BIOS flashen als je Windows ME draait: probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een Abit BE6 mobo. Als ik hiervan de Award BIOS wil flashen dan moet dat in een DOS omgeving gebeuren, zonder drivers en TSR's geladen. Het probleem met Windows ME is dat je niet zomaar een bootfloppy kan aanmaken, simpelweg omdat de functie is weggenomen. Ook format a: /s werkt niet meer. Je krijgt dan de mededeling dat je via het Control Panel en Add/Remove Programs een strartup disk moet maken, maar dat is zo'n diagnose disk die veel TSR's (o.a. RAMDRIVE) laadt. Ook geen goed idee dus.
Hoe kan ik nu toch mijn BIOS upgraden?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tje... je zegt het zelf al. startup disk maken, all rommel eraf knikkeren (zodat je netto alleen je command.com overhoudt, en dan eens kijken of je daarmee kan flashen.

succes

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

HD eruit halen en opstarten met een Dos diskette, is dat een idee ? (ik heb ook een BE6 en Win ME dus je bent niet de enige)

Verwijderd

Het is toch bekent dat ME geen bootfloppy heeft, tenminste met nog ruimte voor de BIOS files.....

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Ik heb van elke versie win95/98 en zelfs dos een boot flof voor die gevallen van...?
bewaard niemand die dingen?
1 standaard bootflop van win 95 lijkt me toch echt het minimale wat je moet hebben. In die gevallen van dat je buurman komt vragen of je even naar zijn pc kan kijken "ik heb geloof ik wat stoms gedaan" :D
etc...

Paradigm: Shift happens.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

uuh lama nie goe gelesuh.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hmmm, inderdaad maar eens op zoek gaan naar die oude Win95 bootflops.... Moet toch ergens te vinden zijn :)

Verwijderd

IK HEB DE OPLOSSING!!!
ga naar http://www.bootdisk.com
daar vind je een progiie daar kan je ook onder win ME een bootdisk maken van 95/98/nt4/2k enzzzzz.
Dus Suc6
Pagina: 1