps). Het wisselen van de dongle met die van de andere pc (54g) maakt niets uit. Andersom, beide dongles werken in die andere pc zoals ze moeten.

Het ligt dus niet aan een kapotte dongle. Qua bereik staat dit apparaat tussen de anderen in en dus zou dit ook niet moeten uitmaken (signaalsterkte 60%, verbindingskwaliteit 97%, verbonden met gemiddeld 65 Mbps). Overigens zit er ook een vaste netwerkkaart is (1Gbps) en wanneer ik die verbindt met de modem (dwars door het huis), dan geeft deze gewoon normale snelheden door. Vast verbinden heeft de voorkeur, maar dat gaat momenteel niet. Wifi zou het goed moeten doen.

Het systeem draait op windows 8.1 en is pas enkele maanden oud. Wat zie ik over het hoofd?

'No matter where you go, there you are' --- Details over mijn compu's...

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
Welk OS draait die "goede" pc ?
Staat de usb poort op maximale snelheid ingesteld van de probleem pc?

Zal weleens een 8.1 driver kwestie kunnen zijn....

[ Voor 40% gewijzigd door EverLast2002 op 07-08-2015 15:19 ]

• its.rAlphie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 11:17

its.rAlphie

still present.

Topicstarter
Die draait ook op 8.1.

Hoewel een 30mbit verbinding toch een betere snelheid dient te geven er slechts 6 meter overbrugt dient te worden zonder beton, komt er -eenmaal 50cm. hoger gezet- een beter signaal door, 500Kb/sec.

Vaste kabel zou vast beter zijn.

'No matter where you go, there you are' --- Details over mijn compu's...