Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Core M goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:42
Hallo op het moment heb ik een Asus N551JK met een i7 quadcore, 8gb ram en een 54000hdd Ik wil gaan downgraden en de laptop aan mijn broertje geven. Liefst naar een lichtere laptop.

De laptop moet tegelijk kunnen draaien:

- Itunes
- Utorrent
- Chrome (10-15 tabs)
- Photoshop cc/Illustrator

Is dit werkbaar met een core-m en 8gb ram of zal ik echt naar een een i5 of i7 moeten kijken.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Core-M is een andere naam voor ix-5xxxY processoren.
Dus dat is in essentie gewoon een zeer zuinige (4,5watt) i3, i5 of i7, er zit alleen een andere sticker op.

En sja, wat doe je met Photoshop en Illustrator?
Voor de meeste mensen zijn het de opstart tijden die het hem doen met Adobe software.
Dus ik raad je daarom sterk aan om een laptop met SSD aan te schaffen of om die zelf na aanschaf er in te bouwen in plaats van de harddisk.

Sowieso is de harddisk het onderdeel waar je bijna altijd op zit te wachten.
Boottijden worden makkelijk met 75% ingekort. MS Word opstarten gaat van 5sec naar 0,5sec (bijna instant) en zo gaat dat ook voor elke andere applicatie.

Hell, een Core2Duo voelt nog rete snel aan met een SSD in het dagelijks gebruik. Je merkt het alleen met CPU/GPU intensieve taken dat dat niet meer het onderdeel is waar je op wacht.
Bijvoorbeeld bij het encoden van video of spelen van games (framerate)

Ik heb zelf een i3-3220 met 8GB RAM als desktop, ik game niet en heb eigenlijk ook nooit CPU intensieve dingen om te doen.
Beetje surfen (Firefox en Chrome samen, chrome met een maxed out tab-balk (tot icoontjes wegvallen) en FireFox met een tabje of 40), paar Excelsheets, Photoshop CS6, wat downloads, email, mediaplayer. En dat allemaal tegelijk.
Dankzij m'n SSD is dat gewoon heerlijk snel. Het is echt niet zo dat de CPU nog de bottleneck is voor je PC tegenwoordig, bij normale werkzaamheden.
Op m´n werk staat een i5/4xxx, maar met een reguliere harddisk. Gebruik is in essentie gelijk, maar op alle vlakken wat minder qua openstaande applicaties, maar bij dat ding zit ik nog regelmatig te wachten omdat er een reguliere harddisk in zit.

[ Voor 28% gewijzigd door McKaamos op 07-08-2015 01:01 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:42
McKaamos schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 00:55:
Core-M is een andere naam voor ix-5xxxY processoren.
Dus dat is in essentie gewoon een zeer zuinige (4,5watt) i3, i5 of i7, er zit alleen een andere sticker op.

En sja, wat doe je met Photoshop en Illustrator?
Voor de meeste mensen zijn het de opstart tijden die het hem doen met Adobe software.
Dus ik raad je daarom sterk aan om een laptop met SSD aan te schaffen of om die zelf na aanschaf er in te bouwen in plaats van de harddisk.

Sowieso is de harddisk het onderdeel waar je bijna altijd op zit te wachten.
Boottijden worden makkelijk met 75% ingekort. MS Word opstarten gaat van 5sec naar 0,5sec (bijna instant) en zo gaat dat ook voor elke andere applicatie.

Hell, een Core2Duo voelt nog rete snel aan met een SSD in het dagelijks gebruik. Je merkt het alleen met CPU/GPU intensieve taken dat dat niet meer het onderdeel is waar je op wacht.
Bijvoorbeeld bij het encoden van video of spelen van games (framerate)

Ik heb zelf een i3-3220 met 8GB RAM als desktop, ik game niet en heb eigenlijk ook nooit CPU intensieve dingen om te doen.
Beetje surfen (Firefox en Chrome samen, chrome met een maxed out tab-balk (tot icoontjes wegvallen) en FireFox met een tabje of 40), paar Excelsheets, Photoshop CS6, wat downloads, email, mediaplayer. En dat allemaal tegelijk.
Dankzij m'n SSD is dat gewoon heerlijk snel. Het is echt niet zo dat de CPU nog de bottleneck is voor je PC tegenwoordig, bij normale werkzaamheden.
Op m´n werk staat een i5/4xxx, maar met een reguliere harddisk. Gebruik is in essentie gelijk, maar op alle vlakken wat minder qua openstaande applicaties, maar bij dat ding zit ik nog regelmatig te wachten omdat er een reguliere harddisk in zit.
Dankjewel voor de info :). Als ik het goed begrijp moet een zenbook dit dus prima kunnen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

twerk schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:03:
[...]

Dankjewel voor de info :). Als ik het goed begrijp moet een zenbook dit dus prima kunnen.
Ik vermoed van wel, als jouw indicatie van wat je er mee doet, klopt.
Uiteraard wel een SSD erbij halen, maar die kan ik aan iedereen aanraden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-11 23:23
Ik had interesse voor die Zenbook UX305, vooral om Visual Studio te draaien. Maar sommige reviewers klagen al dat Chrome met verschillende tabs open, traag gaat.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:50

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

biglia schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:47:
Ik had interesse voor die Zenbook UX305, vooral om Visual Studio te draaien. Maar sommige reviewers klagen al dat Chrome met verschillende tabs open, traag gaat.
Tja, als ik 20 tabbladen open zet met op iedere pagina Flashplayer actief dan zal ik wat vertraging merken, ik denk niet dat het zo erg zal zijn, die CPU is goed genoeg (afaik) voor wat je wil doen.

Even offtopic, wat is dat nieuwe duimpje naast iedere post?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

kuusj98 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:58:
[...]

Tja, als ik 20 tabbladen open zet met op iedere pagina Flashplayer actief dan zal ik wat vertraging merken, ik denk niet dat het zo erg zal zijn, die CPU is goed genoeg (afaik) voor wat je wil doen.

Even offtopic, wat is dat nieuwe duimpje naast iedere post?
Development round-up niet gelezen? :P

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:50

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:00:
[...]

Development round-up niet gelezen? :P
Nope, had een paar dagen geen Internet dus zal 'm wel gemist hebben, 't is me nu duidelijk: plan: Development-round-up - Iteratie #72

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:07
Photoshop vraagt ook nog wel wat van de cpu (afhankelijk van wat je er exact mee doet).
Ik vraag me af of een core-m wel snel genoeg is. De turbokloksnelheid is al een stuk lager dan die van bijv. een i5-5200U (2GHz ipv 2.7GHz), maar omdat een Core-M niet meer mag verbruiken dan 4.5W (een i5-5200U mag 15W verbruiken), zal die zichzelf ook sneller terug klokken, waardoor het snelheidsverschil wel erg groot wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door wappiewappie op 08-08-2015 00:16 ]

Pagina: 1