Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tablet en Mobiel verbinden niet met Sitecom N300 WLR-4004

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Pas geleden was mijn Sitecom N300 WLR-4004 router kapot. De klantenservice van Telfort heeft me een nieuwe gestuurd.
Bij de vorige kon ik zonder problemen contact maken met mijn tablet en mobiel.
Bij deze, terwijl het hetzelfde type is, lukt dat niet. Althans als mijn PC ook aanstaat.
Als mijn PC aanstaat zie ik op mijn tablet en mobiel de Sitecom router niet. Pas als ik mijn PC uitzet zie ik de Sitecom router en kan ik op internet.
Ik heb al contact gehad met iemand van de klantenservice van Telfort en die wist geen antwoord. Hij zei, dat mijn PC misschien te veel Wifi signaal afneemt. Ik vind dat moeilijk om te geloven.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Als ik het gast netwerk aanzet in de Sitecom router, zie ik 2 Sitecom routers en kan ik op internet. Maar dat wil ik niet, want het gast netwerk is open en kun je niet beveiligen.
Dus ik hoop, dat er een andere oplossing is.

Johanna :?

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
Wat zijn de wifi settings in de router? Bijv encryptie en authenticatie.
Heb je al "vergeet netwerk" gedaan en opnieuw verbinding maken met tablet en foon?

Verwijderd

Topicstarter
EverLast2002 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:35:
Wat zijn de wifi settings in de router? Bijv encryptie en authenticatie.
Heb je al "vergeet netwerk" gedaan en opnieuw verbinding maken met tablet en foon?
Ja "Forget" heb ik gedaan, maar dat levert niets op. Ook opnieuw opstarten niet.
Onder "Security" staat de Encryption op WPA Pr-shared Key (WPA2(AES).
Ik heb hem nu op WPA2 Mixed gezet en dan werkt het? :)
Is dat wel een goede beveiliging?

Johanna

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
Bedoel je WPA2 tkip/aes ? TKIP is iets zwakker dan aes maar nog altijd goed. Beter dan het oudere wpa, en wep is de zwakste die moet je maar niet gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door EverLast2002 op 07-08-2015 12:14 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
EverLast2002 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:13:
Bedoel je WPA2 tkip/aes ? TKIP is iets zwakker dan aes maar nog altijd goed. Beter dan het oudere wpa, en wep is de zwakste die moet je maar niet gebruiken.
Ik weet niet wat WPA2 Mixed is, maar dat staat er.
Ik kon kiezen uit WPA2 (TKIP), WPA2 (AES) en WPA2 Mixed. Maar alleen die laatste werkt dus.
Bedankt voor de info en hulp. :)

Johanna

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2015 12:56 ]

Verwijderd

WPA2 Mixed staat inderdaad voor WPA2 TKIP en AES. Gezien het probleem zou ook een firmware update kunnen helpen. Deze firmware en installatieinstructies zijn te vinden op onze support site. Voor extra hulp bij installatie daarvan kun je altijd hier een bericht sturen of contact opnemen met onze helpdesk.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jup verwacht geen snellere verbinding dan 54 mbit op tkip (soms wel maar de specs zijn daar max 54 mbit)

Iperf

Pagina: 1