[Apple Watch] Onmisbare Apps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Ik kan nergens echt duidelijk terugvinden welke apps er zijn voor de watch.
Je kan in de Appstore op je iphone zoeken op watch, je kan bij iedere app in de Appstore kijken of er bij staat dat er een watch app beschikbaar is, en je kan googlen.

De "bruikbare" apps die ik gebruik op het moment zijn:

Abn amro allert en check - saldo en bij en afschrijvingen alleen checken
Flitsmeister - flitspalen
Sto card - pasjes manager
Joy - spotify bedienen
Hue - verlichting bedienen
Uber - taxi fixen
Nu.nl en nos app - nieuws

Verder gebruik ik natuurlijk de standdaard apps van apple
Weer
Kaarten (icm siri bijzonder bruikbaar)
Remote (apple tv bedienen)
Alle gezondheids meuk (heb ik persoonlijk weinig mee)

Ook microsoft heeft een aantal watch apps
Translator - vertalen
Outlook - een mail app

App wens:
Logitech harmony - activiteiten starten met watch.......daar hoop ik op.

Ik ben gewoon nieuwsgierig welke apps jullie nou zoal gebruiken.
En heeft het nut om hier b.v. Een lijst van bij te houden voor de watch liefhebbers?
(Nieuwe watch apps komen er vaak stilletjes bij en moet je toevallig achterkomen)
En wat zou je graag zien als app?

Edit:
Tvgids.tv - tv gids bladeren op de watch
superguide - zelfde als tvgids.tv app
Mytuner radio - standaard iphone radio, echter zender wissel via watch
Gps speed - snelheidsmeter
Nike+running

Reinier

[ Voor 13% gewijzigd door reinier666 op 09-08-2015 23:43 . Reden: Apps toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
Spotify als app ... Rabobank bijvoorbeeld, al zou het dan enkel om een saldocheck gaan lijkt me

Ah, wacht! Zie dat er iets vergelijkbaars is ... Joy?

[ Voor 23% gewijzigd door DePaul op 08-08-2015 18:09 ]

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
PaulDeley schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:06:

Ah, wacht! Zie dat er iets vergelijkbaars is ... Joy?
Joy kan je spotify app bedienen, met watch.
http://www.onemorething.n...tify-naar-de-apple-watch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
Tnx! Ik ga het gelijk uitproberen :D

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Third Party apps die ik heb en ook daadwerkelijk gebruik:
- (geen dus)

Third Party apps die ik heb en die anderen mogelijk wél zullen gebruiken omdat ze wel mooi/handig zijn:
Strava - voornamelijk tijdens het hardlopen een handige app. Tijdens het fietsen ook leuk maar dan heb je waarschijnlijk al wel een tellertje op je fiets zitten.
Moovit en/of CityMapper - voor OV routes/reizen
ING - saldo checken
Uber - taxi bestellen
WeatherPro - weerbericht
Flitsmeister - voorlopig alleen Flitsmeister aan/uit zetten op je iPhone
1Password - een aantal "quick access" wachtwoorden/pincodes/creditcards kun je op je Watch beschikbaar maken (let op, wel mindere beveiliging dan op je iPhone!)

Apps waar ik nog op hoop/wacht:
- Strava als native app - zodat het echt een sporthorloge wordt (kan met watchOS 2);
- WhatsApp met dezelfde interactiemogelijkheden als dat je nu met iMessage hebt;
- Yoga Studio - zodat je direct op je Watch aanwijzingen kun krijgen.

Verder lijken Apple Pay en Wallet (dus je bonuskaarten e.d.) me ideaal - hoop dat dit snel naar NL komt. Met je horloge is dat natuurlijk nóg weer makkelijker en toffer dan met je telefoon.

Verder ben ik erg enthousiast over de Activity app - dat is voor mij echt dé usecase voor de Apple Watch momenteel. Daarnaast is Siri heel tof op je horloge. Ik gebruikte het nooit op mijn iPhone, maar nu meermaal daags ("Hé Siri, voeg WC papier toe aan mijn lijst boodschappen")! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Stocard is toch perfect voor de "onbelangrijke" pasjes, zoals de bonuskaart ?
Maar ik wacht ook ongeduldig op apple pay ;)

[ Voor 23% gewijzigd door reinier666 op 11-08-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Stocard cool ! deze kende ik nog niet ;)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
En dan? Geef je de kassiere even je horloge...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 13:06
MrAcid schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:09:
Ja idd bij de AH lijkt mij dit lastig gezien de scanner aan de kassa vast zit. Bij de gamma hebben ze hand scanner.

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 12:15
MrAcid schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:09:
je houd gewoon je watch bij de card reader. Gebruik het hier in de UK dagelijks. Echt handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als je dat in NL bij de AH doet dan denken ze dat je een greep uit de kassa wilt doen. :+

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 10:14
stocard is inderdaad ERG handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
MrAcid schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:15:
Als je dat in NL bij de AH doet dan denken ze dat je een greep uit de kassa wilt doen. :+
Of ze denken dat het een nieuwe manier van skimmen is ;)

Mensen zijn tegenwoordig nogal vatbaar met betrekking tot indianenverhalen over oost europeanen die hier met je eigen WiFi ook je bankrekening leeg sluizen als ze bij je in de straat geparkeerd staan. Dus het is een kwestie van tijd totdat ze dat in de ban zouden zetten ivm kwaadaardige software die je misschien wel eens op dat ding geinstalleerd zou kunnen hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door mike30 op 15-08-2015 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:36

amphora

Websites & Fotografie

Beetje oud topic nieuw leven in blazen. Mag wat mij betreft wel meer aangevuld worden :)
Met Watch OS2 zijn sleeptrackers eindelijk een optie. Ik heb nu Sleep++ (gratis, met ads) paar nachten geprobeerd. En ja, het werkt, al heb ik toch altijd m'n twijfels over de nauwkeurigheid van dit soort apps. Accu gebruik valt me reuze mee, 8 uur later slechts 20% verbruikt ongeveer. Opladen moet dan maar terwijl ik onder de douche sta (gelijk een excuus om langer te douchen/in bad te gaan dan strict noodzakelijk)
Iemand toevallig Sleep Pulse al geprobeerd (3,99)? Ziet er wat uitgebreider uit, maar ja, wel een (groot) biertje!

[ Voor 21% gewijzigd door amphora op 25-09-2015 12:05 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:53
ZonePlay vind ik super voor het bedienen van mijn Sonos installatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb nu ook Seven - een 7-min workout app welke best wel goed met WatchOS 2 werkt.

Verder vind ik eigenlijk alles apps waar je actief wat mee moet doen onzinnig op de watch. Ik ga geen nieuws lezen, ik ga geen to-do's afvinken, zinnen vertalen, foto's kijken, restaurants zoeken, hotels zoeken/boeken, de TV gids bekijken... Allemaal onzin tot dusver.

Please prove me wrong! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-08 12:00

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

MrAcid schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:51:
Ik heb nu ook Seven - een 7-min workout app welke best wel goed met WatchOS 2 werkt.

Verder vind ik eigenlijk alles apps waar je actief wat mee moet doen onzinnig op de watch. Ik ga geen nieuws lezen, ik ga geen to-do's afvinken, zinnen vertalen, foto's kijken, restaurants zoeken, hotels zoeken/boeken, de TV gids bekijken... Allemaal onzin tot dusver.

Please prove me wrong! :)
Met het punt van de to-do's ben ik het niet eens. Dat lijkt me juist super handig om dat met de standaard herinneringen app te doen. Als ik een dagje vrij ben zet ik daar lekker alles in wat ik wil doen.. Nu moet ik elke keer me telefoon pakken als ik iets gedaan heb, als ik dat via mijn Watch kan doen is dat veel makkelijker! Met de overige punten ben ik het eens trouwens :)

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Even dit topic wat nieuw leven inblazen - hopelijk.

Zojuist voor het eerst hardgelopen met de nieuwe Runkeeper Apple Watch app. Dat is een aanrader! De beste hardloopapp voor de Apple Watch op dit moment.

Twee dingen die ik miste:
- Achteraf je hartslag data kunnen inzien;
- Tijdens het lopen het tempo/snelheid van je kilometers kunnen zien (hij laat alleen het overall gemiddelde zien).

Wat hij wél doet:
- Schrijft data direct naar de Activity app (calorieën, workouttijd én een vermelding van de workout in de Activity app op de iPhone);
- Meet continue hartslag onderweg én laat dit handig zien;
- GPS wordt gelogd mits je loopt met je iPhone erbij (dat laatste is natuurlijk logisch, maar ik vermeld het toch maar even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat betreft WhatsApp, kwam dit tegen: http://www.onemorething.n...r-antwoorden-op-whatsapp/. Notificaties op je watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Whattsapp werk idd gedeeltelijk, door de interactieve notificaties is het wel bruikbaar, al heeft whattsapp nog geen wach app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Navmii Nederland. Gratis navigatie net zo goed als Tom Tom. Kaarten voor Nederland is gratis toevallig. Voor buitenland moet je extra betalen.

[ Voor 41% gewijzigd door Tengri op 27-10-2015 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MacID vind ik echt helemaal geweldig. Met één aanraking op de watch meteen mijn Mac Mini wakker maken en unlocken.. of op afstand mijn Macbook locken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ainnir schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:56:
MacID vind ik echt helemaal geweldig. Met één aanraking op de watch meteen mijn Mac Mini wakker maken en unlocken.. of op afstand mijn Macbook locken _/-\o_
Zijn dit soort apps echt zo praktisch? Ze zijn veelal wel duur.

Maar dat is sowieso een beetje het hele probleem met mijn Apple Watch: apps starten, nog steeds, niet snel. Je pols de hele tijd omhoog houden en het scherm weer opnieuw aantikken... vervolgens nog priegelen, ik weet het niet.

Voor mij is de Apple Watch een mooi, duur notificatie-ding. Voor bijna alles is mijn iPhone sneller, beter of praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
iAmRenzo schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:54:
[...]

Zijn dit soort apps echt zo praktisch? Ze zijn veelal wel duur.
Ik heb de app gekocht voor 99 cent, dat vind ik toch best te doen :)

In mijn geval is het zeer praktisch want ik gebruik mijn Mac Mini als mediacenter. Ik krijg een notification op de watch dat de Mac unlocked wil worden, even aanklikken en ik ben ingelogd, zonder het toetsenbord erbij te moeten pakken en een lang wachtwoord in te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Ik vind het aanbod nieuwe apps een beetje tegenvallen als ik heel eerlijk ben.
Wat iemand anders ook al aangaf: ik gebruik hem als notificatie center ;)
Dat doet ie prima, berichtjes van allerhande pluimage kan je bekijken en evt. antwoorden zonder je phone uit de broekzak te halen. Klopje op de pols, ff arm omhoog en lees de whattsapp. Brilliant.
Maar buiten dat vind ik de app ontwikkeling een beetje stilvallen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

reinier666 schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:41:
Ik vind het aanbod nieuwe apps een beetje tegenvallen als ik heel eerlijk ben.
Wat iemand anders ook al aangaf: ik gebruik hem als notificatie center ;)
Dat doet ie prima, berichtjes van allerhande pluimage kan je bekijken en evt. antwoorden zonder je phone uit de broekzak te halen. Klopje op de pols, ff arm omhoog en lees de whattsapp. Brilliant.
Maar buiten dat vind ik de app ontwikkeling een beetje stilvallen.......
Helemaal eens. Zeker de grote clubs zoals Whatsapp. Nog steeds geen Watch support :/ Enige wat je krijgt is "2 meldingen ontvangen van Whatsapp" ja wat heb ik daar aan 8)7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 11:22
Huh, je krijgt niet eens de inhoud van het bericht te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Bij een enkel bericht kan je nog een stuk tekst zien, bij meerdere alleen het aantal helaas. Echt handig is het nog niet.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Het werkt voor geen meter! :P

[ Voor 20% gewijzigd door JB op 12-08-2016 11:30 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:16

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Wellicht niet voor iedereen weggelegd maar heeft iemand aan app werkend voor Zonnepanelen? Bijv via pvoutput?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Dit topic nieuw leven inblazen, ik wilde namelijk topic maken voor de Watch apps, maar deze is er dus al :)

Nu zijn we weer wat tijd verder, inmiddels kun je met de watchapp app al iets meer, in ieder geval reageren op inkomende appjes, helaas nog niet zelf een reactie plaatsen (in plaats van reageren) naar iemand.

Welke apps gebruiken jullie nog meer?

Ik zelf heb deze apps:
- Nieuws apps (Nu, RTL, Telegraaf (werkt overigens bagger op series 3), Nos
- Shazam
- Rabobank (werkt niet echt lekker, laad vaak niet)
- Flitsmeister
- Weer apps, aantal erop staan (buienrader, weerwatch)
- Translator + converse voor vertalingen
- Stocard
- Cardiogram
- Todoist

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
Martinusz schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:56:
Dit topic nieuw leven inblazen, ik wilde namelijk topic maken voor de Watch apps, maar deze is er dus al :)

Nu zijn we weer wat tijd verder, inmiddels kun je met de watchapp app al iets meer, in ieder geval reageren op inkomende appjes, helaas nog niet zelf een reactie plaatsen (in plaats van reageren) naar iemand.

Welke apps gebruiken jullie nog meer?

Ik zelf heb deze apps:
- Nieuws apps (Nu, RTL, Telegraaf (werkt overigens bagger op series 3), Nos
- Shazam
- Rabobank (werkt niet echt lekker, laad vaak niet)
- Flitsmeister
- Weer apps, aantal erop staan (buienrader, weerwatch)
- Translator + converse voor vertalingen
- Stocard
- Cardiogram
- Todoist
De enige app die ik gebruik op mijn watch is Pokémon GO... en zelfs die gebruik ik zelden.. vind apps op de watch een beetje .. te kaal qua functionaliteiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
kevintjuh93 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:04:
[...]

De enige app die ik gebruik op mijn watch is Pokémon GO... en zelfs die gebruik ik zelden.. vind apps op de watch een beetje .. te kaal qua functionaliteiten..
Ik vind het aanbod ook wat karig en ik denk dat er ook meer uit te halen is soms.

Hier vooral de activity tracker apps in gebruik, agenda, whatsapp, mail, weerapp, nachtklok + wekker, soms een nieuws app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
Martinusz schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:08:
[...]

Ik vind het aanbod ook wat karig en ik denk dat er ook meer uit te halen is soms.

Hier vooral de activity tracker apps in gebruik, agenda, whatsapp, mail, weerapp, nachtklok + wekker, soms een nieuws app.
Ik gebruik hem alleen om meldingen te lezen en soms als ik kort kan reageren, kort te reageren. Voor de rest ga ik toch niet moeilijk doen als ik altijd mijn telefoon bij mij heb.. stuk beter te zien allemaal.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:09

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik heb de Watch (Series 3 Nike+) veelal gekocht voor het hardlopen! Voldoet prima! Rest heb ik gewoon staan op match iPhone apps. Dus wat van mijn apps geschikt is voor de Watch, staat er op! Notificaties ook wel fijn van inkomende berichten.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
pdavie2311 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:24:
Ik heb de Watch (Series 3 Nike+) veelal gekocht voor het hardlopen! Voldoet prima! Rest heb ik gewoon staan op match iPhone apps. Dus wat van mijn apps geschikt is voor de Watch, staat er op! Notificaties ook wel fijn van inkomende berichten.
Ik heb ook match iPhone voor alles staan, geloof dat ik maar 2 of 3 apps weer verwijderd heb, omdat ze niet echt nuttig zijn op de Watch.

Maar ben vooral benieuwd welke apps er dan regelmatig gebruikt worden naast de standaard Apple apps die er al opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:09

pdavie2311

Live life to the fullest..

Wat ik wel handig zou vinden (hoop stiekem dat het er al is?), is dat ik mijn Watch als nachtklok kan gebruiken zonder dat hij aan de lader ligt. Ik laad mijn Watch niet elke dag op namelijk. Even een tikje op het nachtkastje en daar is het klokje!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb 3 apps op mijn Watch:

- AutoSleep: automatische sleeptracker
- HeartWatch: companion app voor AutoSleep, ik doe er verder niets mee
- Audi MMI Connect: app waarmee ik de status van mijn auto kan bekijken. "Kan", want ik doe dat nooit.

De belangrijkste functie van mijn Watch is het bijhouden van mijn lichamelijke (in)activiteit. Vooral de sleeptracker is een goede want ik ga soms bewust op tijd slapen omdat ik mooie stats wil.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
De boodschappenlijst-app Bring! is erg handig op de watch. Op de watch kun je de te halen boodschappen bekijken én afvinken. In een supermarkt loop ik liever niet met mijn iPhone in de handen rond, omdat de kans bestaat dat je deze laat vallen. Vooral als je producten in je handen hebt.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MeesterBas schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:41:
De boodschappenlijst-app Bring! is erg handig op de watch. Op de watch kun je de te halen boodschappen bekijken én afvinken. In een supermarkt loop ik liever niet met mijn iPhone in de handen rond, omdat de kans bestaat dat je deze laat vallen. Vooral als je producten in je handen hebt.
Alleen jammer dat het dan weer Engels is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat kan tegenwoordig toch ook met Reminders/Herinneringen van Apple zelf? Daar kun je ook nog dingen opzetten met Siri.

'Hé Siri, zet Kaas op mijn lijst met Boodschappen'

http://www.idownloadblog....eminders-app-apple-watch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:46:
[...]

Alleen jammer dat het dan weer Engels is :)
De taal van de app wel, maar de boodschappen kun je in je eigen taal invoeren.

3 in de rij, kassa erbij

Pagina: 1