[SQL]Case sensitivity query

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-06 11:22
Beste tweakers,

Ik heb een vraag ik heb nu een applicatie gemaakt.
Maar hoe zorg ik ervoor dat hij de query case sensitive maakt.

Visual Basic:
1
Query = "select * from unfinished.werknemers where werknemer='" & TextBox1.Text & "' and wachtwoord= '" & TextBox2.Text & "'"

Want nu als iemand zijn wachtwoord erin stopt maakt het niet uit of hij hoofdletters gebruikt.
En ik wil juist case sensitive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voordat je dit probleem gaat oplossen moet je écht even [google=sql injection] en [google=parameterized queries] en [google=pasword hashing]. De huidige code is een enorm gevoelig voor misbruik

Daarnaast zoek je voor je probleem naar [google=database collation settings]. Hoe dat moet is per database verschillend. Welke gebruik je?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:14

Haan

dotnetter

Als je de wachtwoorden gehasht opslaat, wat je sowieso altijd moet doen(!), is je probleem opgelost.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Hashing is niet voldoende, salting is ook noodzakelijk. Maar het is inderdaad zorgelijk dat de TS met zijn beperkte kennis wachtwoorden aan het opslaan is.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 15:19
Waarom handmatig queries schrijven als je ook Entity Framework kunt gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door Killah_Priest op 07-08-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-06 14:42
Omdat een o/r mapper zoals entity Framework of nhibernate geen Silver bullet is.
Het zijn natuurlijk prachtige tools die zeker hun bestaansrecht hebben, maar voor simpele zaken imho gewoon overkill.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 19:14
whoami schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:07:
Omdat een o/r mapper zoals entity Framework of nhibernate geen Silver bullet is.
Het zijn natuurlijk prachtige tools die zeker hun bestaansrecht hebben, maar voor simpele zaken imho gewoon overkill.
Leuk detail: een jaartje of zo geleden kwam Microsoft via NuGet met ASP.NET Universal Providers; een standaard collectie providers waaronder providers voor het membership systeem dat in ASP.NET ingebakken zit. Die draaien dus intern op Entity Framework.

Overigens; ik vraag me af waarom de OP überhaupt een eigen authenticatie systeem poogt te rollen, wanneer dat dus al standaard in ASP.NET ingebakken zit. Security is niet iets dat je zelf bouwt. Da's iets waarvoor je, als het heel even kan, een bewezen implementatie van de kast trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

Ik heb de topic titel wat aangepast zodat het wat beter de lading dekt, want de vraag heeft natuurlijk niet direct wat met visual studio te maken.

Ik wil je wel vragen wat meer informatie toe te voegen, want ik zie verder helemaal niet terug wat je zelf al gevonden hebt over je probleem. Als je in Google "sql case sensitive" intypt moet je toch al redelijk wat dingen kunnen vinden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

R4gnax schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:25:
[...]

Leuk detail: een jaartje of zo geleden kwam Microsoft via NuGet met ASP.NET Universal Providers; een standaard collectie providers waaronder providers voor het membership systeem dat in ASP.NET ingebakken zit. Die draaien dus intern op Entity Framework.

Overigens; ik vraag me af waarom de OP überhaupt een eigen authenticatie systeem poogt te rollen, wanneer dat dus al standaard in ASP.NET ingebakken zit. Security is niet iets dat je zelf bouwt. Da's iets waarvoor je, als het heel even kan, een bewezen implementatie van de kast trekt.
Niemand heeft nog gezegd dat het hier over ASP.NET gaat, op basis van het stukje code kan het net zo goed een WinForms applicatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 19:14
Haan schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:20:
[...]

Niemand heeft nog gezegd dat het hier over ASP.NET gaat, op basis van het stukje code kan het net zo goed een WinForms applicatie zijn.
Je hebt kennelijk nooit gehoord van Client Application Services ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 16:04
Ik mag hopen dat je niet echt zelf webhosting en dergelijke gaat aanbieden ( *snip* niet relevant ) 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 08-08-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Er is toch niks mis met:
code:
1
2
TextBox1.Text.Value = "' OR 1 OR ('0";
TextBox2.Text.Value = "') OR '1";

Hoevaak ik wel niet heb ingebroken in systemen met dit soort dingen, foei!

[ Voor 25% gewijzigd door DJMaze op 09-08-2015 00:08 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Inderdaad nooit van gehoord, ik doe professioneel alleen web development dus nooit behoefte aan zoiets gehad, maar goed om te weten dat het bestaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 11:01

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Pagina: 1