Core-M is een andere naam voor ix-5xxxY processoren.
Dus dat is in essentie gewoon een zeer zuinige (4,5watt) i3, i5 of i7, er zit alleen een andere sticker op.
En sja, wat doe je met Photoshop en Illustrator?
Voor de meeste mensen zijn het de opstart tijden die het hem doen met Adobe software.
Dus ik raad je daarom sterk aan om een laptop met SSD aan te schaffen of om die zelf na aanschaf er in te bouwen in plaats van de harddisk.
Sowieso is de harddisk het onderdeel waar je bijna altijd op zit te wachten.
Boottijden worden makkelijk met 75% ingekort. MS Word opstarten gaat van 5sec naar 0,5sec (bijna instant) en zo gaat dat ook voor elke andere applicatie.
Hell, een Core2Duo voelt nog rete snel aan met een SSD in het dagelijks gebruik. Je merkt het alleen met CPU/GPU intensieve taken dat dat niet meer het onderdeel is waar je op wacht.
Bijvoorbeeld bij het encoden van video of spelen van games (framerate)
Ik heb zelf een i3-3220 met 8GB RAM als desktop, ik game niet en heb eigenlijk ook nooit CPU intensieve dingen om te doen.
Beetje surfen (Firefox en Chrome samen, chrome met een maxed out tab-balk (tot icoontjes wegvallen) en FireFox met een tabje of 40), paar Excelsheets, Photoshop CS6, wat downloads, email, mediaplayer. En dat allemaal tegelijk.
Dankzij m'n SSD is dat gewoon heerlijk snel. Het is echt niet zo dat de CPU nog de bottleneck is voor je PC tegenwoordig, bij normale werkzaamheden.
Op m´n werk staat een i5/4xxx, maar met een reguliere harddisk. Gebruik is in essentie gelijk, maar op alle vlakken wat minder qua openstaande applicaties, maar bij dat ding zit ik nog regelmatig te wachten omdat er een reguliere harddisk in zit.
[
Voor 28% gewijzigd door
McKaamos op 07-08-2015 01:01
]