[Windows 10] VPN*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Hallo medetweakers,

Ik heb een klein probleempje omtrend VPN.
Mijn werklaptop heb ik opnieuw geinstalleerd met w10, echter als nieuwe VPN;s aanmaak, dan wil ik de externe gateway in de vpn uitzetten. Omdat we vpn verkeer niet bij de klant naar buiten laten gaan.

Echter met w10 is dat niet meer mogelijk.
Als ik op IPV4/6 of 1 van de andere opties daar, op eigenschappen druk, dan gebeurd er niks.
Een collega met W10 heeft exact het zelfde probleem.

Hebben hier mensen last en het opgelost?

Het is namelijk best wel lastig, omdat ik nu telkens mijn citrix verbinding verlies na enkele minuten.

Alvast bedankt,

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Mag weer dicht. Probleem is eerst opgelost.
Je kan dit iig via Powershell even doen, iets meer werk, maar werkt wel:

•Get-VpnConnection
•Set-VpnConnection -Name "VPN Name" -SplitTunneling $True

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
Top. Voor de volgende keer: vermeld even wélke VPN-smaak je gebruikt!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Die van windows.. Maakt niet zoveel uit welk type. Zit allemaal in de zelfde client. Dus geen losse software etc. Geld voor dus voor PPTP/SSTP/IKEv2/L2TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:07

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Ik heb gezocht op VPN, kwam dat topic niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wel problemen met de Microsoft VPN van Windows 10.

Ik maak verbinding er mee naar verschillende klanten. Op het moment dat ik een verbinding maak, raak ik alle verbinding kwijt (AS400 en intranet) Daarom moet ik als ik een VPN opzet een andere VPN opzetten om zo weer connectie te krijgen met de eigen systemen.

Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:22:
Ik heb nog wel problemen met de Microsoft VPN van Windows 10.

Ik maak verbinding er mee naar verschillende klanten. Op het moment dat ik een verbinding maak, raak ik alle verbinding kwijt (AS400 en intranet) Daarom moet ik als ik een VPN opzet een andere VPN opzetten om zo weer connectie te krijgen met de eigen systemen.

Is hier een oplossing voor?
Ja, daar is een oplossing voor : Tunnel All uitzetten.
Wanneer je een VPN opzet met Tunnel All aan, gaat AL je verkeer over die VPN en vandaar dat je je connectie kwijt raakt met de AS400 etc.
Maar, en daar ga ik niet van uit eigenlijk, wanneer de AS400, intranet etc. in hetzelfde subnet zit als jouw werkstation, moet dat gewoon werken omdat dat jouw lokale netwerk is en niet gerouteerd hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kun je tunnel all uitzetten anders? en vooral wie? de ontvangende partij of de partij die de VPN aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:39:
waar kun je tunnel all uitzetten anders? en vooral wie? de ontvangende partij of de partij die de VPN aanzet?
Wat heb je zelf al gevonden toen je er op googlede?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:56:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden toen je er op googlede?
Lijkt me logisch van wel, anders kom ik niet met de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:23:
[...]

Lijkt me logisch van wel, anders kom ik niet met de vraag.
Ik vraag niet of je hebt gegoogled, ik vraag wat je toen gevonden hebt en waarom dat niet werkte

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hier niet zoveel aan veranderen. Ip adres en subnet marker krijg ik van hun. Wel gekeken bij ip instellingen en daar heb ik het vinkje "standaardgateway in het externe netwerk gebruiken" weggehaald. Dan loopt de verbinding iets beter maar kan ik nog steeds niet alle systemen bereiken.

Dat gaat pas weer werken als ik een andere VPN opzet weer naar de zaak. Alleen moet dat niet de manier zijn om het op te lossen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

en een simpele route add lost het niet op?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1