Crossfire icm Windows 10 (2x R9 270x)

Pagina: 1
Acties:

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen van Crossfire in Windows 10. Ik zelf heb 2x een R9 270x in crossfire draaien en daar gaat nog wel eens wat mis.

Met name DX error meldingen en daarme game crashes of drivers die niet meer reageren. Ik heb nu enkele dagen 1 van de 2 kaarten er uit gehaald en nu lijkt alles zonder problemen te draaien.

Mijn vraag, hebben meerdere mensen dit probleem? En zijn er nog tips die ik kan proberen, ik draai trouwens de laatste windows 10 driver van AMD.

[ Tesla MIG MYP ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zou sowieso ook geen CrossFire gaan draaien met dat moederbord aangezien die eigenlijk ongeschikt is. Alle 16 PCI Express 3.0 lanes van de PCI Express controller in de CPU worden aan het bovenste PCI Express slot gegeven, het andere slot krijgt maar 4 PCI Express 2.0 lanes van chipset. CrossFire met twee verschillende PCI Express controllers en een PCI Express slot met (te) weinig bandbreedte is natuurlijk verre van ideaal en zal waarschijnlijk ook nooit echt goed draaien.

Kan het trouwens ook zijn dat één van de twee videokaarten stuk is? Al eens de andere geprobeerd als enige kaart?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Hey, bedankt voor je reactie.

Ja de andere kaart heb ik ook gedraaid voordat ik de kaart had die ik nu heb en ja ik ben bekend met de beperkte bandbreedte, ik wil ook wel gaan kijken voor een ander moederbord, maar ik draai al even zo op Windows 8.1 zonder problemen.

Maar, dit probleem is begonnen sinds Windows 10, en ik was dus benieuwd of mensen hetzelfde probleem hebben.

[ Tesla MIG MYP ]