Nieuwe monitor kopen

Pagina: 1
Acties:

• Thofra01
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-01 14:14
Hallo mede-Tweakers,

Ik zoek een?
Een IPS scherm voor mijn broer met het liefst een resolutie van 1440 bij 2560 of 3440. Hij heeft zijn voorkeur bij een 21:9 ultra-wide scherm van Lg zoals de Lg 34um95-pp maar eigenlijk is deze dus net iets te duur voor hem, hij kan hem wel kopen maar dan komt zijn budget in de knoop.

Hij wil dit scherm gaan gebruiken voor: Gaming, videobewerking, photoshop en de alledaagse dingen zoals webbrowsen. Met een 21:9 scherm kan hij dus veel tegelijk doen hij vind het wel fijn als hij een scherm heeft met een resolutie van 1440p.

Maar omdat dat scherm van Lg net iets te duur is zoek ik een vervanger, ik zag diverse 25" of 27" schermen van Dell maar zijn er nog meer voor een leuk prijsje?

Wat is je budget?
Hij wilt het liefst 550 euro of minder uitgeven maar vind dat scherm van Lg dus erg mooi dat het lastig is voor hem een vergelijkend scherm te vinden ;) .

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag een Lg of een Dell, als je een ander merk hebt gevonden met een mooi design en aan deze aan de eisen voldoet wil ik graag kijken :) .

Mvg. Thofra01

• plofkraak
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-02 21:03
welke games speelt je broer?

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

En niet onbelangrijk wat voor gpu heeft ie .
In verband met freesync enz.

Lg heeft deze 34 inch met freesync net iets boven je budget pricewatch: LG 34UM67 Zwart

En de behoorlijk goedkopere 29 inch variant ook met freesync pricewatch: LG 29UM67

Moet ie dus wel een amd gpu hebben anders heeft freesync geen nut

• Thofra01
Japiegsxr schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:48:
En niet onbelangrijk wat voor gpu heeft ie .
In verband met freesync enz.

Lg heeft deze 34 inch met freesync net iets boven je budget pricewatch: LG 34UM67 Zwart

En de behoorlijk goedkopere 29 inch variant ook met freesync pricewatch: LG 29UM67

Moet ie dus wel een amd gpu hebben anders heeft freesync geen nut
Hij heeft een nvidia gtx 970 dus geen freesync.
Maar is 2560 x 1080 nog steeds scherp op een 34 inch scherm, want anders is het zeker het overwegen waard?
Denk aan Gta V, battlefield, in die categorie.

Maar hij heeft zijn pc nog niet maar wil alles in 1 keer kopen dus dat wil die gaan spelen ;) .

[ Voor 23% gewijzigd door Thofra01 op 07-08-2015 10:57 ]

• Japiegsxr

Japiegsxr

Hij kan dus geen freesync maar is 2560 x 1080 nog steeds scherp op een 34 inch scherm, want anders is het zeker het overwegen waard?
[/quote]

Ik heb zelf de 29 inch variant en die is ongeveer net zo scherp als full hd op 24 inch als je naar pixels per inch kijkt.

Ik moet zeggen 29 inch is voor mij echt groot zat (73 cm in diagonaal )
Heb zelf geen ervaring met 34 inch maar denk dat je dan wel beter voor die hogere resolutie moet gaan.

De lg schermen zonder freesync zijn overigens ook prima voor zijn doeleinden.

• Thofra01
Japiegsxr schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:59:
Hij kan dus geen freesync maar is 2560 x 1080 nog steeds scherp op een 34 inch scherm, want anders is het zeker het overwegen waard?
[/quote]

Ik heb zelf de 29 inch variant en die is ongeveer net zo scherp als full hd op 24 inch als je naar pixels per inch kijkt.

Ik moet zeggen 29 inch is voor mij echt groot zat (73 cm in diagonaal )
Heb zelf geen ervaring met 34 inch maar denk dat je dan wel beter voor die hogere resolutie moet gaan.

De lg schermen zonder freesync zijn overigens ook prima voor zijn doeleinden.
Mij lijkt een 29" scherm ook wel goed, ik ga het even bij hem aankaarten en zien wat hij ervan vind.

• Japiegsxr

Japiegsxr

pricewatch: LG 29UM57-P Zwart

Deze heb ik zelf

2560x1080 / ips / 60 hrz /5 ms.

Enige nadeel is dat ie maar 2 hdmi aansluitingen heeft en geen displayport of dvi.
Leuk weetje is dat ik 2 systemen tegelijk kan aansluiten op het scherm en ik dus met 2 personen tegelijk op ieder een helft van het scherm kan werken , gamen .

• Thofra01
Lijkt me leuk, kan ik samen met hem co-op battlefield spelen op pc! Handig om te weten. Maar het enige probleem is dat hij design heel erg belangrijk vind dus moet ik mijn best gaan doen om hem te laten weten dat hij wel mooi staat (wil graag glazen poot of zoiets ipv. zwart :P ).

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:51

Fanta

FordPerformance™️

Als hij van een beetje apart houdt, maar toch nog een leuke werkruimte wil hebben, dan zou ik zeker deze even bekijken:

pricewatch: Asus MX27AQ Zwart

Ok, geen 21:9 scherm, maar wel een verdomd leuk apparaat voor die prijs. En ingebouwde Bang & Olufsen speakers.. :P

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Thofra01
Dat is de mooiste monitor die ik tot nu toe in mijn hele leven heb gezien!, echt supercool!
Hij is dun, mooi design en goedkoop en 1440p! Het is dan geen ultra-wide maar wel mooi.

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Zo denk ik er dus ook over. De enige reden dat ik hem niet koop, is omdat ik liever voor een 144hz ga. Deze Asus heeft wel erg lang op mijn shortlist gestaan.

• Japiegsxr

Japiegsxr

Thofra01 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:10:
Lijkt me leuk, kan ik samen met hem co-op battlefield spelen op pc! Handig om te weten. Maar het enige probleem is dat hij design heel erg belangrijk vind dus moet ik mijn best gaan doen om hem te laten weten dat hij wel mooi staat (wil graag glazen poot of zoiets ipv. zwart :P ).
Design telde voor mij niet erg mee , vesa mount wel .
Bij mij hangt ie mooi strak aan de muur dus zie geen achterkant en hou mn bureau vrij 8)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
Fanta schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:13:
Als hij van een beetje apart houdt, maar toch nog een leuke werkruimte wil hebben, dan zou ik zeker deze even bekijken:

pricewatch: Asus MX27AQ Zwart

Ok, geen 21:9 scherm, maar wel een verdomd leuk apparaat voor die prijs. En ingebouwde Bang & Olufsen speakers.. :P
Dus is het eigenlijk een 300 euro paneel. En 200 euro voor de speakers en design?

• Thofra01
Japiegsxr schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:26:
[...]

Design telde voor mij niet erg mee , vesa mount wel .
Bij mij hangt ie mooi strak aan de muur dus zie geen achterkant en hou mn bureau vrij 8)
Handig, is misschien ook wel een idee.

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

loki504 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:27:
[...]

Dus is het eigenlijk een 300 euro paneel. En 200 euro voor de speakers en design?
Who cares, niemand verplicht je hem te kopen. Ik vind het een mooi geheel en zou daar wel wat extra voor over hebben.

• Thofra01
loki504 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:27:
[...]

Het is helemaal geen 300 euro paneel. Het is IPS en heeft een hoge resolutie. Kijk maar in de pricewatch, je vind alleen maar schermen van 27" van 1440p voor 500 euro.

• loki504
Fanta schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:30:
[...]

Who cares, niemand verplicht je hem te kopen. Ik vind het een mooi geheel en zou daar wel wat extra voor over hebben.
klopt niemand verplicht mij. maar ik geef wel even aan dat je voor het design betaalt. ipv het paneel. en dat is prima dat jij hem mooi vind en er extra voor wil betalen. en was ook absoluut niet aanvallend bedoelt.
Thofra01 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

Het is helemaal geen 300 euro paneel. Het is IPS en heeft een hoge resolutie. Kijk maar in de pricewatch, je vind alleen maar schermen van 27" van 1440p voor 500 euro.
pricewatch: LG 27MB85R Zwart
is dichter bij mijn 300 als jou 500. tuurlijk is het niet zo simpel te zeggen.
maar je betaalt voor die speakers en design.

[ Voor 30% gewijzigd door loki504 op 07-08-2015 11:40 ]

• Thofra01
loki504 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:38:
[...]

Je kan het een beetje zo zeggen maar de acer is een AH IPS en die is dan weer beter dan normaar IPS, de specs kunnen dan wel op elkaar lijken maar je hebt ook nog verschil in het echt, en ja design telt natuurlijk ook wel mee. http://tweakers.net/price.../431103;430406/categorie/

Meningen verschillen hé, maar ik snap je wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Thofra01 op 07-08-2015 11:44 ]

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

loki504 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:38:
[...]

klopt niemand verplicht mij. maar ik geef wel even aan dat je voor het design betaalt. ipv het paneel. en dat is prima dat jij hem mooi vind en er extra voor wil betalen. en was ook absoluut niet aanvallend bedoelt.

[...]

Dat is toch geen vergelijkbare monitor? 13 in een dozijn ontwerp, slechte reviews, en slechts <100 euro goedkoper.

• loki504
laat ik het dan anders stellen. je betaald voor de speaker en design. of je het wil of niet. en dat is iets wat verteld mag worden toch? en het verschil tussen AH-ips en IPS(wat eigenlijk niet eens bestaat) merk je vrijwel niet op een consumenten ding.

en de slechte review op dat lg ding kijk eens wat de minpunten zijn. dode pixels kan altijd gebeuren. dat lg dit niet goed afhandelt is niet het probleem van het paneel. tevens zou de bouwkwaliteit niet echt geweldig zijn. dat kan. maar ook daar moet je bij lg wezen. een andere fabrikant het er wel een redelijke behuizing om kunnen doen. heeft niets met het paneel zelf mee te maken.

maar laten we er over ophouden want het gaat volledig off-topic.

we zijn hier om een mooi scherm voor de ts zijn broer te vinden :)

• Thofra01
loki504 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:00:
laat ik het dan anders stellen. je betaald voor de speaker en design. of je het wil of niet. en dat is iets wat verteld mag worden toch? en het verschil tussen AH-ips en IPS(wat eigenlijk niet eens bestaat) merk je vrijwel niet op een consumenten ding.

en de slechte review op dat lg ding kijk eens wat de minpunten zijn. dode pixels kan altijd gebeuren. dat lg dit niet goed afhandelt is niet het probleem van het paneel. tevens zou de bouwkwaliteit niet echt geweldig zijn. dat kan. maar ook daar moet je bij lg wezen. een andere fabrikant het er wel een redelijke behuizing om kunnen doen. heeft niets met het paneel zelf mee te maken.

maar laten we er over ophouden want het gaat volledig off-topic.

we zijn hier om een mooi scherm voor de ts zijn broer te vinden :)
Ik ben het met je eens, ik snap AH-IPS verschil is niet zoveel maar is altijd leuk, mijn broer vind design wel belangrijk maar daar zijn meningen voor. We gaan gewoon weer goed verder en als iemand nog een mooie monitor ziet post hem dan. :D

• loki504
klopt. gezien de eisen van je broer lijkt het mij wel een geschikte monitor.

misschien kan hij hem ergens testen?

• Thofra01
loki504 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:10:
klopt. gezien de eisen van je broer lijkt het mij wel een geschikte monitor.

misschien kan hij hem ergens testen?
Daar ben ik even naar op zoek, weet iemand een winkel waar je makkelijk een monitor kan testen?

• loki504
waar woon je? grote kans dat je hem wel bij alternate kan testen. alleen is hij daar wel erg duur.

• Thofra01
Ik woon in Emmeloord, dat is Flevoland-Noordoostpolder

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Thofra01 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:35:
Zit er geen coolblue bij je in de buurt?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Thofra01
Frozen schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:38:
[...]

Zit er geen coolblue bij je in de buurt?
Nee volgensmij niet, heb net gekeken en ze liggen beide niet in de buurt.

• Japiegsxr

Japiegsxr

Thofra01 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:35:
Misschien bij de media markt in Zwolle , daar hebben ze volgens mij wat monitoren staan van 34 inch en ook wel curved.

PS kleine wereld , kom ook uit Emmeloord 8)

• loki504
Grapig. Ik had 2 jaar geleden nog gekeken voor een huis in emmeloord. Maar dan zit nog aan mijn huidige huis vast. Anders had ik er ook gewoond.

• Thofra01
Japiegsxr schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:26:
[...]

Misschien bij de media markt in Zwolle , daar hebben ze volgens mij wat monitoren staan van 34 inch en ook wel curved.

PS kleine wereld , kom ook uit Emmeloord 8)
Grappig dat je ook in Emmeloord woont. Ik ben toevallig deze week in de mediamarkt in zwolle geweest, ze hadden niet zoveel monitoren staan wel de 34" die was wel mooi maar alle schermen stonden uit dus je kon ze niet echt testen en ze stonden niet op handige locaties.
loki504 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:33:
Grapig. Ik had 2 jaar geleden nog gekeken voor een huis in emmeloord. Maar dan zit nog aan mijn huidige huis vast. Anders had ik er ook gewoond.
De mooie stad Emmeloord :P , Ik vind het de ideale woonplek. Het is geen drukke stad en je kan er toch veel dingen doen.

• loki504
Yep kwamen er altijd met het piepers festival. Dit jaar niet geweest. Maar volgend jaar weer lekker zijn we weer terug.
Wat je ook. Kan doen is hem op de "gok" online kopen. Bevalt hij niet gewoon terug sturen.

• Japiegsxr

Japiegsxr

Thofra01 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:47:
[...]

Grappig dat je ook in Emmeloord woont. Ik ben toevallig deze week in de mediamarkt in zwolle geweest, ze hadden niet zoveel monitoren staan wel de 34" die was wel mooie maar alle schermen stonden uit dus je kon ze niet echt testen en ze stonden niet op handige locaties.

[...]

De mooie stad Emmeloord :P , Ik vind het de ideale woonplek. Het is geen drukke stad en je kan er toch veel dingen doen.
Woon nu in Luttelgeest das om de hoek , dus als je die lg 29 inch es in actie wil zien doe je maar een pm

• Thofra01
loki504 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:51:
Yep kwamen er altijd met het piepers festival. Dit jaar niet geweest. Maar volgend jaar weer lekker zijn we weer terug.
Wat je ook. Kan doen is hem op de "gok" online kopen. Bevalt hij niet gewoon terug sturen.
Over een paar weken is het pieper festival weer, online kopen kan ook goed maar het is altijd wel fijn om even rustig in een winkel het te testen. Maar wanneer er niks anders op zit word het gewoon bestellen.

• Thofra01
Japiegsxr schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:52:
[...]

Woon nu in Luttelgeest das om de hoek , dus als je die lg 29 inch es in actie wil zien doe je maar een pm
Mijn moeder en mijn oma woonde in Luttelgeest, miss kom ik ooit langs maar zien we dan wel weer.

• loki504
Dacht dat piepers festival aan het begin van de zomer was.... Toch maar even kijken dan😁

• Thofra01
loki504 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:54:
Dacht dat piepers festival aan het begin van de zomer was.... Toch maar even kijken dan😁
Het festival is als de aardappel oogst binnen is en volgensmij is over ongeveer 3 weken.

• loki504
Klopt had net even gekeken 9-13 september. Dus ik ga weer even een bezoekje brengen aan emmeloord denk ik.

• Thofra01
loki504 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:03:
Klopt had net even gekeken 9-13 september. Dus ik ga weer even een bezoekje brengen aan emmeloord denk ik.
Leuk :)
Pagina: 1