iCloud photo library te groot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:17

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Ik heb een foto bibliotheek vanaf 2001 welke inmiddels zo'n 75GB groot is (op mn mac). Deze bibliotheek heb ik omgezet naar iCloud photo bibliotheek. Leuk en handig.
Nu begin ik tegen het probleem aan te lopen dat ik geen nieuwe foto's meer kwijt kan op mn 16GB iPhone 5s. De (geoptimaliseerde) iCloud bibliotheek neemt daar zo'n 4 GB aan ruimte in en heb ik nog maar 32MB vrij. Ik heb zo'n beetje alle niet dagelijks noodzakelijke apps van mn iPhone gehaald, maar meer ruimte kan ik niet vrij krijgen.

Nu zoek ik eigenlijk naar een manier om of tegen de iPhone te zeggen dat ie maar vanaf datum X moet syncen (ik hoef niet alle foto's van de afgelopen 14 jaar op mn iPhone, maar wel op de Mac) of dat ik een tweede bibliotheek kan beginnen. (dat laatste lukt op de Mac prima, maar in iOS niet echt?)

Laatste optie is een grotere iPhone kopen, maar dat vind ik eigenlijk een beetje zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Synced de bibliotheek wel goed?
Wij hebben ook een icloud photolibrary. Deze neemt nu zo'n 200GB in beslag. Ik heb er geen problemen mee (6-64GB, Fotobibliotheek 10GB), maar mijn vriendin (5S-16GB, fotobibliotheek grootte ga ik opzoeken) die dezelfde library met mij deelt heeft soms ook last van ruimtegebrek.

Dit heeft er bij haar mee te maken dat foto's vaak niet geüpload worden naar de iCloud Photo Library. Even uit- en aanzetten zorgt ervoor dat het uploaden weer opgepakt wordt en ze daarna weer foto's kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 18:17

B2

wa' seggie?

Topicstarter
readytoflow schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:31:
Synced de bibliotheek wel goed?
Wij hebben ook een icloud photolibrary. Deze neemt nu zo'n 200GB in beslag. Ik heb er geen problemen mee (6-64GB, Fotobibliotheek 10GB), maar mijn vriendin (5S-16GB, fotobibliotheek grootte ga ik opzoeken) die dezelfde library met mij deelt heeft soms ook last van ruimtegebrek.

Dit heeft er bij haar mee te maken dat foto's vaak niet geüpload worden naar de iCloud Photo Library. Even uit- en aanzetten zorgt ervoor dat het uploaden weer opgepakt wordt en ze daarna weer foto's kan maken.
Nou hij synced niet meer omdat er lokaal niet genoeg ruimte meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 16:10
Als je optimized storage hebt zou hij dat natuurlijk automatisch goed moeten doen. Maar, ik heb al vaker gelezen dat dat niet altijd goed gaat. Wat je zou kunnen doen is een backup maken naar iCloud (van je hele iPhone dus), een full reset en dan een restore. Hij gaat dan (mits optimized storage dus aan staat) niet je complete fotobibliotheek downloaden maar alleen de thumbnails/low-res varianten.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Je kan op je mac ook een twee de photolibrary maken. B.v. van alle foto's van voor 2010. Deze zet je in ieder geval op je iCloud drive. De foto's worden niet gesynct naar je photo library op je iPhone. Enig nadeel is dat je moet switchen in de Photo's app op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Sorry dat ik even deze draad terug oppik, maar heb enorm veel problemen met iCloud foto bibliotheek :-(

Heb dus die optie van 200gb iCloud erbij genomen. Alle foto's en video's staan in bibliotheek, alles werkte goed.

Maar sinds eergisteren kan ik op mijn iPhone foto's niet deftig openen, zie wel de miniaturen, maar eens ik ze open zijn ze wazig en heb ik rechts onder een wit cirkel met een witte uitroep teken in, video's die openen ook niet, cirkeltje blijft maar draaien. En dit allemaal zowel op WiFi of 4G. Op de MacBook pro werkt het wel perfect en kan ik alles openen!

Trek ik nieuwe foto's met iPhone, worden ze wel direct gesynchroniseerd naar iCloud en staan ze na enkele seconden op de MacBook pro. Dus het werkt wel. Maar enkel op de iPhone krijg ik ze maar niet te zien. Probeer ik een foto op de iPhone te bewerken krijg ik de foutmelding "Foto downloaden niet mogelijk. Er heeft zich een fout voorgedaan bij het downloaden van deze foto uit uw iCloud-fotobibliotheek, probeer het later opnieuw". En dit is al 3 dagen zo.

Heb al iPhone opnieuw gereset etc maar niets helpt. Mss zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud3822
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
Hoi,
Ik heb precies hetzelfde probleem als omschreven door Thiago. Is het bij jou inmiddels opgelost, en zo ja, hoe?
Pagina: 1