IP camera installeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rider001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-11-2021
Ik zit met de volgende situatie;

Op de nieuwbouw van mijn roeivereniging wordt een webcam (Wanscam HW0038 outdoor camera) gericht. Deze moet de gehele nieuwbouw in beeld brengen op de nieuwe website, welke ik op dit moment aan het bouwen ben met Serif X8.
De webcam komt aan het balkon van een van onze leden te hangen en heeft een WiFi verbinding via diens modem.
Daar ik nog nooit met webcams en streaming publicatie via website heb gewerkt is dit voor mij een geheel nieuw gebied.

Verder moet de webcam ook zo worden ingesteld dat deze bvb. Elk uur een foto maakt, om een volledige reportage van de nieuwbouw te maken.
Deze foto's kunnen op mijn eigen PC worden opgeslagen.

De nieuwe website zal worden gehost bij Strato.

De vraag is dus: Hoe doe ik dit.
Indien mogelijk graag een antwoord dat mij stap voor stap door de installatie leidt.

Beste antwoord (via rens-br op 18-04-2017 12:07)

• Rider001
Misschien een beetje laat, maar ik heb het probleem destijds kunnen oplossen door een abonnement te nemen via IPCamLive.
Deze geeft een widget waarmee ik de camera op de site heb kunnen weergeven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-06 23:21
Wat zegt de handleiding ervan? Dit soort dingen moeten daar gewoon in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rider001
De handleiding is zeer summier, en geeft alleen informatie over de wijze waarop ik de camera lokaal op mijn eigen PC kan aansluiten. Dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 13:26
Rider001 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:18:
De handleiding is zeer summier, en geeft alleen informatie over de wijze waarop ik de camera lokaal op mijn eigen PC kan aansluiten. Dit werkt.
Het is afhankelijk van de stream die de camera levert, hoe je deze op een site zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rider001
Kan je dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:45
Als het goed is heb je er een cdtje bij gekregen... Daar staat verder geen info op? Heb je misschien al eens de helpdesk van hun benaderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rider001
Geen CD, software moeten downloaden. Geeft uitsluitend installatie en client software.
HD geeft geen uitsluitsel.
Extern via Internet te benaderen (XS4All fixed IP, poort geopend).
Nu is de stap hoe ik dit op de website krijg. Hier heb ik hulp bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jamaar wij zijn geen helpdesk. Je zult zelf meer input moeten leveren willen wij je kunnen helpen. Wat lukt er niet, bijvoorbeeld?
Je hebt de webcam dus publiek bereikbaar gemaakt. Deze kun je ook bereiken? Dan denk ik dat je op zoek moet naar de "embed code", meestal een <iframe>-blok.

Luister naar de wijs man onder mij! :z

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 09-08-2015 19:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Hier heb je een programmeur bij nodig, een broadcasting server (je gaat never ever de bandbreedte van een of ander particulier lijntje qua upload op 100mbit krijgen ofzo) en een goede omschrijving van wat je wil.

Het is allemaal met HLS te doen, nginx kan het bijvoorbeeld, RTP/RTSP binnen halen, elke 60 sec een cronjob die even een frame opslaat, en HLS vhost voor het re-streamen van de camerabeelden.

Wat je in elk geval NIET gaat doen is:

- Rechtstreeks de camera aan derden beschikbaar stellen
- Iets met software op/aan de camera doen

De camerabeelden moeten eerst op een server terecht komen, vanaf daar ga je pas dingen doen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rider001
Misschien een beetje laat, maar ik heb het probleem destijds kunnen oplossen door een abonnement te nemen via IPCamLive.
Deze geeft een widget waarmee ik de camera op de site heb kunnen weergeven.
Pagina: 1