Eindelijk is het tijd om weer eens een nieuwe PC te bouwen.
Oude PC met i7 920 voldoet prima maar is alweer 6 jaar oud en de X25 M 80 GB SSD begint een beetje vol te raken.
Ik wil perse een systeem met een Skylake processor en ddr 4 geheugen omdat ik er weer 6 jaar mee wil doen.
Gezien wat ik doe met mijn PC is dit systeem helemaal over de top maar heb gewoon zin om een SUPER PC te bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen. En niet te vergeten de "loodzware game" patience
Photoshop , downloaden van allerlei (500/500 glas in huis), VPN/ remote desktop sessies met 7 winkeltjes, excel spreadsheets bewerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- €1500,00
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord IBM Model M (PS/2 USB converter in the house), Muis logitech, Monitor Acer B243HL, ongebruikte Windows 8 pro in the house
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor Skylake en dan maar meteen de duurste (die 1500 moet toch op
)
Moederbord Asus altijd goed bevallen altijd deluxe gehad maar dit maal geen deluxe want wifi en bluetooth gebruik ik niet.
Behuizing Lian Li heb ik nu ook maar wil oude systeem behouden.
Koeler gezien overclock mogelijkheden deze "grote jongen".
Geheugen dit staat in de QVL van asus en is nog enigzins betaalbaar.
Voeding modulair en lijkt me groot genoeg. (staat niet in de QVL)
SSD en daar is het eigenlijk allemaal om begonnen past niet in mijn huidige systeem en lijkt me "angstig" snel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee.
Ga je overklokken?
Niet direct maar wel leuk om mee te spelen
Vragen c.q. onzekerheden:
Past de koeler wel in de kast?
Geheugen bestaat uit 4 dus upgrade duur maar wat dan? ( 16 GB moet genoeg zijn maar ja iemand riep ooit dat 640 KB genoeg was)
Oude PC met i7 920 voldoet prima maar is alweer 6 jaar oud en de X25 M 80 GB SSD begint een beetje vol te raken.
Ik wil perse een systeem met een Skylake processor en ddr 4 geheugen omdat ik er weer 6 jaar mee wil doen.
Gezien wat ik doe met mijn PC is dit systeem helemaal over de top maar heb gewoon zin om een SUPER PC te bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen. En niet te vergeten de "loodzware game" patience
Photoshop , downloaden van allerlei (500/500 glas in huis), VPN/ remote desktop sessies met 7 winkeltjes, excel spreadsheets bewerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- €1500,00
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord IBM Model M (PS/2 USB converter in the house), Muis logitech, Monitor Acer B243HL, ongebruikte Windows 8 pro in the house
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 380,95 | € 380,95 |
| 1 | Asus Z170-A | € 159,80 | € 159,80 |
| 1 | Lian Li PC-A05FNA | € 104,50 | € 104,50 |
| 1 | Noctua NH-D15 | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4B3300C16 | € 268,50 | € 268,50 |
| 1 | Corsair Enthusiast TX550M | € 91,50 | € 91,50 |
| 1 | Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 400GB | € 427,80 | € 427,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.520,05 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor Skylake en dan maar meteen de duurste (die 1500 moet toch op
Moederbord Asus altijd goed bevallen altijd deluxe gehad maar dit maal geen deluxe want wifi en bluetooth gebruik ik niet.
Behuizing Lian Li heb ik nu ook maar wil oude systeem behouden.
Koeler gezien overclock mogelijkheden deze "grote jongen".
Geheugen dit staat in de QVL van asus en is nog enigzins betaalbaar.
Voeding modulair en lijkt me groot genoeg. (staat niet in de QVL)
SSD en daar is het eigenlijk allemaal om begonnen past niet in mijn huidige systeem en lijkt me "angstig" snel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee.
Ga je overklokken?
Niet direct maar wel leuk om mee te spelen
Vragen c.q. onzekerheden:
Past de koeler wel in de kast?
Geheugen bestaat uit 4 dus upgrade duur maar wat dan? ( 16 GB moet genoeg zijn maar ja iemand riep ooit dat 640 KB genoeg was)
never argue with a moderator, he will shut your account down.