Ik heb recentelijk een nieuwe HP Gen8 Microserver overgenomen. Ik heb inmiddels veel informatie mogen ontvangen van Perkouw (waarvoor dank), maar heb toch nog wat zaken waarin ik benieuwd ben naar jullie mening/advies:
Wat heb ik staan:
1x HP Microserver Gen8, 8GB, standaard processor 3x 2TB HD + 1x 500GB HD
Ik wil de N40L bij mijn ouders plaatsen en ervoor zorgen dat de data tussen mij (Gen8) en mijn ouders (N40L) gesynct wordt. Het liefst met software die ik ook op clients (pc ouders, pc andere familie) kan installeren zodat ik er weinig omkijken naar heb.
Ik wil geautomatiseerde downloads (zal ik niet veel verder op in gaan omdat ik niet weet wat precies is toegestaan) waar ik geen omkijken naar heb (zoals nu met SabNZBd enz.)
Ik wil plex media server draaien, zodat familieleden hiervan gebruik kunnen maken.
Dus?
Ik ben zoekende hoe ik mijn VM's het beste kan inrichten. Welke omgeving kan ik het beste voor wat gebruiken en hoe zorg ik ervoor dat mijn schijven voor privé bestanden netjes gesynchroniseerd worden tussen beiden Microserver? (SyncBackSE?)
Mocht het niet in het juiste topic staan; excuus!
Mocht er nog informatie missen: let me know!
Wat heb ik staan:
1x HP Microserver Gen8, 8GB, standaard processor 3x 2TB HD + 1x 500GB HD
- Nog niet in écht gebruik. Draait ESXI 6.0 (vanaf USB)
- Ubuntu VM (om mee te spelen)
- Ubuntu Server VM, (om de downloads op te laten draaien)
- Windows 10 VM, (om mee te spelen)
- OpenVPN access server VM, (nog niet geconfigureerd, wil VPN opzetten)
- FreeNasVM (Draait, maar erg traag. Weet niet of ik daar verder mee wil)
- Is in gebruik. Draait windows server 2012.
- 1HD voor OS,
- 1HD voor download (sabnzbd,sickbeard,couchpotato) + plex server
- 2HD softwarematig RAID1 voor persoonlijke bestanden
Ik wil de N40L bij mijn ouders plaatsen en ervoor zorgen dat de data tussen mij (Gen8) en mijn ouders (N40L) gesynct wordt. Het liefst met software die ik ook op clients (pc ouders, pc andere familie) kan installeren zodat ik er weinig omkijken naar heb.
Ik wil geautomatiseerde downloads (zal ik niet veel verder op in gaan omdat ik niet weet wat precies is toegestaan) waar ik geen omkijken naar heb (zoals nu met SabNZBd enz.)
Ik wil plex media server draaien, zodat familieleden hiervan gebruik kunnen maken.
Dus?
Ik ben zoekende hoe ik mijn VM's het beste kan inrichten. Welke omgeving kan ik het beste voor wat gebruiken en hoe zorg ik ervoor dat mijn schijven voor privé bestanden netjes gesynchroniseerd worden tussen beiden Microserver? (SyncBackSE?)
Mocht het niet in het juiste topic staan; excuus!
Mocht er nog informatie missen: let me know!