Nieuw Skylake systeem met NVMe

Pagina: 1
Acties:

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-02 10:09
Eindelijk is het tijd om weer eens een nieuwe PC te bouwen.

Oude PC met i7 920 voldoet prima maar is alweer 6 jaar oud en de X25 M 80 GB SSD begint een beetje vol te raken.
Ik wil perse een systeem met een Skylake processor en ddr 4 geheugen omdat ik er weer 6 jaar mee wil doen.

Gezien wat ik doe met mijn PC is dit systeem helemaal over de top maar heb gewoon zin om een SUPER PC te bouwen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen. En niet te vergeten de "loodzware game" patience :)
Photoshop , downloaden van allerlei (500/500 glas in huis), VPN/ remote desktop sessies met 7 winkeltjes, excel spreadsheets bewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- €1500,00

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord IBM Model M (PS/2 USB converter in the house), Muis logitech, Monitor Acer B243HL, ongebruikte Windows 8 pro in the house

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 380,95€ 380,95
1Asus Z170-A€ 159,80€ 159,80
1Lian Li PC-A05FNA€ 104,50€ 104,50
1Noctua NH-D15€ 87,-€ 87,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4B3300C16€ 268,50€ 268,50
1Corsair Enthusiast TX550M€ 91,50€ 91,50
1Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 400GB€ 427,80€ 427,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.520,05

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor Skylake en dan maar meteen de duurste (die 1500 moet toch op :) )

Moederbord Asus altijd goed bevallen altijd deluxe gehad maar dit maal geen deluxe want wifi en bluetooth gebruik ik niet.

Behuizing Lian Li heb ik nu ook maar wil oude systeem behouden.

Koeler gezien overclock mogelijkheden deze "grote jongen".

Geheugen dit staat in de QVL van asus en is nog enigzins betaalbaar.

Voeding modulair en lijkt me groot genoeg. (staat niet in de QVL)

SSD en daar is het eigenlijk allemaal om begonnen past niet in mijn huidige systeem en lijkt me "angstig" snel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee.

Ga je overklokken?
Niet direct maar wel leuk om mee te spelen

Vragen c.q. onzekerheden:

Past de koeler wel in de kast?
Geheugen bestaat uit 4 dus upgrade duur maar wat dan? ( 16 GB moet genoeg zijn maar ja iemand riep ooit dat 640 KB genoeg was)

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Verwijderd

En nu even serieus!

Jou i7 920 kan nog wel 6 jaar mee met wat je er mee doet. Grotere ssd erin en gaan.
Wil je toch nieuw dan zal een i3 al overkill zijn en ben je voor €500,- klaar.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Jij gaat 1500 euro uitgeven aan een systeem waarbij je alleen patience mee gaat spelen? Het is jouw geld maar over de balk smijten is hier wel duidelijk ten sprake.

Zoals al gezegd werd, grotere SSD erin en je bent alweer klaar. Kan je je geld bewaren voor andere leuke dingen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Speedster
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:38:
En nu even serieus!

Jou i7 920 kan nog wel 6 jaar mee met wat je er mee doet. Grotere ssd erin en gaan.
Wil je toch nieuw dan zal een i3 al overkill zijn en ben je voor €500,- klaar.
Xtr3me4me schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:42:
Jij gaat 1500 euro uitgeven aan een systeem waarbij je alleen patience mee gaat spelen? Het is jouw geld maar over de balk smijten is hier wel duidelijk ten sprake.

Zoals al gezegd werd, grotere SSD erin en je bent alweer klaar. Kan je je geld bewaren voor andere leuke dingen.
"Gezien wat ik doe met mijn PC is dit systeem helemaal over de top maar heb gewoon zin om een SUPER PC te bouwen."

[ Voor 32% gewijzigd door Speedster op 07-08-2015 12:44 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Speedster schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:42:
[...]

"Gezien wat ik doe met mijn PC is dit systeem helemaal over de top maar heb gewoon zin om een SUPER PC te bouwen."
Ok prima, maar als jij een super pc wilt bouwen...waar is dan je videokaart in het rijtje? :+

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10-2025
Ik zou de specificaties van de leverancier er op nalezen....wij kunnen gezien het doel niet echt een zinnig woord over zeggen....

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-01 12:50
Zolang je niet gamed of je PC gebruikt voor werk kan je bijna altijd toe met een pc van €600. Dus ga je er echt niets anders mee doen?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik snap deze aankoop echt niet. Dit is gewoon geld verbranden. Koop dan ook meteen een iMac als je toch geld zat hebt en niet veel zinnigs er mee doet.

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

Eguna

AMD is liev

Die nieuwe skylake i5 is écht zat voor jouw gebruik, dat ding zal al zo ongelofelijk snel zijn... Maar zelf weten natuurlijk

My life for hire!

• Speedster
GOTD schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:45:
Zolang je niet gamed of je PC gebruikt voor werk kan je bijna altijd toe met een pc van €600. Dus ga je er echt niets anders mee doen?
Oeps val nu toch een beetje door de mand....

Wil nog weleens wat downloaden (500/500 glas) heb een vrouw met foto hobby en wat winkeltjes die ik van uit huis bestuur.

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Nieuwe SSD er bij prikken en klaar is kees. Kost je hooguit 150 euro. :)

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Speedster schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

Oeps val nu toch een beetje door de mand....

Wil nog weleens wat downloaden (500/500 glas) heb een vrouw met foto hobby en wat winkeltjes die ik van uit huis bestuur.
Foto hobby...wat verstaat men daaronder? Photoshoppen etc...? Of gewoon foto's op de pc bekijken?
Dan alsnog is skylake over ten top voor wat je gebruikt, tenzij je vrouw zwaar gaat photoshoppen :+

• Speedster
Xtr3me4me schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:43:
[...]

Ok prima, maar als jij een super pc wilt bouwen...waar is dan je videokaart in het rijtje? :+
Das een goeie! Daar wacht ik nog even mee eerst maar eens kijken wat die onboard GPU doet.

• Speedster
Xtr3me4me schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:50:
[...]

Foto hobby...wat verstaat men daaronder? Photoshoppen etc...? Of gewoon foto's op de pc bekijken?
Dan alsnog is skylake over ten top voor wat je gebruikt, tenzij je vrouw zwaar gaat photoshoppen :+
Ze maakt veel foto's die ik dan opleuk in Photoshop.

• GOTD
Waarom kies je voor deze SSD? Reviews zijn wel goed maar je kan daar toch behoorlijk op besparen. Bijvoorbeeld: pricewatch: Samsung 850 Pro 512GB scheelt je alweer bijna €200

• Speedster
GOTD schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:53:
Waarom kies je voor deze SSD? Reviews zijn wel goed maar je kan daar toch behoorlijk op besparen. Bijvoorbeeld: pricewatch: Samsung 850 Pro 512GB scheelt je alweer bijna €200
Omdat ik denk dat deze ssd dezelfde beleving geeft als de Intel destijds.

• Mathoesoe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-10-2025
Zonde van je geld, dat mag duidelijk zijn.
Een super pc bouwen, alleen omdat je er zin in hebt?

Zoals in de reacties hierboven al gezegd is, Skylake is absoluut niet nodig. Met jou wensen merk je weinig verschil tussen een i3/i5 en een nieuwe Skylake processor. Hetgeen wat je met je computer doet, vergt niet veel van het systeem.

Schaf gewoon een nieuwe SSD aan. Niet de "Ik denk dat deze SSD goed is", maar één die een goede review heeft. Zo kun je alsnog jaren met je huidige computer doen.

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-02 12:11
Ik snap even niet waarom iedereen hier moet melden dat het zonde van het geld is. Dit is totaal de vraag toch niet van de TS?

Hij vraagt advies voor het bouwen van een PC met deze hardware. Beetje jammer van dit soort reacties.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zenety schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:08:
Ik snap even niet waarom iedereen hier moet melden dat het zonde van het geld is. Dit is totaal de vraag toch niet van de TS?

Hij vraagt advies voor het bouwen van een PC met deze hardware. Beetje jammer van dit soort reacties.
Zie het meer als advies + extra service. Ja de TS vraagt er niet om, maar wij geven wel de extra service dat het zonde zou zijn om zoveel geld uit te geven voor het gene de TS gaat gebruiken.

Daarin tegen staat de TS vrij om te doen wat hij wilt doen met zijn geld.

• Mathoesoe
Zenety schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:08:

Ik geloof dat er genoeg mensen zijn hier, die ook gewoon advies willen geven. Dat vind ik zelf ook geen probleem, maar iedereen mag ook eerlijk zijn en zeggen wat hij of zij vind.

De reacties hierboven zijn alleen om de TS te helpen en geld te besparen. Met het geld wat hij overhoud, koopt hij over een paar jaar weer wat leuks. De Skylake processoren worden gefaseerd uitgebracht. Er komt dus nog meer moois aan en misschien wel iets wat goedkoper is en beter bij de wens van de TS past.

Maar het zijn maar ideeën en de TS mag uiteindelijk zelf de beslissing maken. :)

• Joshh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-02 18:46
Nieuwe Skylake i5 is ook mooi zat man! Kies gewoon van alles wat je hebt gekozen hierboven voor een stapje terug, en je kunt echt 10 jaar vooruit. Het is inderdaad een beetje zonde om dit systeem aan te schaffen en dus je kooplust te bevredigen, maar dat t over 5 jaar weer begint te kriebelen.

En verdiep je anders eens in de samenstelling van de kleuren van je componenten en probeer d'r een gelikt kastje van te maken. Staat ook mooi! :D

• GOTD
Goed, genoeg gezegd over dat je ook een andere keuze kan maken. Ik denk dat dat punt nu wel gemaakt is. Laten we kijken naar wat je op je lijstje hebt staan en wat we hier van vinden.

Processor en moederbord zijn goed uit verschillende reviews gekomen. Ze bestaan pas net dus meer informatie hebben we er ook niet over.

De SSD is ook gewoon goed, een van de snelste die er is.

Voeding heeft veel vermogen, mocht je er nog een GPU bij willen zetten ben je hier op voorbereid.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Investeer vooral in andere randapparatuur zoals een mooi groot 27" IPS scherm om de kleuren van de foto's pas echt goed te zien. Leuke muziek installatie? Inkt van je printer uitgedroogd?

En ik snap best dat als je wat geld overhebt dat je dan toch een leuke PC wil. Gooi er een Skylake i5 in, idd ivm DDR4. Wat dat betreft, negeer die hele QVL. Werkt het niet, kun je het altijd met de wet kopen op afstand terugsturen. Mijn ervaring is dat het gewoon werkt, hell, ik heb in 2 systemen dualchannel gedraait met verschillende modules zonder problemen. 16GB DDR4 heb je al voor 100-120 euro, wat je nu hebt is veel te duur.

Qua SSD, neem een MX200, die heeft power loss capacitors, dus ook die biedt bescherming. Mijn advies, steek (alsnog overkill, maarja boys and toys ;) ) 1000 euro in een mooie rappe bak en steek de andere 500 euro in de "beleving". Goed scherm, goede speakers en ander randapparatuur en wellicht ander fancy spul/gadgets voor zover niet aanwezig.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 07-08-2015 13:42 ]

Verwijderd

Ik sluit mij aan bij GENETX, investeren in andere zaken zorgt dat je investering langer nuttig blijft. Het heeft weinig zin om superlang te wachten (6+ jaar) en dan opeens een bom geld uitgeven. Dan kun je beter ieder anderhalf tot twee jaar een nieuwe computer kopen. Dan ben je ongeveer evenveel geld kwijt en omdat je steeds iets nieuws koopt ben je ook altijd up-to-date, terwijl je nooit het allersnelste/duurste draait wat qua prijs/prestatie-verhouding gewoon slechter is dan de veel goedkopere mainstream onderdelen.

Wil je hoge snelheden met je SSD, kun je altijd nog overwegen twee keer MX200 in RAID0 te zetten. Dat werkt uitstekend en mocht je inderdaad met Photoshop grote bestanden willen bewerken dan kan dit nog een kleine boost geven. Bedenk dat SSDs al supersnel zijn dus nog sneller heeft maar zeer beperkt nut.

• GOTD
Ik ben het ook met iedereen eens die zegt dat het zonde is van het geld enz enz enz maar het heeft geen zin om steeds het zelfde punt te herhalen. Het punt van overkill te duur enz zijn gemaakt. Laten we kijken naar wat Speedster wil hebben en wat hij eventueel kan aanpassen.

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik vind het 1 van de grootste hekelpunten op het tweakersforum.

Men stelt iets samen. Vraagt op basis van de samengestelde producten advies/feedback.
Krijgt vervolgens compleet onzinnige antwoorden ten opzichte van de vraagstelling.

Het lijkt wel een sport om te roepen dat men te veel uitgeeft en vooral hoe een systeem goedkoper kan in plaats van beter.

Natuurlijk is het goed om iemand daar op te wijzen! Mee eens. Maar vaak (en in dit topic NADRUKKELIJK) wordt er door de topicstarter al op gewezen dat bepaalde componenten niet bespreekbaar zijn. Lijkt me zinloos dat het dan wel 3-4- misschien wel 8 keer geroepen wordt.

Misschien is deze beste persoon wel rijk. Wellicht moet de persoon in kwestie plusminus 1500 euro uitgeven voor belastingvoordeel. Om maar iets te noemen.
Laat hem vooral zijn geld uitgeven. De economie in Nederland heeft baat bij dit soort mensen!

Dan nog even on topic: Een 1500 Euro systeem, wat je zelf een supersysteem wilt gaan noemen, Mag wel een GPU in!

edit Ik keek nog even verder, de koeler gaat vrij krap worden? Zal wellicht iets marge hebben maar let daar op!

[ Voor 5% gewijzigd door Leijenaar op 07-08-2015 13:55 ]

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
als die alleen patiencen wilt kan die met integrated GPU ook makkelijk :P

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Speedster
GENETX schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:30:
Wat dat betreft, negeer die hele QVL. Werkt het niet, kun je het altijd met de wet kopen op afstand terugsturen. Mijn ervaring is dat het gewoon werkt, hell, ik heb in 2 systemen dualchannel gedraait met verschillende modules zonder problemen. 16GB DDR4 heb je al voor 100-120 euro, wat je nu hebt is veel te duur.
GENETX bedankt voor de inhoudelijke reactie.

DDR4 aanschaf daar zit nu juist een probleem. Wil graag de mogelijkheden om te upgraden naar max Ram open houden.
Dat zou betekenen 2 x 16 GB en later 2x 16 GB erbij.
Helaas zijn 16 GB modules nogal stevig aan de prijs.

Wellicht koop ik zoals jij zegt 16 GB ddr4 voor weinig en mocht ik de toekomst naar 64 GB willen, gooi ik die 16 GB in de la.

• GENETX
  • Nu online
Dat zou ik inderdaad doen, de kans dat je ooit 64GB nodig hebt in 6 jaar is al vrij gering en tzt is er ook veel sneller geheugen op de markt. Daarbij is je huidige keuze nog minder goed. Je hebt nu 4x 4GB gekozen ;) . Geheugen wordt per kit verkocht en de grootte is dus voor de kit als geheel.

Let ook vooral op het verschil tussen overkill en overpriced. Ik ben zelf niet vies van overkill (vorige week ook 1500 excl kast voor een 6-core i7 haswell-e neergelegd, al ga ik wel meer doen dan patience), maar je moet wel oppassen voor overpriced spul zoals het geheugen wat je nu had of bijvoorbeeld die SSD. Gezien mijn eigen zoektocht inc. GPU en duur X99 platform, zou jij max rond de 1200 uit moeten komen. Daarboven is het waarschijnlijk overpriced. Een hele mooie kast voor het oog daargelaten.

Verder kun je nog kijken naar bv de Scythe Mugen 4 als koeler. Andere suggestie zou een mooi en stil (watergekoeld) systeem kunnen zijn. In de PW sorteren op populariteit wil wel helpen. Doorgaans heb je dan ook direct redelijk goede keuzes door de kliks die vanuit al deze advies topics komen ;)

En verder, let bij het kiezen van componenten op de leverbaarheid. Je kast, voeding en het RAM dus zijn niet echt leverbaar ;)

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 07-08-2015 14:19 ]

• Speedster
Leijenaar schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:51:
Ik vind het 1 van de grootste hekelpunten op het tweakersforum.

Men stelt iets samen. Vraagt op basis van de samengestelde producten advies/feedback.
Krijgt vervolgens compleet onzinnige antwoorden ten opzichte van de vraagstelling.

Het lijkt wel een sport om te roepen dat men te veel uitgeeft en vooral hoe een systeem goedkoper kan in plaats van beter.

Natuurlijk is het goed om iemand daar op te wijzen! Mee eens. Maar vaak (en in dit topic NADRUKKELIJK) wordt er door de topicstarter al op gewezen dat bepaalde componenten niet bespreekbaar zijn. Lijkt me zinloos dat het dan wel 3-4- misschien wel 8 keer geroepen wordt.

Misschien is deze beste persoon wel rijk. Wellicht moet de persoon in kwestie plusminus 1500 euro uitgeven voor belastingvoordeel. Om maar iets te noemen.
Laat hem vooral zijn geld uitgeven. De economie in Nederland heeft baat bij dit soort mensen!

Dan nog even on topic: Een 1500 Euro systeem, wat je zelf een supersysteem wilt gaan noemen, Mag wel een GPU in!

edit Ik keek nog even verder, de koeler gaat vrij krap worden? Zal wellicht iets marge hebben maar let daar op!
Leijenaar ook jij bedankt voor je inhoudelijke reactie.

Inderdaad tweakers slaat een beetje door in "goedkoop en voor weinig".

Rijk ja wat is rijk? Bill Gates is rijk. Ik heb een goed inkomen en verwen mezelf graag met "spullen".

Aangezien ik het systeem zakelijk ga aanschaffen zal het niet zo makkelijk zijn om gebruik te maken van kopen op afstand. Dus de koeler moet ik goed overleggen met de leverancier. (Bedankt voor de waarschuwing!)

Zoals eerder aan gegeven GPU koop ik later, eerst maar eens kijken wat de onboard GPU kan.

• doetmaarwadt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-01 09:28
top systeem en eens met GENETX
- dus goedkoper geheugen inzetten, bespaart je 125
- goedkopere SSD bespaart je nog eens 300 knaken
- andere koeler scheelt 25
dan 450 over voor mooie ledjes in je pc

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
GENETX schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:30:
Investeer vooral in andere randapparatuur zoals een mooi groot 27" IPS scherm om de kleuren van de foto's pas echt goed te zien. Leuke muziek installatie? Inkt van je printer uitgedroogd?

En ik snap best dat als je wat geld overhebt dat je dan toch een leuke PC wil. Gooi er een Skylake i5 in, idd ivm DDR4. Wat dat betreft, negeer die hele QVL. Werkt het niet, kun je het altijd met de wet kopen op afstand terugsturen. Mijn ervaring is dat het gewoon werkt, hell, ik heb in 2 systemen dualchannel gedraait met verschillende modules zonder problemen. 16GB DDR4 heb je al voor 100-120 euro, wat je nu hebt is veel te duur.

Qua SSD, neem een MX200, die heeft power loss capacitors, dus ook die biedt bescherming. Mijn advies, steek (alsnog overkill, maarja boys and toys ;) ) 1000 euro in een mooie rappe bak en steek de andere 500 euro in de "beleving". Goed scherm, goede speakers en ander randapparatuur en wellicht ander fancy spul/gadgets voor zover niet aanwezig.
Dit ja een 1440p schermpje is veel prettiger dan die basis Acer, investeer in een prima moderne pc en gebruikt de rest voor scherm/speakers e.d.

• Speedster
GENETX schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:13:
Dat zou ik inderdaad doen, de kans dat je ooit 64GB nodig hebt in 6 jaar is al vrij gering en tzt is er ook veel sneller geheugen op de markt. Daarbij is je huidige keuze nog minder goed. Je hebt nu 4x 4GB gekozen ;) . Geheugen wordt per kit verkocht en de grootte is dus voor de kit als geheel.

Let ook vooral op het verschil tussen overkill en overpriced. Ik ben zelf niet vies van overkill (vorige week ook 1500 excl kast voor een 6-core i7 haswell-e neergelegd, al ga ik wel meer doen dan patience), maar je moet wel oppassen voor overpriced spul zoals het geheugen wat je nu had of bijvoorbeeld die SSD. Gezien mijn eigen zoektocht inc. GPU en duur X99 platform, zou jij max rond de 1200 uit moeten komen. Daarboven is het waarschijnlijk overpriced. Een hele mooie kast voor het oog daargelaten.

Verder kun je nog kijken naar bv de Scythe Mugen 4 als koeler. Andere suggestie zou een mooi en stil (watergekoeld) systeem kunnen zijn. In de PW sorteren op populariteit wil wel helpen. Doorgaans heb je dan ook direct redelijk goede keuzes door de kliks die vanuit al deze advies topics komen ;)

En verder, let bij het kiezen van componenten op de leverbaarheid. Je kast, voeding en het RAM dus zijn niet echt leverbaar ;)
Ok DDR 4 keuze was verkeerd maar dat kwam door gebrek aan verstand ervan en de QVL.
Bedankt voor je Tip!

Die SSD is toch MEGA snel zeker i.c.m Skylake?
Jammer dat tweakers Skylake niet heeft getest met NVMe SSD en SATA SSD.

• Mathoesoe
De onboard GPU is vrij aardig.

Tweakers heeft er al een review over geschreven. Misschien heb je het al gelezen, anders is het leuk leesvoer.

• GENETX
  • Nu online
Ja, die SSD is megasnel in benchmarks. Jij gaat het echter nooit merken. Zoals al eens aangegeven, het gaat om de random access times om alles vlot te starten. Zo'n SSD is eigenlijk alleen maar echt interessant als je gigabytes aan data snel moet verwerken en analyseren en data echt de bottleneck is. Met een normale SSD zijn al je bestanden ook al in een split-second weggeschreven. Beetje onzinnig om het in een splitted-split-second te moeten doen.

Ik bedoel, het verschil tussen een i7 en i5 kun je nog eens merken als WinRAR bij een groot bestand een seconde of 5 sneller is. Zo'n SSD ga je niet met je gebrekkige menselijke beperkingen waarnemen :+ . Dat is gewoon 250 euro die je min of meer in een put gooit en je hebt dan nog minder capaciteit ook...

[ Voor 25% gewijzigd door GENETX op 07-08-2015 14:35 ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Waarom kiezen voor een NVMe-SSD? Als je toch voor Skylake kiest, kies dan een moederbord waarop je 1, 2 of 3 M.2 Ultra-sloten hebt, bijvoorbeeld de Z170 Extreme 7+ van Asrock.

Zelfde connectie als je Intel SSD (PCI-e 3.0 x4) en ook prima verkrijgbaar in verschillende groottes.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Speedster
Lijst aangepast:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Z170-A€ 154,-€ 154,-
1Lian Li PC-A55€ 94,97€ 94,97
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA€ 116,50€ 116,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.301,67

NVMe houd ik erin, download veel en ik verwacht dat het rar en par gebeuren veel sneller gaat.

Alles is nu leverbaar en de kleinere cooler past zeker in de behuizing.

Bedankt voor de hulp!

• GENETX
  • Nu online
Speedster schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:09:
Lijst aangepast:

#ProductPrijsSubtotaal
1Lian Li PC-A55€ 94,97€ 94,97
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA€ 116,50€ 116,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.301,67

NVMe houd ik erin, download veel en ik verwacht dat het rar en par gebeuren veel sneller gaat.

Alles is nu leverbaar en de kleinere cooler past zeker in de behuizing.

Bedankt voor de hulp!
De voeding is niet echt goed leverbaar hoor, daarbij klinkt hij mij ook niet erg bekend. Je zou eventueel ook hier nog advies kunnen vragen: Voeding advies en informatie topic - Deel 31
Ik verwacht dat de pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular wel een goede vervanger is om nog ruimte te houden voor een videokaart. Goede kwaliteit, modulair en stil :) (kwam er zelf na een zoektocht op uit).

Wat betreft de SSD, vergeet niet dat je andere bottlenecks hebt! Bij WinRAR / PAR is je processor waarschijnlijk de vertragende factor waardoor je alweer niks gaat merken:
http://nl.hardware.info/r...ks-igpu-winrar-420-512-mb
http://www.techpowerup.co...tel/750_SSD_1.2_TB/7.html

Gelukkig test Tweakers.ne took Multipar:
reviews: Intels Skylake-platform: sneller maar niet zuiniger
Ook daar zijn nog snellere processoren te vinden, dus ook daarin verwacht ik dat je CPU het traagste component is en niet de SSD.

Sowieso is die techpowerup review wel goed voor je om te lezen omdat die niet enkel synthetische benchmarks draait, maar daadwerkelijk applicaties die jij draait. Het gat is ongelovelijk klein en de Intel SSD wint bij lange na niet altijd. Windows 7 booten is zelfs ontzettend traag 8)7 . Al is het wel getest met een tragere dualcore Pentium van de Haswell generatie. Toch denk ik dat het verschil bij jou setup niet ineens anders is. Zo is bij HW.info de CPU duidelijk de beperkende factor aangezien de snellere 6- en 8-core Haswell-E processoren de i7 6700K nog voorbij streven met WinRAR.

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 07-08-2015 17:28 ]

• Speedster
Voeding gewijzigd en ook het geheugen.

Geheugen uit het andere Skylake aankoop Topic "gestolen". ( MusicAddict bedankt!)

http://www.kingston.com/datasheets/HX426C15FBK2_16.pdf

pricewatch unsorted: Kingston Technology memory D4 2666 16GB C15 Kingston Hyp kit 2x8GB, Fury black series (HX426C15FBK2/16)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Z170-A€ 153,-€ 153,-
1Lian Li PC-7H Zilver€ 101,10€ 101,10
1Noctua NH-U14S€ 57,95€ 57,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 75,95€ 75,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.196,75

Ga me nu eens verdiepen in waterkoeling. Lees dat het overclocken van de i7-6700K alleen maar wordt begrenst door de temperatuur. Die snakt naar water denk ik dan...

Net ff ingelezen in het watergebeuren en dat wordt hem (voor nu) toch maar niet.

Ik ga voor de Noctua nhu14s en die past in de Lian Li kast.

http://pcpartpicker.com/p...h=lian-li-case-pc7hx#m=99

[ Voor 16% gewijzigd door Speedster op 10-08-2015 08:17 ]

• Speedster
GENETX schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:21:
[...]

http://www.techpowerup.co...tel/750_SSD_1.2_TB/7.html

Sowieso is die techpowerup review wel goed voor je om te lezen omdat die niet enkel synthetische benchmarks draait, maar daadwerkelijk applicaties die jij draait. Het gat is ongelovelijk klein en de Intel SSD wint bij lange na niet altijd. Windows 7 booten is zelfs ontzettend traag 8)7 . Al is het wel getest met een tragere dualcore Pentium van de Haswell generatie. Toch denk ik dat het verschil bij jou setup niet ineens anders is. Zo is bij HW.info de CPU duidelijk de beperkende factor aangezien de snellere 6- en 8-core Haswell-E processoren de i7 6700K nog voorbij streven met WinRAR.
Jammer dat nog niemand de intel 750 heeft getest i.c.m. Skylake en Windows 10.

Techpower test met http://www.techpowerup.co...tel/750_SSD_1.2_TB/4.html

Maar goed iemand moet de 1e zijn en dat zal ik dan wel worden. ;)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leijenaar schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:51:
Er is dan ook niet echt een duidelijke vraagstelling. TS wilt een super pc maar heeft geen enkele noodzaak om deze aan te schaffen. Hij doet niks waarvoor dergelijke performance noodzakelijk is. Dat maakt het erg lastig om advies te geven, immers er is voor geen enkele keuze echt betere argumentatie te verzinnen dan "geld moet op".

--------------------

Dat terzijde, ik zou het geld niet gaan plaatsen in SSD's waarvan je werkelijk waar niet het snelheidsverschil gaat merken. Het is interessanter om dan te kijken naar randapparatuur zoals monitoren, geluidsapparatuur, mooie beamer aan de muur, touchscreen monitor,...

Anders wellicht eens kijken naar een setup met twee of drie moderne en grote monitoren? Zeker als je met foto's bezig bent is een goede gekalibreerde monitor met natuurgetrouwe kleurweergave veel interessanter dan een i7 ipv een i5. Dan mik je die Acer de deur uit en ga je voor een tweetal goede 24"/27" IPS schermen.

Als je trouwens echt snel wilt downloaden, neem dan twee goedkopere SSD's in plaats van een enkele dure. Het is sneller om op een schijf te lezen en het dan op een andere weg te schrijven tijdens het uitpakken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:20
GOTD schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:46:
Ik ben het ook met iedereen eens die zegt dat het zonde is van het geld enz enz enz maar het heeft geen zin om steeds het zelfde punt te herhalen. Het punt van overkill te duur enz zijn gemaakt. Laten we kijken naar wat Speedster wil hebben en wat hij eventueel kan aanpassen.
tuurlijk, en mensen komen hier om eventueel betere opties te vinden voor hun doeleinden. en 90% zelfs nog geld besparen. hij wil duidelijk niet besparen. wat valt er dan nog te discussiëren?

zijn kast die vrijwel niet leverbaar is? zijn veel te zware oude en grote kans niet geweldige voeding?
of zijn veel te dure ssd?

90% van zijn lijstje is overkill en klopt niet. maar ik krijg ook de indruk dat meneer gewoon zijn geld wil weggeven(geef het dan gewoon aan een goeddoel.) dus ja we kunnen hem een bx100/mx200 aanbieden. scheelt hem ong 250 euro. maar dat is ook weer x% minder status op zijn e-peen. en dat wil meneer ook niet. dus zijn we eigenlijk klaar met dit topic in mijn ogen.

/al eerder aangegeven in een ander topic, maar je hóeft niet te reageren hè...

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 10-08-2015 14:34 ]

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
loki504 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:06:
[...]
90% van zijn lijstje is overkill en klopt niet. maar ik krijg ook de indruk dat meneer gewoon zijn geld wil weggeven(geef het dan gewoon aan een goeddoel.) dus ja we kunnen hem een bx100/mx200 aanbieden. scheelt hem ong 250 euro. maar dat is ook weer x% minder status op zijn e-peen. en dat wil meneer ook niet. dus zijn we eigenlijk klaar met dit topic in mijn ogen.
Dat is bijna een wereldbeschouwing, die je daar neerzet. Als je een leuke berg geld wilt uitgeven aan speelgoed is dat toch prima, dit is trouwens nog een relatief laag bedrag. Kijk eens wat sommigen uitgeven aan de velgen onder hun auto, dat is beslist niet nodig en geeft vaak nog een slechtere performance ook. Zo'n setje kan zonder problemen in de duizenden lopen.

Veel zaken zijn onnodig, een dikke pc, een 60inch tv, een dikke duitse bak enz enz. Soms is geld uitgeven gewoon voor de lol. TS : dus hups koop die pc, nog een 980TI erin en inderdaad een goede 1440p monitor, want dat is uiteindelijk wat je ziet van de pc. Dat kastje met spullen gaat dicht en staat naast je buro, wat op het schem staat is het resultaat. Dus meer centen, koop een betere monitor. Vast budget ? laat wat zaken wat minder worden voor een beter scherm, thats it !

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-02 07:29
Ik sluit me aan bij de heren die een beter scherm adviseren. Zoon el cheapo TN Acer kan echt niet als je zo'n dikke pc er aan gaat hangen.

• Speedster
HaseMike schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:14:
[...]

Dat is bijna een wereldbeschouwing, die je daar neerzet. Als je een leuke berg geld wilt uitgeven aan speelgoed is dat toch prima, dit is trouwens nog een relatief laag bedrag. Kijk eens wat sommigen uitgeven aan de velgen onder hun auto, dat is beslist niet nodig en geeft vaak nog een slechtere performance ook. Zo'n setje kan zonder problemen in de duizenden lopen.

Veel zaken zijn onnodig, een dikke pc, een 60inch tv, een dikke duitse bak enz enz. Soms is geld uitgeven gewoon voor de lol. TS : dus hups koop die pc, nog een 980TI erin en inderdaad een goede 1440p monitor, want dat is uiteindelijk wat je ziet van de pc. Dat kastje met spullen gaat dicht en staat naast je buro, wat op het schem staat is het resultaat. Dus meer centen, koop een betere monitor. Vast budget ? laat wat zaken wat minder worden voor een beter scherm, thats it !
Bedankt voor je inhoudelijke reactie Mike.

Zal me eens verdiepen in een betere monitor. Met een graka wacht ik nog even.

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 18:29
Iig opletten met het geheugen, omdat de Skylake cpu's aardig gevoelig zijn voor latency. Zeker het standaard geheugen geeft vaak relatief slechte resultaten.

Zaak is dus om geheugen met relatief goede latency te pakken, maar wat nog wel in het betaalbare deel van de prijs-curve zit.

http://forums.anandtech.c...p=37618258&postcount=3282

[ Voor 10% gewijzigd door cannibal op 10-08-2015 11:49 ]

• Damien
  • Laatst online: 07-01 00:48

Damien

-iwnl-

Niet om lullig te doen, maar ik vind de gehele opzet wat vreemd. Dat TS geld wil uitgeven, prima dat is zijn goed recht. Echter de keuze vind ik merkwaardig. En ik zal zeggen waarom, het moet het nieuwste van het nieuwste zijn qua processor, maar vervolgens mis ik de daadwerkelijke wil om ook een daadwerkelijke "super" pc neer te zetten.

Waar is de Titan X die ik dan toch ook wel in dit systeem verwacht? Of in ieder geval een 980 Ti. Waar is de kast met window om dit systeem te kunnen bewonderen? Waar is de afstemming in kleuren om dit ook een mooi geheel te maken?

Nee persoonlijk moet ik me dan wel aansluiten bij de rest dat dit gewoon geld weggooien is, want ik kan ook wel een Ferrari motor kopen om het proberen te verstoppen in een Fiat 500, maar het ziet er nog steeds uit als een Fiat 500... Wil je geld uitgeven, doe dat dan ook met een fatsoenlijk beleid en ga dan niet bezuinigen op andere onderdelen.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• cannibal
Performance is er natuurlijk op veel gebied.
Als je nooit gamed, heb je daar geen performance voor nodig en trekt de iGPU Windows en alle andere zaken (zelfs OpenCL) prima. Ook meerdere schermen.

Snelle schijf en CPU acties kan ik dan prima rijmen. Zeker omdat je dan ook stroom-technisch (en dus warmte) ook prima zit en alles in een fatsoenlijk klein kastje kan (indien gewenst).

• Damien

Damien

-iwnl-

cannibal schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:03:
Performance is er natuurlijk op veel gebied.
Als je nooit gamed, heb je daar geen performance voor nodig en trekt de iGPU Windows en alle andere zaken (zelfs OpenCL) prima. Ook meerdere schermen.

Snelle schijf en CPU acties kan ik dan prima rijmen. Zeker omdat je dan ook stroom-technisch (en dus warmte) ook prima zit en alles in een fatsoenlijk klein kastje kan (indien gewenst).
Maar daar heb je ook geen Skylake voor nodig... en tevens geen ddr4. Je koopt een systeem met eigenlijk geen enkele meerwaarde. Want ook deze processor kun je over een aantal jaar afschrijven, nieuwe generatie of niet.

Maar goed, zoals al vaker aangegeven, is dat natuurlijk vrij aan de TS om zo'n systeem te kopen. Echter als je het budget ervoor hebt, gebruik het dan ook. Want lullig uitgedrukt koopt hij nu een veelste dure calculator... terwijl hij qua hardware eigenlijk een heel mooi systeem kan maken. En wie weet misschien vind hij gamen ineens ook wel aantrekkelijk om te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Damien op 10-08-2015 12:21 ]

• Speedster
Damienx2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:56:
Niet om lullig te doen, maar ik vind de gehele opzet wat vreemd. Dat TS geld wil uitgeven, prima dat is zijn goed recht. Echter de keuze vind ik merkwaardig. En ik zal zeggen waarom, het moet het nieuwste van het nieuwste zijn qua processor, maar vervolgens mis ik de daadwerkelijke wil om ook een daadwerkelijke "super" pc neer te zetten.

Waar is de Titan X die ik dan toch ook wel in dit systeem verwacht? Of in ieder geval een 980 Ti. Waar is de kast met window om dit systeem te kunnen bewonderen? Waar is de afstemming in kleuren om dit ook een mooi geheel te maken?

Nee persoonlijk moet ik me dan wel aansluiten bij de rest dat dit gewoon geld weggooien is, want ik kan ook wel een Ferrari motor kopen om het proberen te verstoppen in een Fiat 500, maar het ziet er nog steeds uit als een Fiat 500... Wil je geld uitgeven, doe dat dan ook met een fatsoenlijk beleid en ga dan niet bezuinigen op andere onderdelen.
*knip* Als je je topic niet nog verder wil laten ontsporen, lijken me dit soort reacties niet handig :). Pik uit het advies wat je nodig hebt, meer niet.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 10-08-2015 14:35 ]

• GENETX
  • Nu online
Tsurany schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:52:
[...]
Als je trouwens echt snel wilt downloaden, neem dan twee goedkopere SSD's in plaats van een enkele dure. Het is sneller om op een schijf te lezen en het dan op een andere weg te schrijven tijdens het uitpakken.
Dat argument wilde ik ook maken... Die Intel SSD is echter nog sneller dan 2 SSD's in RAID.... Anderzijds, je kan wel 2 SSD's in RAID zetten ipv die Intel. Ietsje trager, wel 2,5 maal de capaciteit (1TB vs 400GB).

Qua scherm, kijk eens naar een 27" Dell ofzo. Zorg iig voor een IPS scherm. Wellicht is dit wat: pricewatch: Dell P2715Q Zwart

• cannibal
Damienx2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:13:
[...]

Maar daar heb je ook geen Skylake voor nodig... en tevens geen ddr4. Je koopt een systeem met eigenlijk geen enkele meerwaarde. Want ook deze processor kun je over een aantal jaar afschrijven, nieuwe generatie of niet.

Maar goed, zoals al vaker aangegeven, is dat natuurlijk vrij aan de TS om zo'n systeem te kopen. Echter als je het budget ervoor hebt, gebruik het dan ook. Want lullig uitgedrukt koopt hij nu een veelste dure calculator... terwijl hij qua hardware eigenlijk een heel mooi systeem kan maken. En wie weet misschien vind hij gamen ineens ook wel aantrekkelijk om te doen.
Natuurlijk geen Skylake voor nodig, maar blijft natuurlijk het nieuwste, waarom ouder kopen voor nagenoeg hetzelfde geld?
En wil hij gamen kan hij met 200-400 euro meer prima gamen, ook later?

• Damien

Damien

-iwnl-

cannibal schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:46:
[...]

Natuurlijk geen Skylake voor nodig, maar blijft natuurlijk het nieuwste, waarom ouder kopen voor nagenoeg hetzelfde geld?
En wil hij gamen kan hij met 200-400 euro meer prima gamen, ook later?
Opzich vrij simpel uit te leggen, TS wil een i7, die is niet nagenoeg hetzelfde geld. Daarbij genomen koop je nu een moederbord die waarschijnlijk ook geen jaren mee zal gaan aangezien het allemaal vrij pril is. Mocht dan daadwerkelijk die enorme verschuiving gaan komen dat je daadwerkelijk al deze hardware nodig gaat hebben (wat ik toch echt sterk betwijfel) zit je alsnog met een hele dure rekenmachine die verder weinig meer kan dan een webpagina snel laden. Geweldige investering, maar imo gekkenwerk. Of het totale pakket of anders er gewoon niet aan beginnen.

Oh voor de prijzen:
pricewatch: Intel Core i7-6700K Boxed á 390 euro, en voor wat TS wil doen pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed á 180 euro

En zelfs dan heb ik het nog over een enorme overkill. Dan hebben we het alleen nog maar over processor. Neem er geheugen / moederbord bij en je bent helemaal ver heen. Nee als je dan echt daadwerkelijk zo'n supersysteem wilt, neem er gewoon een fatsoenlijke videokaart bij.

• cannibal
Tuurlijk is het (waarschijnlijk) overkill, maar het werkt verder wel lekker ;)

En waarom een (zware) (extra) videokaart pakken welke alleen warmte en geluid produceert en je niet nodig hebt. Een CPU heb je sowieso nodig, En voor sommigen maakt die 210 euro niet zoveel uit. En ondanks dat DDR4 waarschijnlijk steeds sneller wordt, is het nu iets toekomst bestendiger als DDR3. Niet iedereen speelt games op zijn calculator.

Ik snap de sentimenten hier, maar TS moet in zijn eigen portemonee kijken en beslissen welk niveau de hardware hij wil hebben en kan betalen.

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
Ik zou TS ook aanraden naar Haswell-E te kijken met DDR4. Potentieel 6 cores (meer toekomstgericht) met afhankelijk van de processor ook 40 PCI-E lanes (makkelijk videokaartje bijprikken ooit, mocht hij dat willen... met tegelijkertijd lanes over voor de PCI-E SSD kaart).

XBO: Michaël#3318

• Speedster
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 365,50€ 365,50
1Lian Li PC-7H Zilver€ 100,20€ 100,20
1Noctua NH-U14S€ 61,95€ 61,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 134,31€ 134,31
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 75,95€ 75,95
1Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 400GB€ 414,95€ 414,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.306,86

Vandaag besteld bij Azerty.

Allen hartelijk bedankt voor het meedenken!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is wel een lelijke case voor die hardware :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Speedster
Tsurany schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:52:
Beauty is in the eye of the beholder... :)

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:52:
Helemaal mee eens spuuglelijk :?

• Damien

Damien

-iwnl-

Speedster schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:59:
[...]

Beauty is in the eye of the beholder... :)
Klopt helemaal, echter voor dat bedrag heb ik dan liever:

pricewatch: Fractal Design Define S - Window

;) Dan zie ik tenminste de dure hardware ook nog een keer.

• Speedster
Op 17-08-2015 geleverd.

DVD drive erbij besteld zodat ik mijn "oude" PC intact kon laten.

Betaald:

Voeding Coolermaster V550 semi modular: € 82,90
Kast LIAN-LI PC-7H : € 122,23
Processor koeler Noctua NH- U 14S : € 64,90
Ram DDR 4 Kingston HyperX Fury : € 134,90
Moederbord Asus Z170 a : € 164,90
SSD Intel 750 : € 421,35
Processor Intel i7-6700K : € 387,90
DVD drive Samsung SH-224DB : € 16.90
Verzendkosten : € 16,25

Totaal : € 1412,23

Patience gaat nu veel beter... :)

Systeem is muis stil en 40 watt p/u zuiniger dan vorig syteem.

Betere monitor erbij gekocht ASUS 27 L MX27AQLED voor € 574,75

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-02 09:19
Patience gaat nu veel beter.... :+ :+ ;(

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10-2025
Speedster schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:33:
Op 17-08-2015 geleverd.

DVD drive erbij besteld zodat ik mijn "oude" PC intact kon laten.

Betaald:

Voeding Coolermaster V550 semi modular: € 82,90
Kast LIAN-LI PC-7H : € 122,23
Processor koeler Noctua NH- U 14S : € 64,90
Ram DDR 4 Kingston HyperX Fury : € 134,90
Moederbord Asus Z170 a : € 164,90
SSD Intel 750 : € 421,35
Processor Intel i7-6700K : € 387,90
DVD drive Samsung SH-224DB : € 16.90
Verzendkosten : € 16,25

Totaal : € 1412,23

Patience gaat nu veel beter... :)

Systeem is muis stil en 40 watt p/u zuiniger dan vorig syteem.

Betere monitor erbij gekocht ASUS 27 L MX27AQLED voor € 574,75
Lekker systeempje :)

Klein vraagje, wat zijn je boottijden? :P vraag me een beetje af of NVMe daar nog enig effect op heeft (en ja ben te lui om even te googlen)

• Speedster
Azerion schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:00:
[...]

Lekker systeempje :)

Klein vraagje, wat zijn je boottijden? :P vraag me een beetje af of NVMe daar nog enig effect op heeft (en ja ben te lui om even te googlen)
Windows 10 boot in 36 seconden

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-02 16:40
Speedster schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:10:
[...]

Ik waardeer de overkill van ts wel. Heb je het idee dat je iets merkt van de nvme bij het dagelijks gebruik tov je oud ssd's?

[ Voor 3% gewijzigd door jocd op 12-11-2015 19:07 ]

• Speedster
jocd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:06:
[...]

Ik waardeer de overkill van ts wel. Heb je het idee dat je iets merkt van de nvme bij het dagelijks gebruik tov je oud ssd's?
Veel sneller maar kwam van Intel x-25M 80 GB SSD.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:25
Speedster schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:10:
[...]

Uuh dat lijkt me niet goed? Mijn SSD Crucial MX 256GB doet het in ongeveer 20

Niet de enige zo te zien:

http://techreport.com/new...date-speeds-up-boot-times
en
https://communities.intel.com/thread/75676

[ Voor 6% gewijzigd door iamzero456 op 13-11-2015 11:57 ]