Toon posts:

HP Laptop toetsenbord aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medeTweakers,

Ik heb een kleine vraag aan jullie mbt het aansluiten van een HP laptop toetsenbord. Ik heb recentelijk een HP laptop van een niet nader te noemen persoon gefixed (dust free gemaakt), alleen het toetsenbord klepje (specifiek gezegd het zwarte klepje waarmee de kabel van het toetsenbord (zoals dit toetsenbord "http://i00.i.aliimg.com/img/pb/890/741/699/699741890_836.jpg") wordt vastgezet) kapot was hierbij. Nou dacht ik dat opgelost te hebben door deze met een dubbelzijdige hobby tape (NIET sterk whatsoever!!) vast te maken. Nou kreeg ik gisteren een mailtje dat het toetsenbord niet helemaal meer werkte. Ik wist gelijk dat het toetsenbord niet goed vast zat, en heb gezegd dat ik zaterdag langs zal komen op het proberen op te lossen. In de mean time heb ik ze een toetsenbord te leen gegeven. Nou was mijn vraag aan jullie, hoe zou ik dit het beste vast kunnen maken aangezien het zwarte bevestiging klepje niet meer vastzit (ik heb deze wel nog, alleen hier is een hoekje van afgebroken waardoor ik deze niet terug kan klikken). Ik zelf zat te denken aan 1 van deze oplossingen, maar hoopte dat jullie mij hierbij een useful tip konden geven. De opties waaraan ikzelf dacht zijn:

- Secondenlijm (gevaarlijk ivm het snelopdrogen :P )
- Sterkere dubbelzijdigetape (Deze moet dan NIET te dik zijn)
- Lijmstift so to say, maar deze optie werkte bij mijn initiele pogingen ook al niet

De optie om een nieuw toetsenbord te kopen kwam ook al bij mij naar boven maar viel gelijk af, omdat het om het bevestigingsklepje gaat dat VAST zit op het MoBo. Ook lijkt het mij niet nodig om het type nummer van de laptop te geven, maar als dat nodig is dan zal ik deze wel opzoeken/opvragen/inzien in de bios. Alvast bedankt voor jullie meedenken/meelezen/antwoorden!