Toon posts:

GTX750Ti: nog opportuun om aan te schaffen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Nieuwe grafische kaart (zo goedkoop mogelijk), maar waar ik toch nog een game met kan spelen (hoeft niet de nieuwste Skyrim te zijn met Ultra graphics, gewoon degelijk) wegens kapotte GeForce GTX560Ti.
Geeft de GTX750Ti nog voldoende power?

Wat is je budget?
240€ voor een GTX960 vind ik al op het randje aangezien ik nog amper game en die 960 niet zo lovende kritiek krijgt. Dus dacht ik, waarom geen oudere kopen die nog goedkoper is en ook degelijke prestaties aflevert.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
NVidia

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i5 3.3Ghz Quad
16GB Ram
480GB SSD + 2 gewone HD's
Voeding zwaar genoeg
Max 1920x1080 scherm

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:36

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 18:18

mbr

Heb zelf de NVIDIA GeForce GTX 750Ti 2GB DDR5 met een i7. Bijvoorbeeld Call of Duty: Advanced Warfare en Castlevania: Lords of Shadow 2 zien er prachtig uit en kan zonder problemen soepel op native 1920x1200 worden gespeeld. Dit met game settings die (voor mij persoonlijk) hoog genoeg zijn.

Maar ik sluit me aan bij Firedre. De opvolger GTX 950 staat om de hoek dus kan je beter daar voor gaan. Dan heb je voor ongeveer dezelfde prijs nog meer power (voor nog hogere game settings). Aan de andere kant de 750Ti zal waarschijnlijk komende weken in prijs dalen?

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:26
Nou...meestal dalen die prijzen niet zo hard en wanneer komt de 950 uit dan? Verder kost een gtx 960 natuurlijk geen 240 euro. Dat is de 4GB versie :) Tevens is de GPU van TS kapot...

Die niet lovende kritieken voor de gtx 960 hadden natuurlijk vooral te maken met het feit dat in den beginne de kaart te duur was. De 2GB kost 200 euro en dat is op zich helemaal geen slechte prijs. Je krijgt er bij azerty ook nog een metal gear voucher bij die je weer voor 2 10tjes kunt verkopen :) Ik heb de kaart zelf aangeschaft om een te duidelijk hoorbare 7970 te vervangen. Geen verschil qua speelervaring.

De 750ti vind ik qua prijs/performance juist een minder kaartje omdat rond dat prijspunt ook de r9 270 zit van AMD die echt wel een stukkie sterker is..

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
voeding zwaar genoeg hebben we natuurlijk niet zo veel aan.

merk/type/wattage.

alleen merk en wattage hebben we niet zo veel aan.
er zijn 750 watt ms-tech voedings die bij 250w over de 12 rail poef zeggen.

• Frontwing
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 20:11
Baloes schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:30:

De 750ti vind ik qua prijs/performance juist een minder kaartje omdat rond dat prijspunt ook de r9 270 zit van AMD die echt wel een stukkie sterker is..
Mee eens, maar dan zou ik zelf voor één stapje zwaarder gaan,misschien een tweedehands 270X via V&A?

V&A aangeboden: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Je kan altijd nog je onnodige 16 GB ram setje te koop zetten, dan een 8GB setje kopen zodat je wat geld overhoud :D

Maar even serieus, mag het ook het rode kamp zijn ? zo ja dan is een R9 270 een prima kaart voor je. Op V&A staan die voor €100,- te koop. Misschien kan je zelfs voor een stapje hoger en voor een R9 280 gaan.

Voeding is wel belangrijk om te weten. Je hebt 450W voedingen van goede kwaliteit die het altijd uithouden en je hebt 800W YOLO voedingen die door slechte onderdelen zo kapot gaan.

TIME TO UPGRADE !!!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-02 10:36
hij geeft aan voorkeur te hebben voor nvidea, dat maakt het in dit prijssegmant wel lastiger aangezien het aanbod van amd tussen 220 en 170 aantrekkelijker lijkt.. price/performance * en voor zover ik weet is een zelfs een stock 7970 sneller dan een 960?*

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Verwijderd

Topicstarter
Als een AMD beter zou zijn voor me dan wil ik wel afstappen van NVidia hoor. Ik ga alle suggesties hier eens degelijk bekijken. Alvast bedankt!

PS1: Voeding is een Cooler Master 650W

PS2: Die 16GB RAM is erg handig voor Adobe applicaties zoals After Effects ;)

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:55
De 750Ti is echt een rampzalige kaart qua prijs/prestatie: een r9 270 is even duur en presteert tot wel 50% sneller in games (meestal zo'n 30%). Alleen qua performance/watt is de 750TI echt interessant.

Welke specifieke Coolermaster? Ze hebben meerdere modellen namelijk.

Momenteel zou je nog voor een r9 280 kunnen gaan voor rond de 190 euro: als je dat teveel vindt dan is een r9 270X een interessante alternatief rond de 160 euro.

Verwijderd

Topicstarter
200€ vind ik best OK. Ik wil nu ook niet de cheap bastard uithangen :) Ik wil nog wel iets of wat van kaartje en enkel de zon komt voor niks op.

Voeding is deze: CoolerMaster eXtreme Power RP-650-PCAP - power supply - 650 Watt

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:06
Die voeding is meer dan adequaat. ;)
Pagina: 1