Toon posts:

Windows 10 printer blues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Afgelopen donderdag de upgrade gedaan naar Windows 10. Op zich heel tevreden. Het werkt lekker, vlot en bijna al mijn (soms zeer oude applicaties) werken perfect op één na. Dat is te overkomen en te fixen. Windows 10 is op zich een prima systeem.

Een wat minder fijn probleem is dat ik mijn printer (een HP F4210) met geen mogelijkheid aan de gang krijg. Ik heb al uitgebreid rondgekeken op het internet, tools van HP gedownload.

Dat resulteerde min of meer in een uninstall/install cyclus, maar ik ben geen stap verder gekomen. Is er zoiets als een compatibility modus, waardoor ik misschien met Windows 7 drivers dit aan de gang kan krijgen?

Dit is echt het enige serieuze issue dat ik met de upgrade heb. De upgrade zelf ging perfect.

Het gaat hier om een legitieme upgrade van Windows 7 Ultimate naar Windows 10 Pro.

Toevoeging: als ik Windows 7 compabiliteitsmodus gebruik lijkt de sottware te installeren, maar op een gegeven moment blijft hij hangen bij de configuratie van het apparaat (zo rond 95 %). Ik heb het even vertaald in NL. Ik heb hier de Engelse versie.

Toevoeging 2: Uiteindelijk lijkt het toch te zijn gelukt. Morgen maar eens testen. Nu geen zin meer in.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2015 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 21:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Drivers van 8.1 zou ie moeten aanpakken.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afgezien van welke driver je wel of niet zou kunnen proberen; kan ik me ook voorstellen dat een apparaat, wat bijna 6 jaar geleden voor het laatst verkrijgbaar was in NL, niet geheel meer ondersteund zou kunnen worden op een OS wat tot 2025 mee moet gaan.

Wat wel opvallend is, maar ik weet niet precies welke tools je had gedownload van HP, is dat in de releasenotes van http://ftp.hp.com/pub/sof...403/mp-150580-1/HPPIW.exe wordt aangegeven dat het mogelijk is voor Windows 10 users om hun printer werkend te krijgen.

Wat je eventueel ook nog kan proberen; de drivers en tools deinstalleren, de printer opnieuw aansluiten en kijken of Windows zelf met een andere driver (meegeleverd in Windows) komt. Zoals zo vaak bij HP, is jouw printer vaak lid van een hele familie en het zou zomaar kunnen dat er een andere driver is bijvoorbeeld "HP F4100 PCL5" die wel alles kan aansturen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat heel veel van mijn driver issues oplost: de installatiemeuk uitpakken en in een map mikken en daar Windows vervolgens de juiste bestanden uit laten plukken.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat wat Jester-NL zegt. Gebruik niet de software van HP maar laat Windows de driver zoeken in de HP-map.
Pak de driver/software dus alleen maar uit en laat het apparaatbeheer de driver in die map zoeken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties. Dat waardeer ik heel erg. Uiteindelijk is het wel gelukt en werkt het apparaat prima.

Enigszins merkwaardig dat het via Windows 7-compatibiliteitsmodus moest, maar OK. Het werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2015 05:01 ]

Pagina: 1